Gå til innhold

Sony Ericsson Xperia X10i, mer fremtidsrettet enn HTC Desire?


Anbefalte innlegg

X10i har bedre kamera som vil bli enda bedre med softwareoppgradering, den vil få Android v2.1 (riktignok sent, men bedre enn aldri), Media- og Timescape funksjonene fra SE vil bli enda bedre og mer informativt, og lyden i musikkspilleren er allerede mye bedre enn hva HTC tilbyr.

 

Eller har jeg helt feil???

Endret av norMain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor du bruker begrepet fremtidsrettet. Vil ikke si at høy kvalitet på kamera og lyd er i høy grad fremtidsrettet. For min del er fremtidsrettet innenfor mobilverdenen bruk av ny teknologi (f.eks amoled) og en veldig god software support. På begge disse punktene virker desire noe sterkere enn xperia x10. Oppgradering til 2.1 i q4 virker som alt for seint for min del, FroYo er trolig ute innen da, i tilfelle vil 2.1 virke gammelt før xperia får det.

 

Enig at xperia har noe god hardware, og skårer høyt på hva jeg tenker på som fremtidsrettet, men kan ikke se hvordan den skal være med fremtidsrettet en desire.

 

Angående media/timescape kontra sense kan jeg ikke bedømme noe særlig på da jeg ikke har leket nok med xperia og ikke er en stor forbruker av sosialt nettverk. Mener at media/timescape ikke har fått alt for god omtale.

Lenke til kommentar

.... eller er Sony Ericsson Xperia X10i en mer fremtidsrettet mobil enn HTC Desire?

 

X10i har bedre kamera som vil bli enda bedre med softwareoppgradering, den vil få Android v2.1 (riktignok sent, men bedre enn aldri), Media- og Timescape funksjonene fra SE vil bli enda bedre og mer informativt, og lyden i musikkspilleren er allerede mye bedre enn hva HTC tilbyr.

 

Eller har jeg helt feil???

 

Tja, om man skal kalle det mer fremtidsrettet eller ikke vet jeg ikke. Men du har et poeng, som også var grunnen til at jeg valgte denne telefonen.

 

SE Xperia X10i har mye bedre kamera enn konkurrentene, og vil få HD-video mulighet ved oppdatering i Q4. Den er kåret til beste musikkmobil med god grunn. Lyden er utrolig bra både via bluetooth headsettet som følger med, og via standard jack utgang. Utvendig høyttaler er mye bedre enn den nærmeste konkurrenten, noe som jeg syns er litt viktig når man har en slik tlf... er kjedelig når man skal vise noen en morsom Youtube-video og lyden bare er skurring og skriking. Det er også mindre problemer med batteritiden enn hos HTC Desire, og det er lovet en ytterligere forbedring (dobling) ved en oppdatering innen et par uker. Jeg vil ikke si at 1. gen AMOLED er bedre enn TFT skjermen på X10i. Om AMOLED bruker mindre strøm avhenger av bruksmønster, den har klarere farger og bedre sortnivå innendørs men sliter veldig i sollys. Skjermen på x10i er stor og har god oppløsning, og får stort sett bare skryt.

 

Jeg har en mistanke om at denne tlf kommer til å ha android 2.2 før HTC Desire... HTC har jo enda ikke klart å oppgradere Hero fra v1.5. HTC har mange nyere android telefoner annonsert mens Xperia X10i vil være SE sitt flaggskip i hele 2010. Jeg tror SE vil legge mye prestisje i å få xperiafamilien og tilhørende signaturapplikasjoner så bra som overhodet mulig. Jeg stoler på at det vil komme oppdateringer også i 2011.

 

[

Endret av huffhuff
Lenke til kommentar

For min del er fremtidsrettet innenfor mobilverdenen bruk av ny teknologi (f.eks amoled) og en veldig god software support. På begge disse punktene virker desire noe sterkere enn xperia x10.

 

Angående media/timescape kontra sense kan jeg ikke bedømme noe særlig på da jeg ikke har leket nok med xperia og ikke er en stor forbruker av sosialt nettverk. Mener at media/timescape ikke har fått alt for god omtale.

framtidsrettet vil vel si: bedre til å ta i bruk nyere teknologi når det kommer. Jeg skjønner ikke hvordan 1. gen AMOLED er fremtidsrettet? Ja, det er det nyeste...på godt og vondt... men fremtidsrettet er det ikke om det ikke hadde vært klargjort for oppgradering til super AMOLED... og det er jo først i 2.generasjon at AMOLED faktisk blir et klart bedre alternativ... jeg syns faktisk det er greit å kunne se skjermen også utendørs. Software oppdateringer er helt klart noe som har med fremtidsrettet å gjøre... men SE er faktisk ikke så dårlige på dette, har fått 2 mindre oppdateringer allerede som fikset/forbedret noen små ting. Ting tar litt tid siden dette er den aller første android telefonen. Men når du ser HTC Hero kjøre android 1.5 så skjønner jeg ikke hvordan du kan mene at HTC som er mest opptatt av å kaste flest mulige telefoner ut døra, for så å glemme dem helt er noe bedre.

 

Det jeg tror trådstarter mener med mer fremtidsrettet er at om et halvt år, så er SE den beste telefonen av de telefonene som er i salg i dag. Med samme OS som Desire, 720p video, bedre lyd, bedre kamera,bedre batteritid, og en forbedring av Timescape.... (Mediascape er faktisk veldig bra)

Lenke til kommentar

For min del er fremtidsrettet innenfor mobilverdenen bruk av ny teknologi (f.eks amoled) og en veldig god software support. På begge disse punktene virker desire noe sterkere enn xperia x10.

 

Angående media/timescape kontra sense kan jeg ikke bedømme noe særlig på da jeg ikke har leket nok med xperia og ikke er en stor forbruker av sosialt nettverk. Mener at media/timescape ikke har fått alt for god omtale.

framtidsrettet vil vel si: bedre til å ta i bruk nyere teknologi når det kommer. Jeg skjønner ikke hvordan 1. gen AMOLED er fremtidsrettet? Ja, det er det nyeste...på godt og vondt... men fremtidsrettet er det ikke om det ikke hadde vært klargjort for oppgradering til super AMOLED... og det er jo først i 2.generasjon at AMOLED faktisk blir et klart bedre alternativ... jeg syns faktisk det er greit å kunne se skjermen også utendørs. Software oppdateringer er helt klart noe som har med fremtidsrettet å gjøre... men SE er faktisk ikke så dårlige på dette, har fått 2 mindre oppdateringer allerede som fikset/forbedret noen små ting. Ting tar litt tid siden dette er den aller første android telefonen. Men når du ser HTC Hero kjøre android 1.5 så skjønner jeg ikke hvordan du kan mene at HTC som er mest opptatt av å kaste flest mulige telefoner ut døra, for så å glemme dem helt er noe bedre.

 

Det jeg tror trådstarter mener med mer fremtidsrettet er at om et halvt år, så er SE den beste telefonen av de telefonene som er i salg i dag. Med samme OS som Desire, 720p video, bedre lyd, bedre kamera,bedre batteritid, og en forbedring av Timescape.... (Mediascape er faktisk veldig bra)

 

Ja du har forstått poenget mitt :) Visste ikke at ordet "fremtidsrettet" var så vanskelig å forstå....

 

For å ytterligere forklare: Min påstand er at X10i er en telefon som hardwaremessig ligger foran andre konkurrenter, og med sin fremtidige softwareoppgradering, så vil mobilen være muligens den beste sammenlignet med nåværende modeller, men også være i toppsjiktet mot nyere modeller fordi potensialet er tilstede allerede nå.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med denne tråden, Desire er uansett mye billigere enn x10.

Det kan hende noen som i dette øyeblikk sitter og bestemmer seg for hvilken supertelefon som skal anskaffes har nytte av å lese litt om forskjellene... og om den lille prisforskjellen kan rettferdiggjøres. Xperia har fått mye ufortjent pepper i media... Telefonen ble vist frem ALT for tidlig, noe som førte til at ventetiden ble for lang og signaturapplikasjonene var på et tidlig stadium i utviklingen. Men ser man på hardware og at SE stadig gir ut oppdateringer og har lovet en kjempeoppdatering i Q4... så ser fremtiden lys ut for alle som ikke bytter telefon hver 4. måned...

Lenke til kommentar

Hva er det med X10's hardware som er bedre enn Desire?

 

Desire har mye mer RAM,

Samme prosessor (men mindre laggy i følge reviews),

Høyst sannsynlig samme lydbrikke i følge gsmarena.

Amoled vs TFT

Multitouch

osv..

 

Det eneste jeg ser X10 har er bedre kamera og mer internt minne.

 

Angående lydkvalitet som dere liker å trekke frem i denne tråden: 

The HTC Desire pulls off the same remarkable audio quality as the Sony Ericsson XPERIA X10, but is louder in terms of earphones volume.

 

In fact the two frequency response graphs are so similar that we suspect a similar (or maybe identical) hardware has been used inside the two Android flagships. We suspect that HTC have found a way to pump up the volume a bit higher, which has naturally led to the minimal differences you see in the table below.

http://www.gsmarena.com/htc_desire-review-468p8.php

Lenke til kommentar

Hva er det med X10's hardware som er bedre enn Desire?

 

Desire har mye mer RAM,

Samme prosessor (men mindre laggy i følge reviews),

Høyst sannsynlig samme lydbrikke i følge gsmarena.

Amoled vs TFT

Multitouch

Desire har mye mer RAM. Begge mobilene har nok RAM uansett. Android er laget slikt at den stopper programmer automatisk som går i bakgrunnen som ikke brukes.

Samme prosessor (men mindre laggy i følge reviews). Ja Android 1.6 mot 2.1 sier jo litt. Men så får jo X10 Android 2.1 selv snart da. Så X10'en blir nok ganske smooth den også.

Høyst sannsynlig samme lydbrikke i følge gsmarena. Det kan jeg være enig med.

Amoled vs TFT. På grunn av problemene AMOLED har f.eks ute i solen, så tar jeg heller en TFT skjerm i stedet. Jeg går ikke til noe annet enn Super AMOLED hvis jeg virkelig skal ha en bra skjerm.

Multitouch. Dette er ikke noe som er VELDIG viktig for meg å ha. Jeg klarer meg fint uten multi touch på min X10. Jeg har iPod Touch som da har multi touch. Og hvor mye tror dere jeg bruker multi touch på den?. Nesten aldri.

 

Men utenom det, så kan dere se her :thumbup:: Lesertest - Sony Ericsson XPERIA X10i.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Når det gjelder Desire sitt lydproblem, så er det snakk om at de har spart litt for mye på den ytre høytaleren. Ram trenger man for å ha applikasjoner i minnet... hvis det blir lite tilgjengelig minne vil android automatisk droppe programmet fra minnet etter en viss algoritme... linuxbaserte enheter fungerer anderledes enn windows, det er ingenting som går raskere om minnet er 10% fullt enn 90% fullt. Min Xperia har fortsatt apps som jeg brukte for et par dager siden i minnet, så det virker som det er mer enn nok av det. Har aldri hørt om noen som har fått droppet et program de fortsatt brukte, selv om android kan gjøre dette hvis det må. AMOLED i 1. generasjon er ikke bedre enn TFT. Den har noen fordeler og noen ulemper vs TFT. Men det er en bedre teknologi, så i 2. generasjon som brukes i nye samsung er det ikke tvil SAMOLED er best. Multitouch hadde nok vært greit til zoom og i spill, og det har vært mye frem og tilbake om vi får dette i en oppdatering eller ikke. Reviews sier stort sett at androidsystemet er like responsivt som på desire... Det er Timescape og Mediascape som ikke har vært helt optimalt, men fortsatt akseptabelt bra. Disse programmene er veldig ambisøse og er ekstreme på animasjoner... håper de får perfeksjonert dem og i tillegg gjør Timescape mer nyttig. Mediascape er en bedre mediespiller/medieorganisator enn alt annet jeg har sett.

 

Blåbær: De har vel ikke akkurat driti seg ut... de har bare ikke tatt igjen forspranget til HTC på erfaring med android og det faktum at HTC fikk en fordel når de ga ut Nexus One samtidig med at resten av verden fikk tilgang til kildekoden... Desire er ganske lik Nexus One... litt forandring + Sense UI og ut på markedet... er det rart SE ikke hang helt med i svingene?

Lenke til kommentar

.....

 

Enig i det du skriver, selv om jeg personlig synes amoled er storstas bortsett fra at den er elendig i sollys. Multitouch er en gimmick som er greit å ha, men ikke en dealbreaker. Jeg tviler ikke på at X10 blir som en ny telefon med Android 2.1.

 

Poenget mitt er at X10 ikke er overlegen Desire rent teknisk, og det er mest en smakssak hvilken telefon man velger. Et bedre valg enn Iphone er de begge to :new_woot:

Jeg lurer bare fælt på hvor folk får det fra at X10 har bedre lydkvalitet... Edit: Ser at man sikter til høytaleren ja, da er den grei.. Hadde Nokia 5800 før og den hadde overlegne høyttalere i forhold til Desire.

 

Jeg vurderte begge to når jeg kjøpte ny telefon nylig, og endte opp med Desire. Syntes den var litt mindre "plastic fantastic", men det er bare min subjektive mening.

 

Fin test btw :thumbup:

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Ting blir litt annerledes når det er en "hvilken telefon er best diskusjon". Med så like specs så er det en smakssak egentlig. Jeg valgte Desire primært pga 2.1. Jeg regner med at jeg kommer til å ha telefonen i 2 år før den blir byttet ut. Å ha 1.6 i 1/4 av livstiden av telefonen var en dialbreaker for min del. For min del var ikek kamera noe viktig, men jeg ble veldig lettet at Desire sitt kamera er mye bedre enn det jeg har sett på Milestone.

 

Når det gjelder Desire sin skjerm i sollys så kan jeg si at det ikke er noe problem overhodet. Du må dog ha på det høyeste lysvolumet. Eneste solproblemet jeg har er når telefonen er i vinkel slik at den reflekterer sola i øynene mine.

 

For min del, eneste som fikk meg en stund til å vurdere Xperia over Desire en stund var skjermstørrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...