Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ekstremt tørst hele tiden


Anbefalte innlegg

Er for tiden ekstremt tørst til en hver tid. Jeg pøser på med vann uten at det hjelper særlig på tørsten. Det som er merkelig er at jeg ikke fatter hvor vannet blir av; jeg har drukket omtrent 5 liter+ uten at jeg har gått særlig mye på do. Men jeg har svettet en del, både på trening og hjemme.

 

Jeg har undersøkt litt og funnet ut at ekstrem tørste kan være et symptom på diabetes, men jeg sover normalt, føler meg opplagt, uten trang til søtningsstoffer.

 

Det skal nevnes at det nettopp har vært russetid or trolig mer alkohol enn vann, men jeg sluttet å drikke den 16. Jeg har vært ekstremt tørst både hele 17mai og idag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dette skjedd flere ganger? Er du slapp/sliten? Om det går over om et par dager så ikke bekymre deg, men det er jo aldri feil å sjekke det ut om du er bekymret. Dette er ikke for å skremme deg, men for å hjelpe. Det kan være diabetes, og det du beskriver var slik det begynte for meg, bortsett fra at jeg tisset ekstremt mye etter fire, fem dager med dehydrasjon og ekstrem tørste.

 

Det virker brutalt av meg å anta noe slikt, men jeg vil bare at du skal få konstantert det så fort som mulig. Diabetes er en veldig fin og lettvint sykdom å leve med i 2010, men man skal ikke, må ikke, gå med det over lengre tid uten behandling. Mitt tips er å simpelt hen gå på legevakten eller til fastlegen og si at du ønsker å måle langtidsblodsukkeret ditt, Hba1c. Så finner du ut av det ihvertfall. Du trenger ikke snakke med lege engang.

 

Det du beskriver høres jo ut som dehydrasjon av noe slag, men det forekommer jo av noe. Diabetessymtomer er jo blant annet dette. Sjekk deg ogsã for kyssesyken og andre smittesykdommer, dette er jo kanskje mer sannsynlig i og med at du har feiret russetiden din? Her vet jeg, dog, lite.

 

Men hey, ikke vær redd for diabetes. Det er ikke så ille ;) Jeg er 20 og lever 99,9% som alle andre. Jeg er bare opptatt av å gjøre folk oppmerksom på sykdommen og få det avdekket raskt.

 

Cheers,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dette skjedd flere ganger? Er du slapp/sliten? Om det går over om et par dager så ikke bekymre deg, men det er jo aldri feil å sjekke det ut om du er bekymret. Dette er ikke for å skremme deg, men for å hjelpe. Det kan være diabetes, og det du beskriver var slik det begynte for meg, bortsett fra at jeg tisset ekstremt mye etter fire, fem dager med dehydrasjon og ekstrem tørste.

 

Det virker brutalt av meg å anta noe slikt, men jeg vil bare at du skal få konstantert det så fort som mulig. Diabetes er en veldig fin og lettvint sykdom å leve med i 2010, men man skal ikke, må ikke, gå med det over lengre tid uten behandling. Mitt tips er å simpelt hen gå på legevakten eller til fastlegen og si at du ønsker å måle langtidsblodsukkeret ditt, Hba1c. Så finner du ut av det ihvertfall. Du trenger ikke snakke med lege engang.

 

Det du beskriver høres jo ut som dehydrasjon av noe slag, men det forekommer jo av noe. Diabetessymtomer er jo blant annet dette. Sjekk deg ogsã for kyssesyken og andre smittesykdommer, dette er jo kanskje mer sannsynlig i og med at du har feiret russetiden din? Her vet jeg, dog, lite.

 

Men hey, ikke vær redd for diabetes. Det er ikke så ille ;) Jeg er 20 og lever 99,9% som alle andre. Jeg er bare opptatt av å gjøre folk oppmerksom på sykdommen og få det avdekket raskt.

 

Cheers,

 

Takk for ett bra innlegg. Broren min har nettopp fått skyssesyken... Får vel ta turen til legen da...

Lenke til kommentar

Du sier du drikker mye men pisser sjeldent? Det er ikke trekk av diabetes, folk med diabetes har en tendens til å drikke mye, ja, men de går også på do konstant..

 

Gidder ikke å oversette men regner med du kan engelsk :p Her er listen for diabetes 2 symptomer.

 

Increased thirst

Increased hunger (especially after eating)

Dry mouth

Frequent urination

Unexplained weight loss (even though you are eating and feel hungry)

Fatigue (weak, tired feeling)

Blurred vision

Headaches

Loss of consciousness

Slow-healing sores or cuts

Itching of the skin (usually around the vaginal or groin area)

Frequent yeast infections

Recent weight gain

Velvety dark skin changes of the neck, armpit and groin, called acanthosis nigricans

Numbness and tingling of the hands and feet

Decreased vision

Impotency

 

Jeg vet heller ikke hvordan du er men diabetes 2 er relativt vanskelig å få med mindre du er gammel og/eller veldig overvektig. Diabetes er også en sykdom som utvikler seg langsomt, er ikke noe du merker over helgen. Men om det viser seg å være diabetes kan du likevel ha ett normalt liv, lykke til whatever det er :p Jeg foreslår du chiller litt og ikke overdriver med alkoholen på en stund ihvertfall ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...