ole_marius Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Har nå trålet igjennom google etter en løsning på problemet, har prøvd å legge til double buffer og prøvd to forskjellige Nvidia drivere. use_xft yes xftfont verdana:size=8 alignment top_right xftalpha 0.8 double_buffer yes own_window yes own_window_hints undecorate,sticky,skip_taskbar,skip_pager,below own_window_transparent yes own_window_type override border_inner_margin 0 border_width 0 draw_borders no draw_shades no stippled_borders 0 border_width 1 default_shade_color grey default_outline_color black default_color BADCDD use_spacer none no_buffers yes uppercase no color1 F8DF58 TEXT ${font}${color orange}Temperaturer ${hr 2}$color ${font weather:size=20}y ${font} $color CPU ${acpitemp}°C ${font weather:size=20}y ${font} ${font}HDD ${execi 1 ~/scripts/hddmonit.sh}°C ${font weather:size=10}y ${font} ${font}GPU: ${execpi 5 nvidia-settings -q GPUCoreTemp -t}°C ${font}${color orange}Tid ${hr 2}$color ${font StyleBats:size=18}P${font} Oppetid: ${uptime_short} ${font StyleBats:size=16}8${font} Batteri: ${battery_percent}% ${battery_bar} ${color orange}Internet ${hr 2}$color $color${font PizzaDude Bullets:size=16}v${font} Opp: ${upspeed wlan0} Kb/s ${font PizzaDude Bullets:size=16}r${font} Ned: ${downspeed wlan0} Kb/s ${font PizzaDude Bullets:size=16}M${font} Opplastet: ${totalup wlan0} ${font PizzaDude Bullets:size=16}S${font} Nedlastet: ${totaldown wlan0} ${color orange}Prosessor ${hr 2}$color ${font StyleBats:size=16}A${font} CPU0: ${cpu cpu0}% ${cpubar cpu0} ${font StyleBats:size=16}A${font} CPU1: ${cpu cpu1}% ${cpubar cpu1} ${color orange}Minne & disk ${hr 2}$color ${font StyleBats:size=16}J${font} Minne: ${mem} ${membar} ${font StyleBats:size=16}J${font} Swap: ${swap} ${swapbar} Home: ${alignr}${fs_free /home} / ${fs_size /home} ${fs_bar 4 /home} Usr: ${alignr}${fs_free /usr} / ${fs_size /usr} ${fs_bar 4 /usr} ${color orange}Nettverk ${hr 2}$color Tilkoblet: ${wireless_essid wlan0} at ${wireless_bitrate wlan0} ${font PizzaDude Bullets:size=14}Z${font} Signal: ${wireless_link_qual wlan0}% ${wireless_link_bar wlan0} Lokal IP: ${addr wlan0} ${color orange}Prosesser ${hr 2}$color Processes: $processes ${alignr}Running: $running_processes NAME ${alignr}CPU% MEM% ${top name 1} ${alignr}${top cpu 1} ${top mem 1} ${top name 2} ${alignr}${top cpu 2} ${top mem 2} ${top name 3} ${alignr}${top cpu 3} ${top mem 3} ${top name 4} ${alignr}${top cpu 4} ${top mem 4} ${color orange}Annen info ${hr 2}$color $color${font FreeSans:size=16}@ ${font}Gmail - ${color 95956B}${execi 300 python ~/scripts/gmail.py [email protected] "passord"} ${color 6694B2}${font OpenLogos:size=70} t u $color Endret 20. mai 2010 av ole_marius Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Har hatt noen problemer med conky selv etter jeg oppgraderte til 1.8.0, jeg antar at det er samme versjon som er i 10.04. Hvis du bruker nvidia sine drivere kan du bruke "own_window_argb_visual 1" sammen med "own_window_argb_value 255" for å få skikkelig gjennomsiktighet (som i compositing). argb_visuals virker ikke sammen med "own_window_type override", du må da også bruke compiz eller en annen type compositing manager. Jeg bruker "own_window_type panel" siden den fungerer greit sammen med Gnome. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 I FAQ på conky sine sider: http://conky.sourceforge.net/faq.html Se punkt 3, 5 og 8 som omhandler noe av det samme problemet. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Mikeys, det du anbefalte funket ikke, derimot når jeg studerte den rare oppførselen til conky hoppet den frem og tilbake på x-aksen. Min løsning var derfor å redigere /etc/X11/xorg.conf Jeg endret Section "Module" Load "gfx" til Section "Module" Load "dbe" Men nå har jeg et nytt problem med noe helt annet, så skal muligens lage ny tråd om det snart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå