Gå til innhold

Forslag til enkel turgrill?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg begynner å gå lei av varierende kvalitet på engangsgriller, og ønsker å kjøpe en liten grill som kan erstatte engangsgrillen.

Har sett litt på Weber Go-Anywhere, noen som har erfaringer med denne? Hvilke andre alternativer har jeg, og hvordan er kvaliteten på disse?

Det optimale hadde kanskje vært en liten gassgrill? Finnes det i så fall noen billige alternativer? Vil helst ikke så mye over 650,- som Go-Anywhere koster.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den minste Weber Gass grillen er vel Q100/120, men den er nok litt vel stor i forhold til den du linker til. Billig eller særlig lett er den heller ikke.

Ellers har du jo diverse bøttegriller, men det spørs vel hvor mye kappasitet du vil ha på grilloverflate? De vil iallefall komme godt inn under prisgrensa di? Rema 1000 har vel slike...

EDIT: Nå viser det seg at du også får Webers GO-Anywhere grill i gassutførelse.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk usikker på hvor mye kapasitet jeg trenger. Ønsker å kunne grille én porsjon "enkel grillmat" til 3-4 personer om gangen, blir nok å grille ny mat fortløpende etter hvert som gammel spises opp.

Én porsjon enkel grillmat er vel typisk 1-2 koteletter, noen pølser og kanskje en biff av noe slag.

Som sagt skal grillen erstatte engangsgrill, med andre ord bør den være enkel å ta med seg, også til fots (og gjerne sykkel, men det er kanskje urealistisk?).

Lenke til kommentar

Jeg vurderte den du linket til, men endte opp med "broren", den minste kulegrillen til Weber. Den er nok litt verre å bære enn den rektangulære men personlig foretrekker jeg kuleformen. Skal ut og grille i en park senere i dag, faktisk.

Du får bøttegriller omtrent kastet etter deg og skal du bare grille pølser eller koteletter er det et greit alternativ (så lenge du ikke kjøper de aller billigste, NRK testet dem og en av dem smeltet(!)..) men med den du linket til eller den jeg linker til har du lokk som gir mye flere muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...