Helnes Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Heisann! Jeg har en gammel PC (med en AMD Athlon 3500+ prosessor) som jeg skal kjøpe ny prosessor til. Den har et ASROCK ALiveNF6G-VSTA som bare støtter prosessorer med AM2, med mindre jeg oppdaterer biosen slik at det støtter AM2+, så jeg lurer for det første på hvordan jeg gjør det. Har ikke oppdatert biosen siden jeg kjøpte det. Skal jeg bare laste ned den siste oppdateringen her? Hvilke av disse burde jeg da velge? Må være mulig å få kjøpt og helst ikke koste mer enn 600kr Har bare en 350W PSU hvis det kan bli et problem. Takk for all hjelp! Endret 18. mai 2010 av Helnes Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Oppdater til nyeste bios først. Du kan fint gjør det gjennom windows. Har aldri hatt noe problem me det selv. Version 2.20 windows laster du ned. Ang ny cpu. Her har du feks en: http://old.prisguide.no/product.php?productId=103709&cat_id=5 Link til flere cpuer: http://old.prisguide.no/vis_kategori.php?cat_id=5&manufacturer_id%5B%5D=&tc%5B20%5D=select&tv%5B20%5D%5B%5D=7346&tc%5B3492%5D=select&tv%5B3492%5D%5B%5D=&tc%5B19%5D=gt&tv%5B19%5D=&tc%5B2929%5D=select&tv%5B2929%5D%5B%5D=&sortering=min_price&ppp=25&searchFilter=Begrens+s%F8ket+her&sortering=min_price Men vil helst anbefale deg å oppgradere hk, cpu og ram til AM3 system heller. Men det er nå opp til deg selv. Lenke til kommentar
Helnes Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Ja, jeg tenkte også det, men strømforsyningen blir ikke litt liten da? Skal ha ny PC snart så jeg tenkte at jeg bare kunne gjøre en liten oppgradering sånn at denne PCen ble bedre å bruke inntil til jeg får en ny en, men jeg klarer vel å holde ut en stund til =) Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Trur PSU din skal holde, så lenge du ikke kjøper en som trekker 130W? Men det oppsettet du har nå, så tjener du ikke så allverdens mye på å kjøpe ny cpu, men litt tjener du på det:) Du burde heller oppgradere hk,cpu, og psu. Du får en fin sån oppgradering til en 2-3 høvdinger:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå