-Markus- Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Heisann Etter TG har pcen min vært helt merkelig. Noen dager etter at jeg hadde satt den opp hjemme, frøs den, ikke noe svart skjerm, bare at skjermbildet frøs og ingenting virket. Jeg måtte da benytte meg av "svenskemåten" og holde powerknappen inne. Når jeg startet den igjen får jeg bare en svart skjerm, men viftene går for fult og harddisken starter. Prøver å restarte igjen, POST-beep kommer og pcen starter. Så fungerer den en liten periode, så fryser den igjen. Dette skjedde regelmessig med noen ganger et par timers mellomrom eller 10 minutter etter boot. Men en dag slutter dette, og skjer ikke på noen uker. Her om dagen kom problemet tilbake, bare enda verre. Pcen starter ikke før etter 10-15 restarts før den virker i 1-60 min. Kan legge til at når pcen fungerer, er viftene veldig ustabile, og de går opp og ned i hastighet og lever sitt eget liv. Og at noen ganger vil den ikke starte, og stopper før windows screen, med en blinkene "understrek" som du ser i CMD. Virker som pcen har bestemt seg for å leve sitt eget liv. Kan legge til mine speccs: Windows 7 64 bit 2x ATI Radeon 4850 M4A79t Deluxe 2x 2gb kingston RAM-brikker. 750 W strømforsyning Endret 18. mai 2010 av -Markus- Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 slikt skjer når du drar med deg maskinen rundt om kring, regner med at det er noe som har løsnet bitte litt under transport. tar litt tid, men ta hele maskinen fra hverandre og sett den orntlig sammen igjen. Håper det fikser problemet. Lykke til. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 De få gangene jeg har opplevd en blinkende strek som du snakker om, har det alltid vært problemer med HDD. Og med tanke på at pcen ble transportert til/fra TG har den jo blitt flyttet på og HDD har kanskje fått seg en støyt. Nå vet jeg ikke hvor mye en HDD tåler, men den kan hvertfall bli ødelagt om den får seg en smell. Hvis ikke det som overnevnte foreslo, bør du gå i gang med å prøve med en og en rambrikke, og ett og ett skjermkort for å se om problemer ligger der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå