Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

bør jeg ta stivkrampesprøyte?

Bujin91

Anbefalte innlegg

Hei!

Som de fleste andre russ var jeg ute og festet de to siste dagene av russefeiringen.

Jeg kom i en uheldig situasjon natt til 17. Mai da jeg og en kamerat gikk på nachspiel hos en jeg ikke kjenner.

Jeg er usikker hvordan dette gikk til da jeg ikke vet hva vedkommende(den ukjente) tenkte på i det gitte øyeblikk, men da jeg snakket med ham om noe trivielt følte han for en aldri så liten kompis-klem der av ukjene grunner han bet meg i kinnet(høres mistenkelig ut når jeg skriver det slik :thumbdown:).

Jeg har fått et sår som har penetrert huden, men ikke dypt.

Tørket av det lille blodet som kom ut, og tenkte ikke stort mer på det før jeg på kvelden den 17. Mai la pyrisept over såret.

Har ikke enda sett noen tegn til infeksjon(rødhet/hovenhet), men har blitt litt øm i kjeven og lurer på:

- Bør jeg få skjekket såret av en lege?

- Bør jeg ta en stivkrampesprøyte eller en kur?

Om det er noen med litt kompetanse innenfor slikt hadde det vært supert med et vetig svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 : Ja , du bør få sjekket såret av lege, menneskebit er noe av det verste som finnes, vi har helt utrolig mange bakterier i munnen (jeg fikk selv nesten amputert hånden pga et menneskebitt når jeg var 13 og litt uheldig legevalg siden di sydde igjen såret med en gang uten å rense ordentlig). Er du heldig er det ikke så ille, men du bør være virkelig påpasselig med pyricept og stell.

2 : Stivkrampesprøyte trenger man vel ikke å ta om man har fått siste sprøyte di siste 10 årene mener jeg, er du usikker på siste vaksinasjon tar du ei ny ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...