Odin_ Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Noen andre enn meg som har et Terratec Cinergy 600 TV-in kort og kun får cappa i 320x240 uten at det går utover kvaliteten? Pinnacle PCTV rave hadde greid bedre, og det er pokker meg 400 spenn billigere også... Noen som vet hva problemet kan være? Er det kanskje et kjent problem? Noen evt. fixer? :-? Bruker siste terratec-drivere og capper i Virtual VCR. Asus a7v8x hk med amd xp 2000+, 512 ddr og 8mb cache 7200 rpm hdd-er... -- Odin Lenke til kommentar
ojb Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 har samme kortet (med radio). Har ikke fått prøvd det så mye, men det har gått greit å ta opp. Fjernkontrollen er litt ræva da... Brukte winproducer (eller noe lignende. fulgte med kortet) til å ta opp med. En annen dårlig ting er at terratects program sluker maskinkraft Lenke til kommentar
Odin_ Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Mitt har også radio, btw Kan du prøve å cappe standard pal svcd 480x576? Og sjekke om det fucker hos deg også... Fjernkontrollen lystrer ikke alltid, nei :x Lenke til kommentar
ojb Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Er på lan akkuratt nå, men skal se om jeg kan få gjort det på søndag.. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg har Cinergy 400, samme kort uten radio. Ingen problemer med å ta opp i høyere oppløsning (i motsetning til hva jeg klarte med PCTC Rave kortet mitt Selvfølgelig har jeg ikke mulighet til å ta opp f.eks. realtime DivX i DVD oppløsning, men å ta opp i full oppløsning i WinDVR f.eks. er ikke noe problem. Å ta opp i 240 oppløsning er vel heller ikke å anbefale hvis du har tenkt å vise det på TV da dette er ment for NTSC og ikke PAL. Lenke til kommentar
Odin_ Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Kan du paste specsa på maskina di? Takk Skal prøve WinDVR nu Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Asus A7N8X DLX hovedkort AthlonXP 2000+ Apacer 2x256MB PC2100 CL2 (dual ram) Fasttrack100 RAID0/WD80GBx2 IDE IBM 60GB disk ATi Radeon 8500 oem Nec ND 1100a DVD-brenner Pioneer Slot in DVD-Spiller Cinergy 400 Tv-Kort Det er vel det vesentlige Lenke til kommentar
Odin_ Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 OK, tusen takk skal du ha for hjelpa. WinDVR software cappa skikkelig bra! Lenke til kommentar
uGn Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Bare en liten jeg lurte på: Går det ann å få koblet parabolen til et Tv-kort ? Slik at man kan få inn signaler derifra ? For jeg bor "litt" øde, så hvis det ikke er mulig så er halve vitsen borte, siden det er ganske så dårlig med signaler her. Bortsett fra NRK da ^^ uGn Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 For parabol finnes det noen muligheter, enten kjøpe et DAB kort, som koster en del. Eller slik som jeg gjør det.... Jeg har koblet parabolen og antennelag signalene inn i videoen, videre derifra går de til TV'n og TV-kortet. I tillegg har jeg koblet en composite kabel fra videoen og inn i tv-kortet, dette fungerer utmerket, men du må jo bruke satelitt mottakeren/videoen som tuner da for parabol da. Lenke til kommentar
uGn Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 urk, må du skrive så komplisert ? :--) altså, jeg har en analog dekoder, men den duger da ikke til stort tipper jeg. Så, må jeg da kjøpe meg en ny dekoder? da blir det litt bortkasta med penger, men hvis det holder med en ny vhs-spiller så andre saker, siden den ikke koster mer enn en 500,- (+ DAV(wtf?) kort) uGn Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Har du analog parabol ? Trodde ikke de fantes nå jeg ? Hvordan har du koblet Parabolen/dekoderen til TV'n ? Uansett skal du jo kunne koble dekoderen til TV-Kortet på samme måte som du kobler den til TV'n, evt med en splitter for å koble til begge. Og uansett så lenge du har parabol får du ikke byttet kanaler på PC'n men må velge kanaler med dekoderen. Også blandet jeg litt, det heter vel ikke DAB, men DVB. DVB kort er for DIGITALE sendinger, så det er ikke noe for deg da, vet ikke om det finnes kort til PC'n for analoge paraboler, uansett er det vel bortkastet for analoge sendinger blir vel faset ut om ikke lenge? Lenke til kommentar
uGn Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 bare en ting, det finnes ikke noe slikt som "analoge paraboler" eller "digitale paraboler" for den saks skyld. Det er dekodern som er analog (/quote: men den duger da ikke til stort tipper jeg) og den får jeg jo ikke mye inn på, men spørsmålet mitt var jo egentlig om man kunne kjøpe et TV-kort som fungerte som en dekoder. Men tipper at det ikke finnes.. uGn Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Som jeg sa kan du kjøpe kort til pc'n for å ta inn digitale sendinger, hvordan det fungerer med analoge vet jeg ikke. Hvorvidt du kan bruke tallerkenen og lnb fra ditt analoge annlegg og koble dette til dvb kortet vet jeg ikke. Uansett koster vel disse dvb kortene fra 2 store lapper og oppover. Lenke til kommentar
uGn Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 asso.. plz! den parabolen du har ute på veggen er IKKE analog eller digital. men gløm det, det kortet du kan kjøpe til pc`n , kan man bruke det som en dekoder og skifte kanaler ? altså, ta ledningen som kommer fra parabolen og stappe den inn i et TV-kort og få inn sendinger derifra ? uGn Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Da er det jo ikke noe problem da, bare å kjøpe et DVB kort også kan du ta ned gratis kanaler, skal du ha betalingskanaler så må du vel kjøpe CAM også. DVB kort er mao akkurat det samme som en standalone dekoder, bortsett fra at du kanskje har litt flere "muligheter" på noen av disse DVB kortene. PS! Jeg har aldri påstått at det ute på veggen finnes i digital og analog varianter, jeg har bare sagt at jeg ikke hadde noe kjennskap til analoge parabol løsninger, hvorvidt utstyret er identisk og kan derfor ikke uttale meg om det. I motsettning til andre på forumet her som uttaler seg om alt mulig og kommer med råd og tips på ting de ikke har peiling på i det hele tatt. [/b] Lenke til kommentar
uGn Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 først vil jeg takke insomnis for raske og hyggelige svar.. så vil jeg gjerne spørre om en link til et slikt "dvb"-kort :-) uGn Ps: har du også lite å finne på, siden du henger her hele dagen? Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 hw.no -> prisguide > frisøk > tast inn "dvb" Det er søndag og jeg får varsling pr e-post hvis noen svarer på innlegg, jobb i morgen, slappe av i dag Lenke til kommentar
uGn Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 ok, skjønnte hva du mener nå. Det jeg nå da lurer på er om jeg på noen måte kan greie å få inn pay-tv på noen måte, ala piratkort. Eller om jeg da må kjøpe vanlige dekoder, piratkort og tvkort. :--) uGn Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Det har jeg ingen anelse om, annet enn at CanalDigital ikke er helt glad for en ny Satelitt reciever ved navn Dreambox, denne baserer seg på linux, og svjv er det mulig å fikse litt på software der så man kan ta inn kanaler man egentlig ikke skal ha. Jeg anntar at det samme da vil gjelde for vanlige PC kort og muligheten for Pirat-dekoding via software. Men som sagt, mer om den saken vet jeg ikke. Jeg betaler for mitt Canal Digital abbo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå