TRS Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jau, jeg har fått i oppdrag og sette sammen en Arbeidsstasjon til mamma og pappa, som det også skal gå ann og se Bippe stankelbein filmer på til et busjett på 6000. Skjerm og kjøle ting har dem så jeg valgte ut dette som et utgangspunkt: DVD: Lite-On DVD-Rom 16x48 IDE Retail intern, Power DVD Har personlig veldig god erfaring med Lite-ON etterhvert pluss at denne var billig og MED software CPU: AMD Athlon XP2000+ 1.667 GHz, Socket A 266Mhz Bus, 384Kb, Thoroughbred - BULK HDD: Seagate 120GB Barracuda V IDE Harddisk 7200RPM, 9.4ms, 2MB cache, Ultra ATA/100 Må jo ha plass til Bippe Stankelbein HK: Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort nForce2,S-ATA-RAID,ATX,DDR,USB2,FW,AGP8X Hørt mye bra om dette pluss at da har de oppgraderings muligheter dersom noe ny hardware skulle trengs. Kabinett: Chieftec Dragon Midi Tower kabinett SORT Med dør, 360W power, ATX hovedkort Lydkort: Creative SoundBlaster Live 5.1 Digital Dolby Digital 5.1 lydkort Hva er vel filmene uten "BIPBIP!" Minne: TwinMOS 512MB PC3200 DDR Winbond 184pins 400Mhz, CL2.5 Valgte denne pga kvalitet, den var billigere enn 2x256 og da sparer de også en ram slot dersom det blir noe mer ram senere :smile: Skjermkort: Sapphire Radeon 9100 Atlantis 8X AGP, 64MB DDR, DVI, TV-ut Vet ikke hvordan dette er men har da hart en del bra om Sapphire. Dersom det er noen forslag til forandringer så husk at det til sammen ikke skal overstige 6000. Varene over har en samlet verdi at KR 5798 hos MPX hvr delene blir bestilt. Tusen takk! :smile: EDIT: Topic :o Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 1: Hvorfor ikke Duron 1300Mhz? 2: Hvorfor PC3200RAM? 3: Hvilken CPU vifte? 4: Hvilket arbeid skal bli utført på denne? Hvis det er snakk om Word, Internet osv klarer du deg med SDRAM og dårligere hovedkort også. 5: Hvor mange Bipper er det? 120GB er meget mye. Meget mye... Lenke til kommentar
TRS Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 haha, det var en slags spøk da, det skal jo sees endel andre filmer også da......action osv..... arbeid vil bli endel bildebehandling office etc... cpu kjøler er en thermalright slk900u jeg har liggende med en 19db papst (den passer fint på NF7-S Rev2) PC3200 fordi de selv om de er voksne vil ha mye ut av systemet (tenke seg til, VOKSNE med slike krav? ) EDIT: Har vel ca 75GB med forskjellige filmer som de sikkert skal se noen av og jeg må ha en lagringsplass Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Et par hundrelapper ekstra for en 2500+ ville ikke vært å forakte... så står CPU'en i stil med resten av systemet. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Snorre123. Det er mye man kan velge, som er LITT bedre og LITT dyrere. Men nå har jo barnet et ganske fint og stramt budsjett, så... Word og WarnerBros-klassikere kjører jo fint på 600MHz, så hvorfor overdrive..? Personlig ville jeg valgt et ikke-Creative-lydkort. Menmen. Smak og behag. (Live!-serien er jo ikke akkurat det beste i verden.) Etter nærmere studier viser det seg at MPX ikke har noe annet. Hva med å bruke onboard-lydkortet på hovedkortet? Dette er antageligvis mye bedre uansett. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 takk for tipsene. BTW: jeg er faktisk snart 18 :wink: Myndigheten vinker til meg....... 8) (virker kansje ikke som jeg er voksen nå da men det bedrer seg :smile: ) Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 abit hovedkortet har vell innebygd lydkort som er ganske bra.. no need for ekstra lydkort Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Sammenliknet med 90% av alle "Onboard" lydkort så er faktisk SB Live! hi-end å regne...synd å si det, men sant... Soundblaster har faktisk alltid vært meget gode allround kort...altså til alt utenom proff musikk bruk... SB Live! tar svært lite systemressurser, leverer mere enn god nok lyd for de fleste normale mennesker, og EAX er flott i spill... Klart i dag er Audigy hakket fetere...men likevel... Live! er fullt brukbart... Skal man jobbe mye med lyd, så er det klart at det ikke er noe særlig... men da er ingen on-board lydkort brukbare heller... da må man over på merker som Terratec, Yamaha, Roland, Turtle Beach osv osv... Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Snorre123. Personlig ville jeg valgt et ikke-Creative-lydkort. Menmen. Smak og behag. (Live!-serien er jo ikke akkurat det beste i verden.) Etter nærmere studier viser det seg at MPX ikke har noe annet. Hva med å bruke onboard-lydkortet på hovedkortet? Dette er antageligvis mye bedre uansett. Javel? :wink: Mer ræva lyd en det på HK`a er det vel vansklig og finne. Live serien er vel endel bedre. Bare hør davel.. Hører iallefal STOR forskjell på det som er på mitt HK, MSI KT3 og et creative kort...! Lenke til kommentar
_Johan_ Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Dropp den segaten, kjøp noe anna Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 nforce2 har jo et veldig bra lydkort så du trenger ikke et ekstra (det er stor forskjell på dette og lydkort du vanligvis finner på hovedkort ) Seagate er fin å ha siden den er stille, noe foreldrene dine sikkert vil sette pris på (den har ikke den aller beste ytelsen, men er godt brukbar, har den selv ) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Snorre123. Det er mye man kan velge, som er LITT bedre og LITT dyrere. Men nå har jo barnet et ganske fint og stramt budsjett, så... Word og WarnerBros-klassikere kjører jo fint på 600MHz, så hvorfor overdrive..? De to hundrelappene mere ville nå eg spandert til en barton 2500.Han kan jo kjøpe de programmene på internet, det er mye billigere. Ett eksempel, norton i butikk i norge 5-600kr. Hos symantec.com kostet samme vare for meg ca30$. 30x7=210. Så betalte eg kun 19$ for nero 5.5. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Seff, Santa Cruz er jo superkurant Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hmmm...glem kommentaren min om at Turtle Beach er bra...de har visst kutta ut proff-korta sine...kunne i allefall ikke finne noen på site'n dems... Rare greier...virker som mange gode gamle travere i bransjen kutter ned på utvalget... Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg liker Santa Cruz-kortet jeg sitter med nå jeg. Audigy 2 kommer først i den nye pcen. MEn det er litt morsomt at noen hadde hørt om turtle beach i det hele tatt Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Bruker onboard lydkort på asus p4g8x hk'et mitt og det fungerer utmerket. Onboard er ikke nødvendigvis ræva vet dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå