Rawri Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Diskusjon rundt Metro 2033 (Pc). Tenkte at vi her, siden jeg ikke fant noen annen tråd kunne snakke litt fritt om metro 2033. Opplevelser, grafikk, problemer, løsninger. Altså generelt hva du har på hjertet. --- Oppdatert 27.mai.2010 Jeg kan da starte. Har nå netopp kommet til "chapter 4", et stykke ut i den. Kan også ta med hvor lang tid jeg brukte for og laste det ned: Lastet ned på så og si 1 time og 30/45 minutter. Startet med noen små problemer under Installeringen, men ikke noe en restart av steam fikset Jeg kjører for øyeblikket med en quad core 2.80Ghz i7 930. I windows 7 64-bit med Radeon 5870 som gpu. 12gb ram, dx11 (Kjører spillet i dx 11 og med 1680x1050) Jeg har da oppdatert pc'en min for ikke lenge siden, og har testet litt av hvert av grafikk. Med at på fult har jeg ikke mer en gjenomsnitt 35 fps tho. "Test fra hardware, der metro 2033 er tatt med" Mitt nye system: quad core 2.80Ghz i7 930. windows 7 64-bit med Radeon 5870. 12 gb ram, kjører spillet med dx11 -- Med alt på max kjørte jeg ca 35 fps overall, laveste 25 til 45 visse plasser. Spiller nå med High, dx11 med bare tesselation på. Og med antialiasing og texture filtering på laveste. Har da mellom 40 og 70 fps, gjenomsnitt på 50-55. Mitt gamle system med: dual core 3.2ghz. windows 7 64-bit med Radeon 5750. 8gb ram, dx11 (Kjørte spillet i dx 11) -- Hadde disse resultatene i metro 2033 - med High, bare tesselation på i dx11 og ingen antialiasing og texture filtering på. (Eller samme som over) 20 fps på det laveste, 30-35 i gjennomsitt. Kunne kjøre opp til 50 fps visse plasser (Med max settings kjørte jeg da 5 fps til 15 fps hehe, ikke stort å skryte av. Men men nytt system er det ikke mer enn 25 til 45 fps eller så) Ps: PÅ very high, har jeg problemer med at monsters ofte blir ufokisert når de kommer i mot meg, mister detaljer osv. Vet ikke om det er pga pc eller spillet. Her er en visning fra "Can you run it" (Og ja, klarte recommended med min gamle pc) CPU Speed Recommended: Any Quad Core or 3.0+ GHz Dual Core CPU You Have: 3.17 GHz PASS RAM Recommended: 2 GB You Have: 8.0 GB PASS OS Recommended: Windows XP, Vista, or 7 You Have: Microsoft Windows 7 (build 7600), 64-bit PASS Video Card Recommended: DirectX 10 compliant graphics card (GeForce GTX 260 and above) You Have: ATI display adapter (0x68BE) PASS Features: Recommended attributes of your Video Card Required You Have Video RAM 512 MB 4.0 GB Hardware T&L Yes Yes Pixel Shader version 3.0 4.0 Vertex Shader version 3.0 4.0 DirectX version Recommended: DirectX 10 or higher You Have: 10.0 Står dx10, men har dx11. Vet ikke helt hvorfor, noen som vet? -- Så om noen andre kan komme med litt erfaringer, systemer dere kjører spillet på o.l. (Eventuelle tanker om spillet, trenger ikke og ha spilt spillet. Gjerne kom med spørsmål om det er noe) Og ja selfølgelig tanker rundt boken metro 2033 er bygd på om noen faktiskt har lest den (Har ikke det selv) Så ville det ha vært veldig flott. Takk på forhånd Mv.h Roar Endret 27. mai 2010 av Rurelur Lenke til kommentar
Rawri Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Tenkte og legge til litt informasjon, så tok av ett "innlegg". Vil oppdatere her om litt forskjellig. - Google is your friend: Info om spillet - system krav osv Hardware grafikk kort test Systemrequirementslab Gamespot - Info, tips, cheats osv Minimum: * Dual core CPU (any Core 2 Duo or better will do) * DirectX 9, Shader Model 3 compliant graphics cards (GeForce 8800, GeForce GT220 and above) * 1GB RAM Recommended: * Any Quad Core or 3.0+ GHz Dual Core CPU * DirectX 10 compliant graphics card (GeForce GTX 260 and above) * 2GB RAM Optimum: * Core i7 CPU * NVIDIA DirectX 11 compliant graphics card (GeForce GTX 480 and 470) * As much RAM as possible (8GB+) * Fast HDD or SSD Enabling 3D Vision Metro 2033 utilizes NVIDIA 3D Vision with compatible cards and hardware. To play in 3D you will require: * NVIDIA GeForce GTX 275 and above recommended * A 120Hz (or above) monitor * NVIDIA 3D Vision kit * Microsoft Windows Vista or Windows 7 Youtube filmer osv: Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=P6pAvMqQm3k Gameplay intervju: http://www.youtube.com/watch?v=YZIP67ylfhk Endret 27. mai 2010 av Rurelur Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Digger stemningen i spillet, siden jeg er stor fan av postapokalyptiske scenarioer. Spiller gjennom for andre gang på hardcore nå. Jeg leste i reviews at dette skulle være et vanskelig spill, men jeg synes egentlig ikke det har vært alt for vanskelig. Den biten der man skal løpe til tårnet var litt random, men det var langt fra det verste jeg har opplevd. Spillet føles som en lineær versjon av STALKER og Fallout3, og det funker bra siden historien er såpass godt integrert. Samtidig er det passe skummelt. Leste også at det skulle være glitches, men de har jeg ikke sett noe til selv. Det mest irriterende jeg opplevde var muligens at jeg skjøt bort all millitary-grade ammoen min uten å skjønne det i begynnelsen. Ladingen på auto-shotgun var også litt rar, siden man ikke kan lade alle patronene på en gang. Gassmaskeopplegget synes jeg var kult, det bygger opp feelingen. AI'en er ikke verdens beste, men den er grei. Liker også valget mellom å kunne stealthe eller å gå all-out. Tommelen opp fra meg. 1 Lenke til kommentar
Rawri Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Stemningen i spillet er virkelig og føle på, veldig behagelig. Spille selv på normal. Ikke hardcore. Spille hittil virke forsovet veldig greit, ikke hatt store problemer.. vel en plass i kapittel 4, der derre udødelige skyte opplegge stoppa på siste holde plass og bare skaut og skaut. - Er enig i at det kan føles som en lineær versjon av fallout3, har ikke spilt stalker men hørt det skal være veldig likt mens andre mener det er store forskjeller. Uansett, spillet er skremmende til tider. Med lydene og lignende og monster som plutselig kommer fram fikk meg til og skvette mang en gang allerede Har også selv prestert og holde "R" for lenge og skifte til military-grade ammo. Men var heldig og hadde ikke mye igjen uansett --- Ja oppdatert første posten med nytt info for de som er interesert i hvor bra spillet kjører med det nye systemet og evt vil sjekke om de kan kjøre det osv. Her kan du foresten finne ut om du kan kjøre det: Systemrequirementslab Og her kan du se en test med metro 2033som et av spillene som blir testet på grafikk kort: Hardware grafikk kort test Endret 27. mai 2010 av Rurelur Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Tenkte jeg skulle "tøffe" meg å spille det på hardcore eller hva vanskeligst heter, men endte opp med at jeg ble eid i "Dead City" oppdraget og slutta å spille det. Kunne sikkert begynt på nytt, men bare orker ikke for tiden, vil runne Splinter Cell Conviction for andre gang, og få begynt på Mass Effect (har alltid hatt problemer med det, nå skal jeg ta så masse backup av saver atte!) Metro 2033 virker bra, men litt som F.E.A.R. på noen steder, bare at F.E.A.R. er mye mer repetivt og skremmende. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Har kommet meg til kapittelet etter Polis på hardcore. Ferdig, med "good ending" Merket ikke så mye forskjell i starten, men det begynner å merkes ganske godt at det er vanskeligere. Folk tåler mer, skyter bedre og dropper mindre ammo. Samtidig tåler jeg mindre, men det er kanskje mest fordi jeg bruker stealth-suit denne gangen. Allikevel er det ikke så ille hvis man går forsiktig frem. Kasteknivene onehitter fremdeles, selv om man treffer fienden i rompa. Har ikke prøvd Hellsing geværet ennå, men det ser også veldig najs ut. Den største utfordringen så langt har vært å ikke gå tom for gassmaskefiltre. Jeg synes at til tross for at Metro 2033 er et ganske lineært spill, så er det veldig tilfredstillende å spille på nytt, siden man kan gjøre ting på så mange forskjellige måter. Jeg glemte f.eks. å bruke kassetten jeg fikk på Black Station i kassettspilleren på Outpost første gangen jeg spillte gjennom og jeg har blitt flinkere til å stealthe. Det gjør spillet ganske annerledes, samtidig som man får høre og se mange scriptede events som man ellers ikke ville gjort. Endret 28. mai 2010 av Rata101 Lenke til kommentar
Rawri Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Har vert veldig dårlig til og bruke "stealth" eller stealthe meg fram. Er mer typen: "spring in skyt alt jeg ser, døøøø!" "Oh'f@£n, monster bak mæ nei foran.. ahh skyt random omkring å satse på å treff den eventuelle lyden som kom i fra den delen av vogna/grotta osv." - Men har heller ikke hatt problemer med ammo i noen grad hittil, noen som egentlig har hatt det? Er liksom mer en nok ammo og få tak i (Spiller på normal tho, hardcore ble litt hardcore til og starte med. spiller ikke så ofte eller.) - Får prøve å bruke litt stealth, de gangene jeg har det har jeg ofte opplevd en del artige samtaler imellom enemies eller venner før kampene evt under osv. Som du "Rata101" sa: Det gjør spillet ganske annerledes, samtidig som man får høre og se mange scriptede events som man ellers ikke ville gjort." Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Har akkurat rundet spillet og: Etter å ha hørt den siste setningen til Artyom er jeg nesten sikker på en oppfølger! Storfårnøyd med spillet Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Boken Metro 2034 er ute allerede, og det er godt mulig det blir en Metro 2035 også. En film er dessuten under planlegging, blandt annet. Stay tuned? http://www.msxbox-world.com/xbox360/features/article/423/Metro-2033-interview-with-Dean-Sharpe-Executive-Producer-and-Andrey-Prokhorov-Creative-Director.html Jeg likte det i starten, men kom aldri inn i spillet. Likte når monstrene kom i starten, men etter det ble det for kjedelig for meg. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Synest dette spillet var et fantastisk grunnlag for en film! Lenke til kommentar
Rawri Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Synest dette spillet var et fantastisk grunnlag for en film! Vet, veldig bra grunnlag. I intervjue, der de spør om det og gå for ett spill før en film virkelig var et lurt valgt osv, svart han jo at det gir jo oppmerksomhet, og han tok nå det han kunne få. Så håper på film senere altså Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hehe eg brukte military-grade ammo helt til litt over halveis i spillet. Da var det noe som skurra nå eg skulle prøve å kjøpe meg noe våpen og ammo! Hei vent nå litt tredje gangen eg ikke har råd til noe! Men nå sitter eg fast en plass eg etter vi har vert i libary og hentet en scroll, så en stund etter vi har hatt samling i kirken og skal gå nedover i kloakken. Da kommer det så mangen beist og eg går tom får ammo rimelig fort. Eg har prøvd 20-30 ganger men det er rett å slett umuligt! Enten dør eg eller så dør han der Scientesten, det kommer opp på skjermen at xxxxx (husker ikke navnet) ikke er en soldier men en scientest og eg må beskytte han! Men fader det er da ingen som ser ut som en scientest! alle har da våpen og går i kammo kler! Ingen så går i en hvit frakk og ser ut som en forsker!!! Jaja har lagt spillet på hylla føreløpig! Btw kjøre med 32 i fps på high med vanlig anti allising Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Scientisten er han med gjennomsiktig gassmaske. Leter du litt, så vil du finne mye ammo og fete våpen et lite stykke inn i dette området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå