Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilket oljemerke liker vi best?


Hvilket oljemerke liker vi best?  

65 stemmer

  1. 1. Hvilket oljemerke liker vi best?

    • Statoil
      6
    • Shell
      3
    • Total
      1
    • Elf
      3
    • Esso
      1
    • Agip
      6
    • Castrol
      27
    • Bp
      1
    • Quaker state
      3
    • Texaco
      1
    • Pennzoil
      7
    • Car lube
      0
    • Fina
      3
    • Cardic
      2
    • Delphi
      1
    • Valvoline
      5
    • MPM
      1
    • Gulf
      2
    • Biltema
      6
    • Mobil1
      11
    • Sunoco
      2
    • Felleskjøpet
      5
    • Comma
      2
    • Fuchs
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Olje er olje...

 

Bryr meg ikke hvilket merke som er trykket på den, vet at det er omtrent det samme uansett. Noen ganger er Statoil sin best, noen ganger Biltema sin, og noen ganger Shell sin. Jeg kjøper der jeg er hvis jeg trenger det med en gang, men aller helst hos Biltema, da jeg liker å spare penger på det jeg kan.. ;)

 

:thumbup:

Hva er greia? Prøver du å få høy postcount?

Lenke til kommentar

Men noen ganger er statoil sin best og andre ganger er biltema? Hva er greia med det liksom? De fleste selskapene har bra oljer til sitt forbruk. Og avstemmingen er vell hva slags olje LIKER vi best, og ikke hvem ER best? Bruker du alt mulig på bilen bare det heter olje? Soya eks?

 

Om du har nyere bil så er spesifikasjonene og viskositeten viktig. Olje er ikke bare olje. Er en grunn til at bilfabrikantene ikke godkjenner hva som helst.

 

 

Eksempel er Comma Eurolite 10W-40 og Biltema 10W-40 ikke godkjent av BMW, Vag, Mb eller Porche. De har Acea A3/B3 og api SL/CF (bensin og diesel) spesifikasjonene, men du har ingen rettigheter hos bilprodusenten om motoren din går i stykker. Bruker du Shell Helix 10W-40 derimot så er det ingen problem. Comma og biltema leverer også oljer med riktig spesifikasjoner. så jeg sier bare at det er viktig å ikke bare hive på hva som helst. Tenk at til og med Castrol Lighttec 10W-40 mangler BMW spec/godkjenning. :ohmy:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det høres bra ut :) Idag skulle jeg hjelpe en kompis å bytte olje på en Freelander. Måtte av med bunnplate som var festet med tork-skruer. Og de var selvsagt dratt runde fra forrige skift. herlig. Men når man først hadde fått ut de skruene, så var platen også festet på en finulig måte i fremkant. Kunne bare glemme å få den helt av, så det ble mye bøy og tøy. Engelsk møkk. hehe.. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...