Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjenn.

Jeg har nå da blitt kvitt mitt Silverstone fortress FT01 kabinett og skaffet meg ett P183 kabinett. Jeg har hatt P183 kabinettet en stund nå egentlig men så røyk dremmal da jeg hadde kommi godt i gang med og modde litt. Jeg kommer til og legge ut noen bilder av det jeg har gjort til nå og gå litt nermere innpå hva som skal gjøres. Jeg hadde også ett Evga SLI LE hovedkort som tok kvelden og fikk igjenn ett Gigabyte UD7 hovedkort. Dette passer da ikke helt inn med det røde og svarte theme jeg er ute etter så vurdere og bli kvitt med UD7 hovedkorte fortest mulig.

Det som skal gjøres er da og lakkere kabinettet svart, kutte hull til kabler osv. Psu og andre kabler er allerede sleevet.

Her har jeg da begynt og kutte vekk gittere som sitter foran viftene, kom så langt som litt over halvveis på den nederste vifte grillen så ville ikke dremmal mer.

dsc1300b.jpg

Jeg har også laget ett slags nytt gulv som skal ligge immelom hovedkort plassen og psu plassen. Planen er da og kutte vekk det som er opphøyd på platen som allerede er der slik at den nye platen kan ligge helt jevnt med resten av det orginale gulvet.

Uten.

dsc1299t.jpg

Med nye platen.

dsc1298w.jpg

Fronten har jeg da sleevet og byttet ut de blå orginale diodene med røde dioder.

dsc1302s.jpg

Kommentarer: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1229857

Endret av Azma123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update 2

Har fortsatt ikke fått noe dremel så har ikke fått kuttet så mye mer enda. Tenkte jeg skulle vise strømsplittern til viftene jeg har laget, den er nå egentlig ganske så enkel laget.

Her ser dere da splitteren, den har jeg bosatt inne i "værktøy/skrue" kassa som kommer med kabinettet. Det som egentlig var planen var vel og lage hele splittern på pcb men slik ble det ikke.

dscn3114w.jpg

Slik ser den da ut med lokket igjenn.

dscn3113q.jpg

Her har jeg da koblet den opp midlertidlig til jeg får ny dremel og skal begynne skikkelig på kassa.

dscn3110a.jpg

Hele baksiden. Kommer til og bli ryddigere etter at jeg får dremla til no hull etterhvert.

dscn3111e.jpg

Slik ser da maskinen ut ATM kommer til og se masse bedre ut med en sprut silkematt svart:)

dscn3116.jpg

Har også lakkert disse viftefestene røde noe som kommer til og se bra ut når resten blir lakkert svart.

dscn3117n.jpg

Endret av Azma123
Lenke til kommentar

Update 3

Ja da har jeg fått ny dremmel. Har fått kuttet en del de siste dagene og det føles godt :)

Her har jeg da fått kutta av resten av vifte grillen foran og slipt ned kantene, digg og dremle i god været;)

dscn3118v.jpg

Litt bedre bilde av fronten.

dscn3123u.jpg

Har også kappa vekk grillen bak på stumpen på kassa.

dscn3120t.jpg

Måtte også kappe vekk litt på side døren siden gummi festene til Magma viftene kom iveien.

dscn3127t.jpg

Her er da gulvet også blitt borte, skal jo da montere inn mitt eget gulv på en måte jeg ikke helt veit enda.

dscn3124vm.jpg

Også en liten ting jeg gjorde med skjermkorte:P Fikk dratt av Evga klistremerke som satt over denna plast biten på skjermkorte og fant ut at det var en tøff Nvidia logo under. Lakke den også rød i samma slengen.

dscn3131s.jpg

Det store neste blir vel da og få sandblåst hele kassa og delene forså lakkere etterhvert. Sku jeg finne på og gjøre noe så poster jeg så fort jeg kan.

Endret av Azma123
Lenke til kommentar

Det var da en som lurte på størelsen på splitteren, jeg har da tatt noen bilder som jeg legger ut her.

dscn3134y.jpg

dscn3135o.jpg

Fant også en strømsplitter som følgte med noen diodelys for utebruk. Disse lysene kjører da på 12V og funker fett i pc-er. Tok også ett bilde av denne med splitteren jeg har laget som er mye større.

dscn3136d.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har da fått sandblåst og lakkert mitt kabinett. Jeg brukte Motip primer og flugger silkematt svart lakk, disse virker da som om har kommet overens og lakken driver og tørker seg god og tørr i skrivende stund.

Jeg kommer til og legge ut noen bilder nå sånn uten masse tekst. Bildene er ikke av beste kvalitet heller, det kommer senere da jeg får fått på ett strøk til.

dsc0053ym.jpg

dsc0060zx.jpg

dsc0061ko.jpg

Plata jeg har laget blei ganske så bra med litt svartfarge på :)

dsc0062q.jpg

dsc0063nl.jpg

dsc0066yt.jpg

dsc0069qg.jpg

Skal også få laget en liten post om hvordan jeg lagde vifte spitteren min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...