Gå til innhold

Panasonic Lumix DMC-TZ10 vs Canon PowerShot SX210 IS

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter nytt kamera da jeg av en eller annen grunn ikke finner mitt Panasonic Lumix DMC-TZ7 som jeg var veldig fornøyd med. Ser TZ10 har fått GPS, det ser jeg bare på som et batterisluk, må man skru det av for hver gang man starter kameraet eller husker det instillingen?

Canon SX210 har en pop-up flash som spretter opp hver gang man skrur på kameraet. Det høres helt utrolig irriterende ut! Så på en video-review at nå på denne versjonen kan man dytte den ned, men den spretter da opp hver eneste gang man skrur på kameraet? Det må jo være uholdbart? Veldig synd, for SX210 er ca 500 kr rimeligere, 14 x zoom og bruker en mye mer anvendelig USB-kontakt som er litt vanligere tror jeg, har et par liggende fra før og den kan brukes til HTCen tror jeg. Panasonic bruker en helt sær en som ingen har noe i nærheten av.

Har jeg rett i mine antagelser, er det andre ting å tenke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på jakt etter nytt kamera da jeg av en eller annen grunn ikke finner mitt Panasonic Lumix DMC-TZ7 som jeg var veldig fornøyd med. Ser TZ10 har fått GPS, det ser jeg bare på som et batterisluk, må man skru det av for hver gang man starter kameraet eller husker det instillingen?

GPS er et strømsluk, det skal være visst. Både når kameraet er i bruk, og når det er avslått. Ja, du leste riktig. GPS-enheten er aktiv, selv om kameraet er slått av. Jeg har disablet GPS'en og tror aldri jeg kommer til å bruke det mer. Unøyaktig var den og. Bommet ofte på flere hundre meter.

Har du mista din TZ7 og skal ha deg et nytt kamera, kjøp heller et nytt TZ7. Det er ganske små forskjeller, og alt i alt er de ikke verdt prisforskjellen.

Radlekatt

Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt valgt TZ10 fremfor en TZ7 siden TZ10 har fått mulighet for valg av tid og blender. Synes du det er uninteressant så kan jeg være enig i at TZ7 fortsatt kan være et like bra alternativ.

TZ10 husker GPS-innstillingen så skrur du den av bruker den ikke batteri. Lar du den stå på sjekker den posisjonen innimellom selv når kameraet er skrudd av så da bruker den batteriet.

Jeg har ikke prøvd SX210 IS, men testet SX200 IS i fjor og på det virket blitsen som du beskriver, og ja det var fryktelig irriterende. Trodde dette var rettet på SX210 IS, men mulig jeg tar feil der, jeg har ikke sett det kameraet i virkeligheten ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...