Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklogs Toyota Carina.

Anbefalte innlegg

Hei!!

Litt histiorie om bilen:

fikk bilen av kompisen til faren min, bilen står på pappa siden jeg ikke gidder å betale så mye i forskikring.

Bilen er Toyota Carina. Men i denne Worklogs skal dere på e måte bestemme hva jeg skal gjøre med bilen, spørre meg hva bilen mangler hva som er feil med bilen. Bilen er driffsikker og drikker nesten ingenting. det er sikkert kjent siden det er japansk bil.

Kan begynne med det som er dårlig med bilen: Rattet er tungt, Bilen har mye Rust.

Det jeg ønsker å bli gjort med bilen er:

* Byttet rattet ( hva slags vet jeg ikke, dere kan bestemme og)

* Få gromt lyd. (hvis dere syns det er bra)

* Sveise rust (det skal jeg ikke gjøre kanskje verksted?)

* Få på CD spiller (bilen har ikke CD spiller)

* pærene til instrumentale er gult vil bytte til bedre og finne farge ( hvis dere syns det er fint med kanskje- Rød-Hvit?)

* Farge glasset ( mulig?)

* Seffølgelig Vasket bilen totalt til og med motorrommet!!

*Nye dekk med fine felger( bilen står nå på Sommer dekk.

*Sota glass

* senke bilen( hvis dere ønsker det )

Dere kan gjerne komme med innspill til hva jeg burde gjøre med bilen, setter god pris på det! :D

edit: Har ikke lappen så blir ikke mye kjøring til verksted, og er ikke så god med bil :p så kanskje vi kan begynne med det som kan gjøres nå og er lett for meg.

Setter god pris på om dere birdrar litt (spess de som har toyota Carina)

Takk

post-204807-1274198950,684_thumb.jpg

post-204807-1274198983,5637_thumb.jpg

post-204807-1274199003,4264_thumb.jpg

post-204807-1274199035,2698_thumb.jpg

post-204807-1274199092,2995_thumb.jpg

post-204807-1274199115,526_thumb.jpg

post-204807-1274199148,8645_thumb.jpg

post-204807-1274199169,1886_thumb.jpg

post-204807-1274199185,0363_thumb.jpg

Endret av Biler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!!

Litt histiorie om bilen:

fikk bilen av kompisen til faren min, bilen står på pappa siden jeg ikke gidder å betale så mye i forskikring.

Bilen er Toyota Carina. Men i denne Worklogs skal dere på e måte bestemme hva jeg skal gjøre med bilen, spørre meg hva bilen mangler hva som er feil med bilen. Bilen er driffsikker og drikker nesten ingenting. det er sikkert kjent siden det er japansk bil.

Kan begynne med det som er dårlig med bilen: Rattet er tungt, Bilen har mye Rust.

Det jeg ønsker å bli gjort med bilen er:

* Byttet rattet ( hva slags vet jeg ikke, dere kan bestemme og)

* Få gromt lyd. (hvis dere syns det er bra)

* Sveise rust (det skal jeg ikke gjøre kanskje verksted?)

* Få på CD spiller (bilen har ikke CD spiller)

* pærene til instrumentale er gult vil bytte til bedre og finne farge ( hvis dere syns det er fint med kanskje- Rød-Hvit?)

* Farge glasset ( mulig?)

* Seffølgelig Vasket bilen totalt til og med motorrommet!!

*Nye dekk med fine felger( bilen står nå på Sommer dekk.

*Sota glass

* senke bilen( hvis dere ønsker det )

Dere kan gjerne komme med innspill til hva jeg burde gjøre med bilen, setter god pris på det! :D

edit: Har ikke lappen så blir ikke mye kjøring til verksted, og er ikke så god med bil :p så kanskje vi kan begynne med det som kan gjøres nå og er lett for meg.

Setter god pris på om dere birdrar litt (spess de som har toyota Carina)

Takk

for aa fjerne rusten, burde du først fjerne rusten med sanspapir (eller lignende). så sparkle stedene, saa male..

Lenke til kommentar

ok, vi får se om jeg finner en som kan gjøre det for meg ;D

veit du hvordan jeg skjekker servoen?

Du kan sjekke servoen i motorrommet.

ett tips til, er at du sjekker vakumslangen(e) og den elektriske

tilkoblingen til servoen. Mener dette ligger på

samme side som batteriet i carina.

Lenke til kommentar

Om du pusser ned, og "maler" over som nevnt tidligere her, kan jeg med mine ord garantere at rusten kommer frem igjen før du får satt på vinterdekka dine.

Rust er ikke "bare-bare" å fjerne, og det er spesielle fremgangsmåter for å fjerne det. Jeg ser du har en del på skjermene dine, og dette må du pusse ned SKIKKELIG, slik at du ikke ser en eneste rustflekk. Sandblåsing er foretrukket her, da dette tar mye bedre. Deretter må du legge på skikkelig grunning, gjerne syrebasert(som sitter som faen). osv.

Det viktigste er at det ikke er noe rust igjen når du legger på grunning. Om du er slapp, og ikke gidder å pusse så mye, så kan jeg anbefale deg Rust-bullet, som er et produkt som hindrer at rusten fortsetter å gro. Jeg har prøvd dette selv, og det fungerer faktisk veldig bra.

Det er desverre ingen i Norge som forhandler dette, så det må kjøpes fra Tyskland, noe som blir dyrt. Men jeg kan si at det er jaggu meg verdt det!

Lenke til kommentar

hvor kan jeg bestille tingene jeg skal bruke får å fjerne rusten.

og lurer på om du veit hvor mye det koster å fjerne det i en verksted eller noe?

-Jeg har fikset rattet nå,vil begynne med litt "styling på bilen" men veit ikke på om det er lurt å gjøre det med så mye rust først- kanskje bedre å fjerne rusten først?

Lenke til kommentar

Jeg ville ha valgt å la et verksted gjøre det, for det er en skikkelig drittjobb. Og du må være nøye, ellers kommer rusten tilbake igjen meget fort. Vil kanskje tro det koster 4-5000kr å fikse det på verksted. Du får bare dra innom et og sjekke!

Rust-bullet får du kjøpt på hjemmesidene dems. :) Send dem en mail og si at du ønsker en kanne!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...