Gå til innhold

Kan noen fortelle meg om nettverkskortet mitt er ødelagt?

Anbefalte innlegg

En stund tilbake hadde vi smålige problemer med leverandøren av vårt trådløse nett, slik at vi et par dager måtte gå over på kabel. Da jeg gikk tilbake til trådløst merket jeg at det gikk utrolig tregt å loade f.eks. videoer på youtube.

Valgte da å gå tilbake til kabel og jeg opplevde at alt gikk mye raskere med en gang.

Ved et tilfelle trengte jeg å bruke det trådløse nettet ettersom jeg ikke var i nærheten av en kabel i huset, men da jeg søkte etter nettverk fant den ingen nettverk (på tross av at vi har 5-6 naboer med trådløst nett som vanligvis dukker opp).

Jeg gikk inn i systemet for å finne nettverkskart, og den stod da på "Vis nettverkskart for bluetooth", videre kan jeg vise nettverkskart for lokale tilkoblinger og trådløse tilkoblinger.

Når jeg prøver å finne nettverkskartet til bluetooth og trådløse tilkoblinger kommer det opp "kortet er ikke koblet til".

Jeg går da ut ifra at det er snakk om et nettverkskort?

Anyways. Har ingen problemer så lenge jeg er koblet til kabel, men nå trenger jeg etter hvert fremover å bruke det trådløse nettet. Er nettverkskortet mitt ødelagt, eller kan jeg gjøre noe for å "koble det til"?

Kjapt relevant svar ønskes. Jeg er ingen nerd så ikke kom med sinnsyke fagbegrep eller informasjon om noe en jente vanligvis ikke vet hva er.

PS: Får plukket opp nettet med iphone, ipod, andre pc'er osv. Så er ingenting gale med nettet.

Endret av smismas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved et tilfelle trengte jeg å bruke det trådløse nettet ettersom jeg ikke var i nærheten av en kabel i huset, men da jeg søkte etter nettverk fant den ingen nettverk (på tross av at vi har 5-6 naboer med trådløst nett som vanligvis dukker opp).

Anyways. Har ingen problemer så lenge jeg er koblet til kabel, men nå trenger jeg etter hvert fremover å bruke det trådløse nettet.

PS: Får plukket opp nettet med iphone, ipod, andre pc'er osv. Så er ingenting gale med nettet.

Samme problem med PC'en jeg sitter med (Den har jeg koblet til kabel nå). Det er en Fujitsu Siemens Amilo Pa 1538.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...