Gå til innhold

DC++/Direct Connect

Anbefalte innlegg

Har et lite problem som jeg vet flere har, men som ingen kan gi et godt svar på.

Ved bruk av DC++ eller Direct Connect dropper alle downloads ned til 0kb/sec for så å forsvinne helt(kan begynne på 80kb/sec for så å gå ned til 0kb/sec i løpet av noen få minutter).

Dette skjer ved bruk av active mode. Allt ok ved passive-mode.

Har pr. i dag NGT som ISP. Hadde tidligere kabel fra AVIDI, da var det ikke noen problemer med å bruke active-mode.

Håper noen av guruene her inne ihvertfall kan prøve å gi noen fornuftige forslag til hva dette kan skyldes, eller om dette overhodet er mulig.

Begynner å bli litt desperat. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av grunnene kan jo være at NGT har en fin liten ting som heter firewall innebygd i routeren du får med, og dette betyr at du bør helst bruke passive-mode i dc++/direct connect, hvis du ikke da har slettet porter og div. Dette problemet får du altså ikke med kabel fra Avidi.

Lenke til kommentar

Porter i router er åpnet. Bruker port 1500 for DC++ og DC. Ikke noen forskjell på 412,1412 og 1500.

Nei...feilen var ikke tilstede med kabel.

Vil gjerne at noen med Nextgentel gir noen erfaringer med dette

Nextgentel skal jo liksom være en av ISP'ene som ikke begrenser bruken vår...så tviler på at det er det som er problemet.

Lenke til kommentar

Opplever samma problemet ofte selv.

Problemet oppstår oftere ved bruk av active mode, men jeg trur ikke det er noe sammenheng.

Det som skjer hos meg, er at linja går ned rett og slett grunnet for mye støy.

Sjekk om linja er oppe når slikt skjer, hvis den ikke er det ring NGT og feilsøk linja.

Lenke til kommentar

Det som jeg har gjort for å få dc til å funke i active mode uten at alle connections går opp og ned slik som du forklarer, er å skrive denne nat-linjen litt annerledes. Dette er altså i cisco-routeren.

vanligvis skriver man:

set nat entry add 10.0.0.x 412 0.0.0.0 412 tcp

set nat entry add 10.0.0.x 412 0.0.0.0 412 udp

og det funker, men man får ustabile overføringer i dc.

Jeg skriver:

set nat entry add 10.0.0.x 412 min_eksterne_ip 412 tcp

set nat entry add 10.0.0.x 412 min_eksterne_ip 412 udp

altså eks: set nat entry add 10.0.0.2 412 1.2.3.4 412 tcp

Dette innebærer at man må endre disse to linjene i routeren hver gang man får ny ip, men det skjer ikke så ofte at det er noe stort problem. Man må jo uansett endre den i dc også.

Lenke til kommentar

Hvis dette funker loff så er du en kjempeknupp.

Har vært i kontakt med NGT, men de har ikke noen forslag til problemet. Ikke enda ihvertfall.

Er klar over at mange har dette problemet....men ingen har kunnet gi noen god løsning på de enda....før nå...hvis det virker...får prøve.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...