Cemi Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Nå nærmer det seg eksamen, og i den forbindelse måtte jeg ut å kjøpe en "avansert" kalkulator som jeg kan bruke der. Da jeg er litt sent ute var det utsolgt over alt i byen bortsett fra en kalkulator, som jeg da måtte kjøpe. Da dette ikke er den typen jeg benyttet forrige eksamen er jeg litt usikker på hvordan jeg vet at den er "lovlig", da jeg forrige gang bare hadde samme kalkulator som alle andre og derfor regnet med at den var ok. Hva vil det si at en kalkulator ikke kan regne symbolsk? Som er kravet for at den skal kunne brukes, jeg skjønner at den ikke skal regne med x og slikt, men hva legger man i det? Den kalkulatoren jeg hadde forrige gang hadde "equa" funksjon, som regner ut hva x er for deg når du skriver inn en likning. Denne kalkulatoren var derimot noe dyrere, og jeg er derfor redd for at den kan regne noen "symbolske" operasjoner som ikke er lov på eksamen. Er det noen som kan utdype denne regelen? Quote fra det som er lagt ut av læreren: Dere kan ta med samme slags kalkulator som på Kalkulus (altså kalkulator som ikke kan regne symbolsk) Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Har du mulighet til å spørre din lærer i morgen eller lignende? Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Både ja og nei, jeg har egentlig ikke planlagt å gå på skolen i morgen, men heller øve hjemme. Men dersom jeg ikke finner det ut, så må jeg selvsagt gjøre det Lenke til kommentar
operg Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hvis du finner ut at du må kjøpe en ny kalkulator som ikke kan regne med symboler, kan jeg anbefale Casio fx-82/fx-83. De har den på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg fant denne siden, dersom noen andre skulle se etter slik informasjon: http://www.math.uio.no/forelinfo/kalkulator/om_kalkulator.shtml som da omhandler UiO, som er en annen skole enn hva jeg går på, men da de også har regelen: "Den skal ikke kunne regne symbolsk", og min kalkulator er listet under de som er tillat, vil jeg tro at det skal være ok Mange takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå