Superbrain Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Har et lite problem som jeg vet flere har, men som ingen kan gi et godt svar på. Ved bruk av DC++ eller Direct Connect dropper alle downloads ned til 0kb/sec for så å forsvinne helt(kan begynne på 80kb/sec for så å gå ned til 0kb/sec i løpet av noen få minutter). Dette skjer ved bruk av active mode. Allt ok ved passive-mode. Har pr. i dag NGT som ISP. Hadde tidligere kabel fra AVIDI, da var det ikke noen problemer med å bruke active-mode. Håper noen av guruene her inne ihvertfall kan prøve å gi noen fornuftige forslag til hva dette kan skyldes, eller om dette overhodet er mulig. Begynner å bli litt desperat. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Mulig ISP'en din prøver å strupe inn kjente porter som 422, 420 osv. Har du testa ftp? Om NGT prøver å strupe inn porten for DC, så ta i bruk en annen port. Rune. Lenke til kommentar
chillpill Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 En av grunnene kan jo være at NGT har en fin liten ting som heter firewall innebygd i routeren du får med, og dette betyr at du bør helst bruke passive-mode i dc++/direct connect, hvis du ikke da har slettet porter og div. Dette problemet får du altså ikke med kabel fra Avidi. Lenke til kommentar
Superbrain Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Porter i router er åpnet. Bruker port 1500 for DC++ og DC. Ikke noen forskjell på 412,1412 og 1500. Nei...feilen var ikke tilstede med kabel. Vil gjerne at noen med Nextgentel gir noen erfaringer med dette Nextgentel skal jo liksom være en av ISP'ene som ikke begrenser bruken vår...så tviler på at det er det som er problemet. Lenke til kommentar
BUFF Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Opplever samma problemet ofte selv. Problemet oppstår oftere ved bruk av active mode, men jeg trur ikke det er noe sammenheng. Det som skjer hos meg, er at linja går ned rett og slett grunnet for mye støy. Sjekk om linja er oppe når slikt skjer, hvis den ikke er det ring NGT og feilsøk linja. Lenke til kommentar
sete Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Tidligere hadde jeg high id på edonkey/emule med Telenor Avidi....men da jeg kjørte uten firewall (routern/firewall ødelagt) så fikk jeg lowid. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Har NGT og opplever det samme. Men problemet ligger ikke hos NGT. Det er mildt sagt mange som opplever dette problemet - over hele verden. Jeg var ikke klar over at det er et problem i neo-modus sin klient også, men det er det altså? Mange lignende tråder på DC++ forumet. Her for eksempel Lenke til kommentar
loff Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Det som jeg har gjort for å få dc til å funke i active mode uten at alle connections går opp og ned slik som du forklarer, er å skrive denne nat-linjen litt annerledes. Dette er altså i cisco-routeren. vanligvis skriver man: set nat entry add 10.0.0.x 412 0.0.0.0 412 tcp set nat entry add 10.0.0.x 412 0.0.0.0 412 udp og det funker, men man får ustabile overføringer i dc. Jeg skriver: set nat entry add 10.0.0.x 412 min_eksterne_ip 412 tcp set nat entry add 10.0.0.x 412 min_eksterne_ip 412 udp altså eks: set nat entry add 10.0.0.2 412 1.2.3.4 412 tcp Dette innebærer at man må endre disse to linjene i routeren hver gang man får ny ip, men det skjer ikke så ofte at det er noe stort problem. Man må jo uansett endre den i dc også. Lenke til kommentar
Superbrain Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Hvis dette funker loff så er du en kjempeknupp. Har vært i kontakt med NGT, men de har ikke noen forslag til problemet. Ikke enda ihvertfall. Er klar over at mange har dette problemet....men ingen har kunnet gi noen god løsning på de enda....før nå...hvis det virker...får prøve..... Lenke til kommentar
Calm Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Pleide å oppleve dette problemet veldig ofte før, da jeg satt på ADSL fra NGT... Synes ikke det virker som det skjer like ofte nå som jeg har fått SHDSL, men jeg synes å huske at det har hendt noen ganger... Lenke til kommentar
Superbrain Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Takk for et meget godt tips "loff". Det funker som fjell. Rart ingen andre har tenkt på dette før. Men shit....det funker jo så da så :smile: Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg har aldri hatt dette problemet på min NGT-linje... Jeg sitter på cisco-router... :-? Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 hvor får man tak i dc? google min venn!! hva er egentlig forkskjellen på active og passive mode? vet du skal ha passive om du er bak brannmur, men har det noe å si om du bruker passive da? Lenke til kommentar
thorel Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Når du kobla til med passive kan ikke du browser eller søke hos andre me passive :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå