Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2010 - 10'ende trinn (AVSLUTTET)


  

77 stemmer

  1. 1. Hvilken langsvarsoppgave valgte du?



Anbefalte innlegg

Hva er egentlig hovedtemaet i år? Spurte noen i klassen, og de var heller ikke sikker. Greit at det er ''Focus Magazine May 2010'', men hva vil det egentlig si? tekstene i heftet handler jo om helt forskjellige ting. Fra gateliv til forandring utseendemessig til boksing..

 

Det nærmeste jeg kan komme et svar er at det er ''forandring''? :ermm:

 

Enn tagging da? Er det forandring av veeegger??? Beklager, har kke lest a1 xD Og hva har boooksing med forandring å gjøre??? Dette var et raaart tema egentlig... ü,,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, om det står short story ville jeg nok husket på og brukt kravene til novelle (stort høydepunkt, få personer, kort tidsrom osv.). Om det bare er story, er det vel ikke så nøye. Story er det samme som fortelling.

 

Novelle heter faktiskt Shortstory på engelsk, så må nok bruke kravene til novelle ja :) Mange som gjør feil der :)

Lenke til kommentar

 

Virker kke ... :hmm: ü,,

 

 

La den til som vedlegg nå ;)

 

Trenger hjelp til "Preparation day" oppgaven!!!

 

 

Last den ned, skriv den ut, og bruk den imorrå! :)

 

 

 

 

GENIALT! :)

Lenke til kommentar

Nei. Nettopp. Er så forskjellige ting i det heftet at jeg har ikke helt fått med meg hva hovedtemaet egentlig er.

 

Men del 2 handler om forandring av inntrykk og 2a om forandring av utseende. Er vel kanskje fordi at det er de to delene jeg har fokusert mest på at jeg har fått inntrykk av at det er noe med forandring. :-p

Lenke til kommentar

Nei. Nettopp. Er så forskjellige ting i det heftet at jeg har ikke helt fått med meg hva hovedtemaet egentlig er.

 

Men del 2 handler om forandring av inntrykk og 2a om forandring av utseende. Er vel kanskje fordi at det er de to delene jeg har fokusert mest på at jeg har fått inntrykk av at det er noe med forandring. :-p

 

1A handler jo på en måte om forandring også ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror aldri jeg har vært så usikker før en engelskprøve før, jeg er så i tvil om hva slags oppgaver vi blir å få :ermm:

 

Hva tror dere om det å fokusere på plastisk kirurgi på A2 ? Jeg har lest meg litt opp på det temaet, så satser på at jeg får bruk for det ^^

Jeg har også funnet fram hele Roald Dahls "Skin" i PDF-fil, så tenker jeg skal lese den også.

Noen andre råd?

Lenke til kommentar

Får da bare satse på streik i morgen. Dette er en liste over skoler som kan bli rammet av streik. :)

 

OSLO

Hovseter skole!

Huseby skole!

Abildsø skole!

Bøler skole!

Kastellet skole!

Karlsrud skole!

 

STAVANGER

Storhaug skole!

Kampen skole!

Tasta skole!

Teinå skole!

Tjensvoll skole!

Sunde skole!

St. Svithun skole!

Austbø skole!

Kristianslyst skole!

Hundvåg skole!

Gosen skole!

Gautesete skole!

Jåtten skole!

Kannik skole!

Stavanger katedralskole!

 

TRONDHEIM

Lilleby skole!

Solbakken skole!

Bispehaugen skole!

Eberg skole!

Brundalen skole!

Singsaker skole!

Berg skole!

Ranheim skole!

Åsvang skole!

Strindheim skole!

Markaplassen skole!

Vikåsen skole!

Charlottenlund ungdomsskole!

Lade skole!

Rosenborg skole!

Blussuvoll skole!

 

FREDRIKSTAD

Torsnes skole!

Nabbetorp skole!

Rødsmyra skole!

Hurrød skole!

Ambjørnrød skole!

Kjølberg skole!

Nøkleby skole!

Trosvik skole!

Begby skole!

 

KRISTIANSAND

Vardåsen skole!

Øvre slettheia skole!

Lindebøskauen skole!

Voie skole!

Åsane skole!

Torkelsmyra skole!

Flekkerøy skole!

Vågsbygd skole!

Slettheia skole!

Fiskå skole!

Møvig skole!

Sjøstrand skole!

Karuss skole!

BERGEN

Nordvik skole!

Trengereid skule!

Krokeide skole!

Haugland skole!

Riple skule!

Helldal skole!

Hordvik skole!

Kalvatræet skole!

Salhus skole!

Ulsetskogen skole!

Li skole!Ådnamarka skule!

Smørås skole!

Lone skule!

Rådalslien skole!

Apeltun skole!

Indre Arna skule!

Haukås skole!

Marikollen skole!

Midtun skole!

Tertnes skole!

Garnes skule!

Rolland skole!

Blokkhaugen skole!

Breimyra ungdomsskole!

Mjølkeråen skole!

Kaland skole!

Haukedalen skole!

Flaktveit skole!

Kringlebotn skole!

Storetveit skole!

Ytre arna skole!

Paradis skole!

Åstveit skole!

Garnes ungdomsskule!

Ulsmåg skole!

Skjold skole!

Eidsvåg skole!

Slåtthaug skole!

Nattland skole!

Kyrkjekrinsen skole!

Kirkevoll barne- og ungdomsskole!

Hop skole!

 

BODØ

Mørkvedmarka skole!

Rønvik skole!

Aspåsen skole!

Østbyen skole!

Bankgata ungdomsskole!

ULLENSAKER

Nordkisa skole!

Algarheim skole!

Gystadmarka skole!

Bakke skole!

Allergot ungdomsskole!

Vesong ungdomsskole!

 

 

! betyr offentlig skole.

Endret av Lunta
Lenke til kommentar

Jeg tror aldri jeg har vært så usikker før en engelskprøve før, jeg er så i tvil om hva slags oppgaver vi blir å få :ermm:

 

Hva tror dere om det å fokusere på plastisk kirurgi på A2 ? Jeg har lest meg litt opp på det temaet, så satser på at jeg får bruk for det ^^

Jeg har også funnet fram hele Roald Dahls "Skin" i PDF-fil, så tenker jeg skal lese den også.

Noen andre råd?

 

Har du linken til "Skin"?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Jeg tror aldri jeg har vært så usikker før en engelskprøve før, jeg er så i tvil om hva slags oppgaver vi blir å få :ermm:

 

Hva tror dere om det å fokusere på plastisk kirurgi på A2 ? Jeg har lest meg litt opp på det temaet, så satser på at jeg får bruk for det ^^

Jeg har også funnet fram hele Roald Dahls "Skin" i PDF-fil, så tenker jeg skal lese den også.

Noen andre råd?

 

Har du linken til "Skin"?

 

På forhånd takk!

 

Hvor lang er den? og det hadde vært veldig fint med en link:)

Lenke til kommentar

Jeg tror aldri jeg har vært så usikker før en engelskprøve før, jeg er så i tvil om hva slags oppgaver vi blir å få :ermm:

 

Hva tror dere om det å fokusere på plastisk kirurgi på A2 ? Jeg har lest meg litt opp på det temaet, så satser på at jeg får bruk for det ^^

Jeg har også funnet fram hele Roald Dahls "Skin" i PDF-fil, så tenker jeg skal lese den også.

Noen andre råd?

Er veldig i tvil jeg også! Vi har fått veldig lite informasjon, syns jeg. Men, men.

 

Jeg har fokusert litt på plastisk kirurgi selv. Sara's Face var utrolig interessant, leste litt mer om den på nettet. Tror det vil gå greit å fokusere på plastisk kirurgi, kanskje med ungdom som hovedtema siden det er det det handler om her. :)

 

Fint om du kunne postet linken til "Skin" her. :)

 

Jeg har tatt notater til hele A2 og B, har lest litt ekstra om Queen bees and Wannabees også, sånn at jeg har nok materiale i tilfelle jeg skulle få brukt for det.

Lenke til kommentar

Jeg tror aldri jeg har vært så usikker før en engelskprøve før, jeg er så i tvil om hva slags oppgaver vi blir å få :ermm:

 

Hva tror dere om det å fokusere på plastisk kirurgi på A2 ? Jeg har lest meg litt opp på det temaet, så satser på at jeg får bruk for det ^^

Jeg har også funnet fram hele Roald Dahls "Skin" i PDF-fil, så tenker jeg skal lese den også.

Noen andre råd?

 

Har du linken til "Skin"?

 

På forhånd takk!

 

Hvor lang er den? og det hadde vært veldig fint med en link:)

 

 

 

Den er ikke på så mange sider. Her er lenken: "Skin" av Roald Dahl

Lenke til kommentar

Jeg tror aldri jeg har vært så usikker før en engelskprøve før, jeg er så i tvil om hva slags oppgaver vi blir å få :ermm:

 

Hva tror dere om det å fokusere på plastisk kirurgi på A2 ? Jeg har lest meg litt opp på det temaet, så satser på at jeg får bruk for det ^^

Jeg har også funnet fram hele Roald Dahls "Skin" i PDF-fil, så tenker jeg skal lese den også.

Noen andre råd?

 

Har du linken til "Skin"?

 

På forhånd takk!

 

Hvor lang er den? og det hadde vært veldig fint med en link:)

 

 

 

Den er ikke på så mange sider. Her er lenken: "Skin" av Roald Dahl

 

 

takk! :D

Lenke til kommentar

Jeg tror aldri jeg har vært så usikker før en engelskprøve før, jeg er så i tvil om hva slags oppgaver vi blir å få :ermm:

 

Hva tror dere om det å fokusere på plastisk kirurgi på A2 ? Jeg har lest meg litt opp på det temaet, så satser på at jeg får bruk for det ^^

Jeg har også funnet fram hele Roald Dahls "Skin" i PDF-fil, så tenker jeg skal lese den også.

Noen andre råd?

Er veldig i tvil jeg også! Vi har fått veldig lite informasjon, syns jeg. Men, men.

 

Jeg har fokusert litt på plastisk kirurgi selv. Sara's Face var utrolig interessant, leste litt mer om den på nettet. Tror det vil gå greit å fokusere på plastisk kirurgi, kanskje med ungdom som hovedtema siden det er det det handler om her. :)

 

Fint om du kunne postet linken til "Skin" her. :)

 

Jeg har tatt notater til hele A2 og B, har lest litt ekstra om Queen bees and Wannabees også, sånn at jeg har nok materiale i tilfelle jeg skulle få brukt for det.

 

 

Ja, jeg har vel gjort omtrent det samme som deg, bortsett fra å lese om Queen bees and Wannabees. Men jeg satser på at det går bra :thumbup:

Jeg velger også å fokusere på plastisk kirurgi for ungdom, og også å fokusere på det økende antall operasjoner på personer under 18 år.

 

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som er i tvil om hvordan oppgavene er lagt opp; jeg føler at jeg stiller helt blankt på det området. Var mye lettere med de gamle eksamensoppgavene... *savn*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...