Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2010 - 10'ende trinn (AVSLUTTET)


  

77 stemmer

  1. 1. Hvilken langsvarsoppgave valgte du?



Anbefalte innlegg

kan folk si hva de skrev på oppgave 2? tror jeg har gjort heeelt feil :(

Forsto oppgaven sånn at man skulle plukke ut en av artiklene i det forberedelsesheftet, også skulle vi komme med positive ting om artikkelen og evt. negative.

 

btw: så var det lov med minnepenn :D

ÅÅÅja, nå husker jeg^^

Jeg skrev om den avisartikkelen om hun jenta som hadde vokst opp med sin mor, de hadde reist rundt hele barndommene hennes, osv. Jeg tror man skulle skrive om den hadde sjangertrekkene o.l.

Men er litt usikker, synes oppgavene var uklare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan folk si hva de skrev på oppgave 2? tror jeg har gjort heeelt feil :(

Hva var det 2 gikk ut på?

Gullfiskhukommelse, skjønner du ... :blush:

Velge en artikkel fra magasinet.

Is the article you have chosen a good example of this particular type of text? Why/why

not?

• Write a couple of paragraphs

 

:)

 

kan folk si hva de skrev på oppgave 2? tror jeg har gjort heeelt feil :(

Forsto oppgaven sånn at man skulle plukke ut en av artiklene i det forberedelsesheftet, også skulle vi komme med positive ting om artikkelen og evt. negative.

 

btw: så var det lov med minnepenn :D

ÅÅÅja, nå husker jeg^^

Jeg skrev om den avisartikkelen om hun jenta som hadde vokst opp med sin mor, de hadde reist rundt hele barndommene hennes, osv. Jeg tror man skulle skrive om den hadde sjangertrekkene o.l.

Men er litt usikker, synes oppgavene var uklare.

 

ojaa:) jeg skrev også om sjangertrekk, så da håper jeg at vi ikke bomma på oppgaven.

Lenke til kommentar

kan folk si hva de skrev på oppgave 2? tror jeg har gjort heeelt feil :(

Forsto oppgaven sånn at man skulle plukke ut en av artiklene i det forberedelsesheftet, også skulle vi komme med positive ting om artikkelen og evt. negative.

 

btw: så var det lov med minnepenn :D

På oppgave 2 skrev jeg hvertfall hva som viste at det var en artikel, om jeg syns oppbygningen var bra og om jeg syns artikkelen var bra. Hva skrev andre?

Lenke til kommentar

Jeg forstod oppgave 2 slik at man skulle skrive hvorfor vi syntes den teksten vi valgte var et bra eksempel på sjangeren den var skrevet i. Jeg valgte en tekst som var utdrag fra en bok og skrev at det som var bra var at leser fikk lyst til å lese mer. Er mulig at jeg har gjort veldig feil. Forvirrende oppgave.

 

På oppgave 3 satt jeg i over en halv time for å klare å bestemme meg for hvilke jeg skulle velge, begynte som smått på mange av oppgaven før jeg visket det ut og begynte på en ny. Har en dårlig uvane med å gjøre slik på tentamener også :(

 

Når jeg først bestemte meg for 3F så gikk det ganske greit. Fikk en historie på ca 3 sider som hadde greit innhold. Men jeg endte med å sitte til 14:10 før jeg leverte eksamenen, og da var jeg så stresset at jeg glemte ''småting'' som å sjekke at jeg hadde fått med de punktene som stod på oppgaven også hadde jeg klart å glemme tittel, så er spent på hvor mye trekk det blir for det, men skal hvertfall ha en 4'er. :)

 

Edit: Wow. Var jeg den eneste som tok 3F? Det var den oppgaven der fyren fra ''skin'' skulle møte en av personene fra de andre tekstene, sant? Det er jo lett å lage en historie om? Var det et skummelt punkt på oppgave som gjorde at ingen tok den som jeg har oversett? Ble usikker nå :wow:

Endret av Naiits
Lenke til kommentar

Bare lurer, fikk dere servert frokost når dere faktisk hadde eksamen? Vi fikk lissom drikke, baguette, bolle og muffins. NOM NOM<3 :D

 

Bare lurer, fikk dere servert frokost når dere faktisk hadde eksamen? Vi fikk lissom drikke, baguette, bolle og muffins. NOM NOM<3 :D

 

oj,nei! jeg tørte så vidt å åpne matpakken min uten at jeg fikk stygge blikk, det matpapiret bråker jo sånn! .. så spiste ikke noe, haha :)

Lenke til kommentar

Lurer, er jeg den eneste som tok med minnebrikke som lagra tekstene mine på dem slik at jeg kan lese på dem nå?

Leser igjen for å se hvor mange ord jeg ikke pleier å bruke jeg har, for eksempel brukte jeg However, oposite 6 (ehm), further more, due to the fact, physical, psychical, firstly, secondly, thirdly, therefore, beyond amazing... ++

Føler meg litt smart... :) :O jeg fant en feil :(

Håper det gikk bra med alle sammen da, at vi ikke får for strenge sensorer :)

Lenke til kommentar

Eksamen gikk dårlig. Ååååh, der røk 5'ern min i Engelsk! Skjønte ikke bæra av oppgave 2.

 

 

Engelskkarakteren din blir ikke påvirket av eksamenen i det hele tatt. Eksamenskarakteren du får blir en helt egen karakter på karakterarket. Syntes lærerne burde være flinkere til å forklare dette med eksamen i stedet for å bare regne med at alle vet hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg brukte arket som noen la ut med eksempler på ''hva gjorde du på forberedelsesdagen''-oppgaven på ''hva likte og ikke likte du ved magasinet-oppgaven''. Funket knall! :)

Jeg brukte den også!Jeg er glad for at jeg tok med den altå. Men er litt overraska over at vi ikke skulle skrive neo om hvordan vi forbereda oss, det hadde jeg forbereda meg litt til da. Jaja. :) TUSEN TAKK DEN SOM LA UT "Hva gjorde du på forberedelsesdagen". Vi er glad i deg! ;) Jeg sa ikke det ... o.o

Lenke til kommentar

Ser det er flere som har valgt 3D. Hvordan tolka dere punktet

 

"Write a good ending." ? Her kan det jo bety både at det skal være en god eller en lykkelig slutt. :)

 

Tolket det som at det skulle være happy ending, jeg. Men sett på det nå i ettertid kan det jo være en god slutt?

 

Jeg skrev oppgavene på min egen PC og har mulighet til å se på de når jeg vil... Men jeg tror ikke jeg vil!

 

Noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar før vi får vite karakteren?

 

EDIT: Leif.

Endret av MalaPlay982
Lenke til kommentar

kan folk si hva de skrev på oppgave 2? tror jeg har gjort heeelt feil :(

Hva var det 2 gikk ut på?

Gullfiskhukommelse, skjønner du ... :blush:

Oppgave 2 gikk ut på og velge seg en artikkel fra frob heftet og skrive om det var et godt eksempel på en artikel eller ikke :)

ihvertfall var det slik jeg forstod den

Lenke til kommentar

Uff. Jeg får en dårligere og dårligere følelse hver gang jeg tenker på eksamenen nå. Jeg fikk ikke tid til å lese gjennom den, og har sikkert ikke lest oppgaven godt nok. Kor lenge må jeg gå rundt og lide før vi får vite karakteren? Noen som har peiling? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...