Gå til innhold

Vannkjøling & Sånt

Anbefalte innlegg

Satt her en dag og kjedet meg, så tenkte jeg at jeg skulle bygge ut mitt vannkjølesystem i pcen. Hadde da kun en liten vanntank på 1 liter. Så jeg ville skifte ut denne. Valget falt da naturlig på en 120 liter tank. Den ligger nå godt gravd ned i hagen. Har en pump som gir 800 l i timen, dette komme inn vinduet på rommet mitt gjennom vanlig hageslange og går inn på Swiftech sine Parflex slanger gjennom en overgang.

Er egentlig ganske fornøyd med dette, eneste som er litt stusselig at pc'ens portablietet har sunket med ca 100%.

Skal nå lage et prosjekt med at jeg har 2 systemer, 1 inne i pcen og et som jeg har ute, er jo greit hvis jeg skal på LAN bare vri om 2 ventiler, så går vannet en annen vei, og da er min portablietet økt med 100%. Takker til de som fant opp hurtigkoblinger.

Hvis dette innlegget ikke hadde noen verdi var det kun av den grunn at det var sent på natt, og undertegnede var ikke klar for horisontalen, og følte at han ville foreta seg no konstruktivt.

Mvh og godnatt. fluxie !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ligger rett under plenen til gamlingen, ca 10 cm. Måtte et ganske godt hull til for å få den ned, heldigvis var gamlingen i nordsjøen, mor så bare med foruroligende øyne på prosjektet mitt. :-?

Vannet bruker jo ganske lang tid på å komme opp i arbeids tempratur, men når det har gått noen timer ligger det vel ca 6-7 grader over utetemp.

*gleder seg til vinter*

I dag fikk jeg tak i noen monster av noen 230v vifter. 150mm, og som er ca 6-7 cm dype. Tror jeg skal montere disse på en litt større radiator, men da må jeg sette radiatoren inn i uthuset bak huset eller.no. I dag står den bare på nedsiden av vinduet mitt, uten vifter eller no. Funker fint det.

Her var innlegg 2, i min startede serie med tanker og eksprimenter jeg har i mitt lille hode.

Skal prøve og få opp et par bilder soon !

-- fluxie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...