Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Uutholdelig kjærlighetssorg - hva skal jeg gjøre?

Gjest Sliten

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten

Det er egentlig en lang historie, men jeg utelater en hel del detaljer og går rett på sak. Har vært dødsforelsket i en som jeg absolutt ikke kan være sammen med i nærmere ett år nå, og er rimelig lei av å ha så sterke følelser for fyren. Det går opp og ned - noen dager kan jeg nesten tro at det har gått over, mens andre dager (som i dag) er han det eneste jeg kan tenke på. Jeg tenker på ham bokstavelig talt hele tiden.

Som sagt er et forhold mellom oss av ulike årsaker helt uaktuelt. Har bare noen uker igjen på den skolen jeg går på nå, så etter det kommer jeg kanskje aldri til å se ham igjen. Likevel er jeg livredd for at jeg ikke skal komme over ham.

Noen som har et råd til hvordan jeg kan "gå videre"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt vanskelig å si, iogmed at jeg ikke vet om dere har vært sammen før? hvor gammel er du/dere? Går dere på samme skole/samme klasse?

Men dette spørs jo litt selvfølgelig på om dere har vært sammen fra før av eller ikke, for kjærlighetssorg (det har blitt slutt) og det å ikke få gjengitt kjærlighet (ikke vært sammen), er to ganske forskjellige ting.

Hvis du går gjennom det sistnevnte så har du en garanti på at det går over. Det er nesten bra at du ikke kommer til å se han igjen, etter skoleslutt, for da ser du ham ikke hver dag. Hvis du virkelig vil komme over denne fyren, så må du heller ikke leke "se-på-bilder-av-han-konstant" inne på facebook, slett ham heller og gjør ting som ikke får deg til å tenke på ham. Så skal du se han fordufter.

Jeg husker jeg var forelsket i en person i godt over 2 år, men nå skjønner jeg ikke hva jeg tenkte på en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Sliten

Neida, har ikke vært sammen med ham, så det er nok sistnevnte som gjelder. Og jeg føler meg rimelig truffet av det med å se på bilder av ham, hehe, er nok litt dårlig til å holde meg unna det... Men det var utrolig greit å høre at du tror det vil gå over! :) Takk for det! :)

Lenke til kommentar

Kjærlighetssorg kan være noe sure greier. Jeg har vært i det flere ganger, mellom 7 klasse og den dag idag. Husker at det var værst i 8 da jeg var forelsket i en som gikk i 10 (thii), vi kom så langt av vi kysset men ble aldri noe mer enn det, noe som førte til at jeg gikk i baken mentalt. Sist gang jeg ble forelsket i noen og etter vi slo opp var det en liten sorg (der jeg elsket hun grådig mye) men kom over hun etter noen uker.

Så mine erfaringer er at, jo flere ganger det skjer, jo mer blir du vandt til det. Du må også se på deg selv som en person med høyverdi, og ikke se ned på deg. Du faller i baken, reiser deg opp og forsetter å gå! Kast alt som kan mine deg på om personen, slett mob nummeret, slett meldninger, facebook og msn.. Også kommer du deg ut for å bli kjent med nye folk.

Du kommer deg ut, finner deg en ny en, blir forelsket, glemmer den andre personen og blir såret igjen. Den fine kjærlighetssirkelen :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...