Gå til innhold

Hjelp til oppsett av ny gamer pc

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har da bestemt meg for å kjøpe meg ny pc før sommeren.

Pcen vil bli brukt til gaming og ellers vanlig bruk.

Jeg vil gjerne ha et oppsett som kan kjøre AoC på full grafikk og ellers kjøre bra.

Kommer ikke til å overstige 10 000 som budsjett, men vil helst ned på rundt 8000 inkludert skjerm hvis det overhodet er mulig.

Er ingen hardcore gamer, og spiller igrunn bare AoC og FM, og ellers random spill som faller inn. Men er greit å ha mulighet for å spille grafikk spill, hvis det dukker opp noe av interesse.

Har til nå sett litt på denne pakken: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180

Har enda ikke skiftet oppsett fra det originale, men hvis denne pakken er bra nok håper jeg å få hjelp til det.

Har også sett flere nettsider som har slike "pakker" inkl. Multicom.

Har også sett på Muligheten Netshop.no gir til å sette opp sine egne komponenter og la dem bygge det for deg. Så hvis det er noen som vil hjelpe meg her hadde det vært strålende.

Se også litt på dette oppsettet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711

Skjerm osv kan jeg finne ut av selv, men hvis noen finner noen bedre pakker enn den fra komplett er det fint.

Oppsummeringen blir da at jeg ser etter en billigst mulig løsning til mitt bruk, men vil selvfølgelig ha den fremtidsbasert slik at jeg kan oppgradere når tiden er inne for det.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kompletts PC ser både dyr og dårlig ut, men dette må du bestemme selv. Det andre oppsettet ser også greit ut, men her også er det skjermkortet som ikke er bra nok. I en spill PC er skjermkortet den viktigste komponenten og det er derfor dette du burde legge mest penger i. Jeg anbefaler et Intel i5 750 oppsett, med et billig socket 1156 hovedkort til ca. 1500 kr. Skjermkort ville jeg anbefalt minst ATI HD5850 eller 5870. Kabinettet i Komplett PCen er grei. Av harddisk er Samsung Spinpoint F3 1TB et bra valg og det er riktig at du godt kan vente med SSD til det blir litt billigere pga. ditt begrensede budsjett. Strømforsying er Corsair HX750W et bra valg. Du sier at du vil spille AoC på fult. Dette er et relativt krevende spill og krever ergo mer enn et 5770 (som er på lik linje med Nvidia GTX 260).

Lenke til kommentar

Satte opp et komplett eksempel på et i5 750-oppsett, med gode komponenter som Reactions nevnte, hos netshop inkludert 24" skjerm og montering:

Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103SJ Spinpoint F3

Sony DVD-brenner AD-5240S intern

Club3D Radeon HD5850 1024 MB GDDR5

Intel Core i5 750 2,66Ghz Socket 1156

Mushkin DDR3 4GB Blackline Stiletto i5 HP3-12800 2x2048MB 1600Mhz. (9.9.9.27)

Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156, ATX, GbLAN, USB3.0, PCI-Ex(2.0)

MIST, 550W, faste kabler

Lancool PC-K56, Miditower, Sort

PC Montering av selvalgte komponenter

BenQ 24" LCD G2420HD Sort 1920x1080, 10000:1, 5ms

Totalt 9 305,-

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Takker for svar. Har et par spørsmål.

1. Skjermkort: Regner med at det skal brukes en HDMI kabel fra skjermkort til skjerm, er dette noe som følger med kortet? kan jeg bruke en vanlig "ps3-tv" kabel her også?

2. Hvorfor Intel fremfor AMD, ser x4 oppsettet har fått mye skryt?

3. Hvorfor Radeon fremfor Nvidia, ok ikke gtx 470 f.eks?

Takker igjen for svar.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Har et par spørsmål.

1. Skjermkort: Regner med at det skal brukes en HDMI kabel fra skjermkort til skjerm, er dette noe som følger med kortet? kan jeg bruke en vanlig "ps3-tv" kabel her også?

2. Hvorfor Intel fremfor AMD, ser x4 oppsettet har fått mye skryt?

3. Hvorfor Radeon fremfor Nvidia, ok ikke gtx 470 f.eks?

Takker igjen for svar.

1. Er vel litt forskjellige ting her, men etter det jeg har erfart følger kablene oftest med skjermen og ikke skjermkortet. Bruker du vanlig PC skjerm kan du like godt bruke DVI kabel siden denne gir like bra bilde som en HDMI

2. kan ikke svare for den. Foretrekker selv AMD framfor intel så :tease:

3. Fordi Nvidias nye kort er dyre i forhold til ytelse. I tilegg bruker de mye strøm = mye varme

Lenke til kommentar

Ok, da går jeg nok for Radeon kortet.

Noen andre som har noen innvendinger om jeg burde ha AMD eller Intel?

Har nå denne handlelisten : http://www.netshop.no/aspx/cart/handlevogn.aspx

Ser også at de har dette skjermkortet på tilbud i dag, det koster vanligvis 2600 nok : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=142189

Vil dette være et bedre valg enn det jeg har?

Lurer også på om noen kan linke hvilken windows pakke jeg burde ha?

Hadde vært supert hvis noen tar en siste titt før jeg bestiller.

Ellers takk til C64C for oppsettet :p

Endret av alindland
Lenke til kommentar

Jeg vet knapt noe om AMD, jeg liker intel mest siden det var intel jeg lærte om først og det var det første jeg kjøpte.

Det er mye jeg har hørt rundt Intel også AMD som er bra, begge er gode så og si eneste jeg har lest er at intel yter bedre, men det kan jeg jo ikke garantere.

Kjøp AMD om du føler for det, eller Intel det har ikke så mye og si egentlig.

Lenke til kommentar

Ser også at de har dette skjermkortet på tilbud i dag, det koster vanligvis 2600 nok : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=142189

Vil dette være et bedre valg enn det jeg har?

Lurer også på om noen kan linke hvilken windows pakke jeg burde ha?

GTX 285 er nå litt untdatert. Har heller ikke DirectX 11

Og med mindre du har noen sære behov, så holder Windows 7 Home Premium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...