Gå til innhold

Eyefinity, trenger 2 skjermer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok satset på 3 like skjermer da det er forskjellig tykkelse på rammen og høyde osv

Husk at du også må kjøpe en active display adapter som koster ca 600kr

Endret av Theiz
Lenke til kommentar

Jeg ville nok satset på 3 like skjermer da det er forskjellig tykkelse på rammen og høyde osv

Husk at du også må kjøpe en active display adapter som koster ca 600kr

ok.

Det er fra display port til dvi ?

btw. hvorfor har de ikke bare 3 dvi utganger på skjermkortet? er det noe teknisk "umulig" her?

Funker en slik: link

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar

På max 2 skjermer ja.

Den er passiv,du trenger en aktiv(den trenger strøm)vist jeg ikke tar helt feil..

http://www.elitebastards.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1052:sapphire-solves-eyefinity-issue-&catid=27:hardware-press-releases&Itemid=34

Koster 300kr på komplett men ikke på lager.

Sånn jeg forstår det så er den ene DIV utgangen linket til HDMI utgangen,så du kan bare bruke en om gangen og må bruke display porten for skjerm nr.3

Endret av taz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Med tanke på at du skal ha ulike skjermer ville jeg iallefall kjøpt noen som du kan justere høyden på. Eventuelt justere med bøker, bestemmer du selv.

Lenke til kommentar

btw. hva er forskjellen på male og female adapter?

Kontakter som er "male" er de som har pinner som stikker ut fra seg. "female" kontakter er de som har hull som pinnene skal plugges inn i. Hvis du trekker en sammenligning til mennesklig atonomi så er det ganske logisk og lett og huske hva som er hva ;)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du ha DP-adapter da? 5870 har vanligvis støtte for 2*DVI + HDMI. Skjermene du linker til har HDMI-porter.

edit: taz svarte på det lenger oppe, men han ser ikke ut til å være helt sikker. Jeg tror selv ikke det stemmer. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du ha DP-adapter da? 5870 har vanligvis støtte for 2*DVI + HDMI. Skjermene du linker til har HDMI-porter.

edit: taz svarte på det lenger oppe, men han ser ikke ut til å være helt sikker. Jeg tror selv ikke det stemmer. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Jeg kan bekrefte at du må bruke 2x DVI, eller 1x DVI og 1x HDMI.

Lenke til kommentar

Jeg googlet det bare og så at du ikke kunne bruke begge DVI sammen med HDMI siden den ene DVI utgangen er på samme billed kanal som HDMI utgangen.

Vil bli det samme som å sette en Y på en DVI utgang å koble til 2 skjermer..funker ikke..

Lenke til kommentar

Kontakter som er "male" er de som har pinner som stikker ut fra seg. "female" kontakter er de som har hull som pinnene skal plugges inn i. Hvis du trekker en sammenligning til mennesklig atonomi så er det ganske logisk og lett og huske hva som er hva ;)

-Stigma

hehe, takk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...