Evilfish Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) er det straffbart å ha en kråke som kjæledyr? jeg mener hvis du har hatt den en stund og dem er tam kan det regnes som ett husdyr da? mente å si "kråke som kjæledyr" men dette tastaturet suger, og kan ikke edite tydeligvis Endret 18. mai 2010 av Evilfish Lenke til kommentar
andy100 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg er litt usikker, men tror at ingen kan eie eller holde fritt vilt i fangenskap. Det er stor sannsynlighet for at jeg tar feil... Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 jeg mener kråker som har vært tamme i generasjoner. men hva med f.eks jeg fanga masse duer i byen og tok de med hjem? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Viltloven: § 2. (lovens virkeområde) Med vilt menes i denne lov alle viltlevende landpattedyr og fugler, amfibier og krypdyr. Loven gjelder også i Norges økonomiske sone. § 7. (forbud mot vilt i fangenskap) Ingen skal holde vilt i fangenskap med mindre annet følger av lov eller vedtak med hjemmel i lov. Kongen kan gi forskrift om adgang til å holde vilt i fangenskap, og om oppdrett, farming og utsetting av vilt i innhegnet område. I forskriften kan det settes krav om tillatelse og særskilte håndhevingsregler for å stanse ulovlig virksomhet. Ser ikke ut til at det er lov uten videre, i hvert fall. Endret 19. mai 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Eller fange en elg å ha den som kjæledyr. Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Eller fange en elg å ha den som kjæledyr. lol.. og jeg trodde kongen ikke hadde noe makt eller noe Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Har og har .. Du kan tro han blir sittende lenge hvis han prøver å utøve den. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg så noen kråker som så ut til å være i fangenskap når jeg var på hytta i Påsken, virket ikke som at de hadde det noe gøy.. Fløy bare fram og tilbake i buret.. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Da kunne du jo være snill og slippe dem løs. Herr Brun har helt rett, forresten: "Kongen" er ikke kongen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå