Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2010 - 10'ende trinn (AVSLUTTET)


  

77 stemmer

  1. 1. Hvilken langsvarsoppgave valgte du?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men husk da at a couple er mer enn 2

 

Satser selvfølgelig på 6 :D Men har glemt overskrift + at jeg tror jeg har missforstått oppgaven helt.. men men satser på en snill sensor :D

tviler på jeg får bedre enn fire -.-

 

Herlig at det ikke bare var jeg som glemte overskrift! Det var deilig å høre! :)

 

Ellers var oppgavene utrolig uklare som dere sier.

 

Og hva er egentlig poenget med å skrive a ''good ending''?? Det skaper jo bare forvirring. Akkurat som at noen ikke hadde gått inn for å lage en bra slutt uansett?

 

Hei er det noen her som valgte oppgave 3f..jg skrev 1 og en halv side på den. er det veldig lite?

INGEN?

 

Jeg valgte 3F! 1 side er gjerne litt lite ja. Hvem skrev du at Drioli(eller hva ''skin''-fyren når het) møtte?

Lenke til kommentar

Jeg oppga heller ikke sjanger på oppgave 3D, da dette var noe det stod man skulle ha med i nesten alle oppgavene, utenom denne. Oppgaven gikk dessuten ut på å fortsette på en fortelling, og da går det jo under samme sjanger fortellingen man fortsetter på var. Eller?

Endret av Exozza
Lenke til kommentar

Men husk da at a couple er mer enn 2

 

Satser selvfølgelig på 6 :D Men har glemt overskrift + at jeg tror jeg har missforstått oppgaven helt.. men men satser på en snill sensor :D

tviler på jeg får bedre enn fire -.-

 

Herlig at det ikke bare var jeg som glemte overskrift! Det var deilig å høre! :)

 

Ellers var oppgavene utrolig uklare som dere sier.

 

Og hva er egentlig poenget med å skrive a ''good ending''?? Det skaper jo bare forvirring. Akkurat som at noen ikke hadde gått inn for å lage en bra slutt uansett?

 

Hei er det noen her som valgte oppgave 3f..jg skrev 1 og en halv side på den. er det veldig lite?

INGEN?

 

Jeg valgte 3F! 1 side er gjerne litt lite ja. Hvem skrev du at Drioli(eller hva ''skin''-fyren når het) møtte?

 

 

jeg skrev at han møtte khajija.. hun var blitt advokat saa han trengte hjelp for å kreve erstatning for ryggen. hvor langt skrev du?

Endret av mikki1010
Lenke til kommentar

Jeg skrev 3 sider. Kort oppsummert så skrev jeg at han ble forgiftet under middagen med fyren som ville kjøpe tatoveringen og når han våknet opp igjen var han blitt bortført til Amerika hvor han fikk hjelp av Ram til å klare seg på gaten før de tilslutt klarte å tjene nok penger til å åpnet en tatoveringsshappe som selvfølgelig gikk utrolig bra :roll:

Lenke til kommentar

Jeg skrev 3 sider. Kort oppsummert så skrev jeg at han ble forgiftet under middagen med fyren som ville kjøpe tatoveringen og når han våknet opp igjen var han blitt bortført til Amerika hvor han fikk hjelp av Ram til å klare seg på gaten før de tilslutt klarte å tjene nok penger til å åpnet en tatoveringsshappe som selvfølgelig gikk utrolig bra :roll:

haha, genialt!

Lenke til kommentar

Følte ikke jeg brukte kilder noe særlig, så var liksom ingenting å referere til... Men følte det gikk bra, valgte oppgave 3D. Ble akkurat 7 sider sammenlagt.

Våre lærer sa at vi skulle skrive opp ordbøkene vi brukte som kilder.

 

 

Likte ikke oppgavene spesielt task 2, var vanskelig å få lengde på.

Valgte 3D følte den gikk fint.

Ble 5 sider totalt, hvor mange hadde dere?

Skrev 4sider totalt med alle oppgavene 1 og 3/4 side på oppgave 3B.

 

 

Bare lurer, fikk dere servert frokost når dere faktisk hadde eksamen? Vi fikk lissom drikke, baguette, bolle og muffins. NOM NOM<3 inv_biggrin.gif

 

Bare lurer, fikk dere servert frokost når dere faktisk hadde eksamen? Vi fikk lissom drikke, baguette, bolle og muffins. NOM NOM<3 inv_biggrin.gif

Kødder du? Fikk dere servert frokost på skolen? Og bolle og muffins. Er ikke rart skolen min er fattig.

 

 

 

Fikk fortalt av læreren min at oppgave 2 gikk ut på å fortelle om artikkelen var et bra eller dårlig eksempel på en nyhetsartikkel. Får jeg feil, klager jeg på læreren! inv_biggrin.gif

Samma her læreren min forklarte akkurat det samme nøye.

 

 

 

Ser det er flere som har valgt 3D. Hvordan tolka dere punktet

 

"Write a good ending." ? Her kan det jo bety både at det skal være en god eller en lykkelig slutt. smile.gif

 

Tolket det som at det skulle være happy ending, jeg. Men sett på det nå i ettertid kan det jo være en god slutt?

 

Jeg skrev oppgavene på min egen PC og har mulighet til å se på de når jeg vil... Men jeg tror ikke jeg vil!

 

Noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar før vi får vite karakteren?

 

EDIT: Leif.

Vi fikk beskjed at vi får vite karakteren 19.juni

 

 

 

OFF-TOPIC: Jeg fikk sitte helt til klokken tre grunnet katteallergi og hundeallergi inv_biggrin.gif

Er det katter og hunder på skolen?

 

 

 

 

Hei er det noen her som valgte oppgave 3f..jg skrev 1 og en halv side på den. er det veldig lite?

Jeg valgte 3B og skrev 1 og 3/4 side, syntes det var mye jeg. Pleier og skrive 2-2,5 side håndskrift på tentamen. Og min håndskirft er dobbelt av data. Endret av Ballestikk
Lenke til kommentar

Dere som valgte 3A, hva skrev dere om? :dribble: Selv skrev jeg om plastisk kirurgi på tenåringer.

 

jeg skrev om en gutt som ble mobbet på skolen, så han begynte på boksing og trente seg opp til ungdomskolen hvor han tok hevn osv :p ble 3 sider.

 

Oi det hørtes døllt ut -.-'

Endret av tacofjes
Lenke til kommentar

Dere som valgte 3A, hva skrev dere om? :dribble: Selv skrev jeg om plastisk kirurgi på tenåringer.

 

Jeg skrev om en uteligger som laget seg et lite hus på søppeltippen av 4 planker, en presenning og en plastikk stol til å sitte/sove i. Grøsselig ;)

 

Edit: Skriveleif

 

Edit 2:

Hvor mange ord skrev dere til sammen med spm'ene og langsvarsoppgaven :)?

Endret av Ipwnju
Lenke til kommentar

Jeg er utrolig skuffet over meg selv, trodde dette kom til å gå SÅ bra og at jeg var skikkelig forberedt ogsånn, men neida. Jeg håper på 4.

Og ja, a couple er flere enn to ellers så ville de ha skrevet two paragraphs som på oppgave 1?

Jeg hatet oppgave 2, jeg skjønte den ikke så jeg gjorde faktisk den tilslutt. Jeg tror jeg har gjort feil siden det skulle være en nyhetsartikkel ? Jeg skrev om hun damen som var ekstremt høy og hva som var bra med teksten, heeh ... Ganske sikker på at jeg har gjort feil.

 

det er så typisk at de starter med å teste ut noe nytt når vi skal ha eksamen -.-

 

Siste oppgave valgte jeg 3E om challenges, det ble for det beste bare prat og jeg følte jeg skled ut av temaet.

Denne eksamenen gikk ekstremt dårlig :(

Men det er fint å se at det er flere som ikke skjønte oppgave 2 og slet med den, trodde jeg var den eneste :p

 

Vi fikk bruke minnepenn, men ikke clue, de sjekket ikke minnepennen likevel.

 

Jaja, som andre har sagt, eksamen er ferdig og vi får standpunktkarakterene 11.juni.

Nå er det bare muntlig igjen, starte en tråd her til muntlig og? Kunne trengt ideer, og denne tråden har hjulpet meg mye, selv om det ikke gikk så bra :)

Takk alle sammen, fikk spesielt bruk for det arket med write two paragraphs !

Lenke til kommentar

Jeg synes oppgavene var utrolig dårlige. Det var vanskelig å få noe bra ut av dem, og man fikk lite fri vilje. Jeg valgte oppgave 3D, men følte at det ikke gikk noe bra siden det ble alt for forutsigbart (fortsatte på "skin").

Huska heldigvis tittel, men den ble heller ikke noe bra. Kom rett og slett ikke på noe, så jeg kalte den "Greed". Jeg skriver alltid en midlertidig tittel med store bokstaver, "REMEMBER A TITLE" eller noe liknende.

Men jeg tar det ikke så tungt selv om jeg følte det gikk dårlig, har allerede kommet inn på førstevalget mitt uansett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha. Skulle ønske sensorer var på denne siden så de kunne se hvor forvirrende noen av oppgavene var. Det hadde vært litt bra egentlig.. Åhh Jeg trudde alt gikk veldig bra, men så fant jeg ut at det ble litt feil i oppgave to. Wuah. Håper fortsatt på 5-er.

Er det forresten ikke 2 sensorer? og hvis de blir uenige i karakter, kommer det en 3? Det har jeg hørt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha. Skulle ønske sensorer var på denne siden så de kunne se hvor forvirrende noen av oppgavene var. Det hadde vært litt bra egentlig.. Åhh Jeg trudde alt gikk veldig bra, men så fant jeg ut at det ble litt feil i oppgave to. Wuah. Håper fortsatt på 5-er.

Er det forresten ikke 2 sensorer? og hvis de blir uenige i karakter, kommer det en 3? Det har jeg hørt.

 

Ja, det er 2 sensorer. Vet ikke om det kommer inn en 3 eller om de møtes på halvveien :)

Lenke til kommentar

Jeg er utrolig skuffet over meg selv, trodde dette kom til å gå SÅ bra og at jeg var skikkelig forberedt ogsånn, men neida. Jeg håper på 4.

Og ja, a couple er flere enn to ellers så ville de ha skrevet two paragraphs som på oppgave 1?

Jeg hatet oppgave 2, jeg skjønte den ikke så jeg gjorde faktisk den tilslutt. Jeg tror jeg har gjort feil siden det skulle være en nyhetsartikkel ? Jeg skrev om hun damen som var ekstremt høy og hva som var bra med teksten, heeh ... Ganske sikker på at jeg har gjort feil.

 

det er så typisk at de starter med å teste ut noe nytt når vi skal ha eksamen -.-

 

Siste oppgave valgte jeg 3E om challenges, det ble for det beste bare prat og jeg følte jeg skled ut av temaet.

Denne eksamenen gikk ekstremt dårlig :(

Men det er fint å se at det er flere som ikke skjønte oppgave 2 og slet med den, trodde jeg var den eneste :p

 

Vi fikk bruke minnepenn, men ikke clue, de sjekket ikke minnepennen likevel.

 

Jaja, som andre har sagt, eksamen er ferdig og vi får standpunktkarakterene 11.juni.

Nå er det bare muntlig igjen, starte en tråd her til muntlig og? Kunne trengt ideer, og denne tråden har hjulpet meg mye, selv om det ikke gikk så bra :)

Takk alle sammen, fikk spesielt bruk for det arket med write two paragraphs !

 

Fikk dere ikke bruke clue? Jeg brukte den flitting, er så sinnsykt glad for at jeg hadde den! Dataen jeg brukte på skolen hadde allerede clue, så trengte ikke å styre på med CD'en heller, virket som at jeg var den eneste i klassen som tenkte på å bruke det, for når jeg så bort på de andre så satt de og bladde gjennom ordbøkene. Tapere! :whistle:

 

Herlig å se at det er så mange som har gjort samme feilene som meg. Vet ikke om noen andre klarte å både glemme overskrift OG gjøre feil på oppgave 2, men :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...