Gå til innhold

Mere end 80min. på en cd.

Anbefalte innlegg

Jeg har lidt brug for hjælp.

Jeg har en minidisk optager/afspiller. På denne kan jeg optage 80 min. lyd i stereo, men vælger jeg at optage i mono kan jeg har 160min. lyd på disse, og jeg kan afspille dem i alle minidisk afspillere uden noget problem.

Kan det samme lade sig gøre at brænde på en cd, tænker jeg så, men har ikke kunne finde en måde at gøre dette på.

Så ganske enkelt kan man optage i mono og derved ligge mere end 80min. på en cd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ganske enkelt kan man optage i mono og derved ligge mere end 80min. på en cd?

Redbook-standarden (Audio CD) tillater ikke mer enn 79.8 minutter på en plate.

Radlekatt

Se det har jeg også set, men, og det er her jeg tænker der er noget, men jeg ved ikke om det kan bruges.

I Windows Media player, kan man jo rippe og brænde cd'er. Hvis man går ind i indstilninger under fanen "Brænd" så er der nogle valg mulighedder. Man kan vælge brædehastighed, og udjævne lydstyrken på den man brænder og nederst kommer det så. "Få plads til mere musik på disc'en ved at konvertere til en lavere bithastighed". Vælger man at activere denne konvertering siger den at med 32 Kbps kan brænde omkring 47 timers musik pr. cd.

Det jeg så bare ikke er sikker på, er om man så kan afspille disse 47 timer på en almindelig cd afspiller.

Er der nogen der ved noget om dette?

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om audio cd da. Men komprimert mp3 eller wma som ikke kan spilles av vanlige cd-spillere.

Det tænkte jeg nok, mange tak for det hurtige svar. og øv jeg kunne godt bruge det dobbelte tid på cd'er lige nu.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...