Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvor finner jeg billig bra kjøkken?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

IKEA er billig og har bra kvalitet, og har solgt kjøkken i flere 10-år, men de dyrere merkene har bedre utvalg i moduler etc. Har satt inn kjøkken fra IKEA i de to siste boligene vi har hatt, og kvaliteten står ikke noe tilbake fra de dyrere merkene. Litt jobb med montering av modulene, men med godt verktøy og valgfri musikk, går det som en lek.

Ville ikke kjøpt på Elkjøp eller andre som kanskje ikke selger kjøkken lenger når du skal ha utvidelser eller reservedeler (slik som SmartClub, hvor vi så på kjøkken da vi byttet for 3 år siden, men som sluttet med det kort tid etter).

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke ha nytt kjøkken før til neste år++, og har derfor ikke noen fasit, men har lurt litt på det samme.

Jeg har merket meg at danske HTH nå reklamerer med at de kan levere kjøkken billig flatpakket etter tegninger man selv har laget (akkurat som Ikea), eller dyrt med høyere servicenivå - da kommer de hjem til deg og måler opp, tegner og velger ut moduler, og monterer. Priseksemplene jeg har sett i reklamen, skiller seg ikke mye fra Ikea, men uansett leverandør, kan prisen variere kraftig avhengig av hvilke fronter man velger, og hvor mye fancy innredning man vil ha i skuffer og skap.

Ta derfor gjerne en titt på http://www.hth.no/Default.aspx?ID=5416 og design et kjøkken der eller se noen priseksempler for å sammenlikne med Ikea. Kvik er en annen dansk leverandør som argumenterer med kule kjøkken alle har råd til, som også er verdt å sjekke. Kanskje er det flere som kan konkurrere med Ikea hvis man måler, tegner og monterer selv.

Gi gjerne tilbakemelding om dette er OK tips. :)

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Har du et kjøkken i dag som du egentlig er fornøyd med, men ikke liker utseende på, er det aller billigste å bare kjøpe nye fronter og skuffer. Feks http://www.norsk-kjokkenfornying.no/

Jeg skal med litt flaks og satsning oppgradere kjøkkenet mitt i september engang og jeg ender nok opp med IKEA jeg og.

Husk at du sikkert må ha en elektriker på besøk og dersom du flytter vask og slikt, sikkert en rørlegger om du vil ha ting gjort "etter boka" og ikke med hobbymek.

Hobbymek på elektrisk og vann anlegg kan bli dyrt om ting smeller eller vannet flommer uten de rette papirene.

Jeg forsøkte elkjøp sine kjøkkenalternativer, men de har ikke halvdype overskap som jeg kun fant hos IKEA. ( kjøkkenet mitt er ikke så stort + at et vindu er plassert litt merkelig.

Lenke til kommentar

Takk for tips! Hadde helt glemt Kvik. og skal ned til hth i morgen. Var å så på elkjøp, og prisene var ikke så gale der. men har forstått at det er mye penger å spare på å se seg litt rundt.

Har heldigvis ikke dårlig tid... Men skal jammen se hva norsk-kjøkkenforying har å by på også.

Takk igjen :) skal si ifra hva det ender med :thumbup:

Endret av BMW325iX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...