Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2010 - 10'ende trinn (AVSLUTTET)


  

77 stemmer

  1. 1. Hvilken langsvarsoppgave valgte du?



Anbefalte innlegg

Jeg har valgt A1, er det noen som har lyst å dele stikkord med meg? :)

 

Er det og noen som har lyst å dele samandrag fra del B? :)

Alternative A1 - Focus on street life

Tagger called Banksy - unknown - combines grafitti with politics, culture or ethics

Public to decide art or grafitti? Bristol - vote if grafitti should be or not

Portrait of the street artist who gave America an icon - Shepard Fairey - grafitti - in and out of prison - the president choise - tagged a Obama picture, hope - is now at the National Portrait Gallery - the curators loves it

Play me, i`m yours - pianos everywhere - everyone can play on them - by Luke Jerram - 112 pianos - they do what they want to do with them

From homeless to Harvard - Girl on the run - jumping out of school, didn`t complete any year completely - worked really hard - got 4th best in her class

Q&A - Slumdog Millionare - Ram - no money - hungry - see and smell food everywhere - steal food from garbage from McDonnalds.

The two small kids in Slumdog Millionare - were and are slumkids - were at the Academy Awards in Hollywood - the filmmakers got them into a school

 

Part B - Focus on fiction

Bud, not Buddy - Wants to go to Hooverville - Meets some people that give him food and water - Bug take the train, Bud walkes - hides in the bushes when there are coming people - a man sees him - wants Bud to help him - Bud is sceptical, but says yes - get something to drink.

Skin - Old man - Sees painting in window - same painter as he taught to tattoo and tattooed a big backpicture on his back of his wife - Goes into the gallery - people wants him out - tells about hos backtattoo - people wants to buy it - offers him very much money - want to take a operation - dreams

 

Grovt, men funker :)

 

Takk, det hjalp godt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Our teacher thinks we'll get a task where we have to outer our opinion, or write a little about what the message or the moral is in one of the texts we've read in the booklet. But he wasn't sure, though, because when we had the mock exam (tentamen), we got the exam tasks from 2009, and then we had to write about an expert who came to visit our school, and we also had to write a little about the topic he was an expert in, which was supposed to be something we had read in the booklet.

 

Thanks, that actually sound like a pretty god task, :hmm: well I found an online full pdf file of roald dahl's skin which I'll read and also I've read a lot of summarys of the other novels so I feel like I am properly prepared for tomorrow.

Lenke til kommentar

Jeg har valgt A1, er det noen som har lyst å dele stikkord med meg? :)

 

Er det og noen som har lyst å dele samandrag fra del B? :)

Alternative A1 - Focus on street life

Tagger called Banksy - unknown - combines grafitti with politics, culture or ethics

Public to decide art or grafitti? Bristol - vote if grafitti should be or not

Portrait of the street artist who gave America an icon - Shepard Fairey - grafitti - in and out of prison - the president choise - tagged a Obama picture, hope - is now at the National Portrait Gallery - the curators loves it

Play me, i`m yours - pianos everywhere - everyone can play on them - by Luke Jerram - 112 pianos - they do what they want to do with them

From homeless to Harvard - Girl on the run - jumping out of school, didn`t complete any year completely - worked really hard - got 4th best in her class

Q&A - Slumdog Millionare - Ram - no money - hungry - see and smell food everywhere - steal food from garbage from McDonnalds.

The two small kids in Slumdog Millionare - were and are slumkids - were at the Academy Awards in Hollywood - the filmmakers got them into a school

 

Part B - Focus on fiction

Bud, not Buddy - Wants to go to Hooverville - Meets some people that give him food and water - Bug take the train, Bud walkes - hides in the bushes when there are coming people - a man sees him - wants Bud to help him - Bud is sceptical, but says yes - get something to drink.

Skin - Old man - Sees painting in window - same painter as he taught to tattoo and tattooed a big backpicture on his back of his wife - Goes into the gallery - people wants him out - tells about hos backtattoo - people wants to buy it - offers him very much money - want to take a operation - dreams

 

Grovt, men funker :)

Kan du skrive stikkord til A2 også?

Lenke til kommentar

Har endelig laga ein bruker, og er klar til å dele med dåke det eg har notert.

 

Eg har laga eit lite sammendrag av det som har blitt sagt her, og i klassen i dag. Det er ikkje sikkert at dette er til hjelp (eller dåke forstår det), men eg tenkte at det kunne vere greit å få samla litt tanker. ;) Eg har også tatt med litt nyttig gramatikk.

 

engelsk eksamen førebuing 2.odt

Grammar.odt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig interessant å lese hva andre tenker!

 

Eg har ikkje peiling på kordan eg skal forberede meg enda.. men tenkte svare på den der " how did you work on the preparation day" no og ha den med imåren siden vi nesten helt sikkert får det spørsmålet.. Noen andre som har skrevet den som kan legge den ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har stikkord til A2 og A3??

 

Stikkord A2

 

Qeenbees and Wannabees

- Mixes radical heritage.

- don`t feel like she fit in

- don`t fit in with the blond, blue-eyed american girl

- don`t fit in wit the asian with brown long hair and pale skin.

- People in Korea wants to look more white, the take surgery and fix their eyes.

 

My life as a giraffe

- She feels like a exclamation point on the landscape

- because of giraffes high, the giraffe has long been a symbol of people who just dont fit in.

- she though about oestrogen therapy, but she desidet to not do anything.

 

The boy who lost his face:

- the girls bully David and then took Rogers jacket on again.

- She was cruel to the boy

 

Michael Jackson

- he lost his selfconfidense

- He want to change his face.

 

Sara`s face

I have some problems to understand the text, someone help me? :)

 

Kan hende det er noen skrivefeil osv, bare se litt forbi dem :)

Håper noe er til hjelp

Lenke til kommentar

Har oversatt B-delen, deler den her i tilfelle noen er interessert. Skal være sånn noenlunde korrekt - helt sikkert en del småfeil, tok meg ikke tid til å se gjennom det etter at jeg var ferdig med oversettelsen :)

TUSEN TAKK!!! :D :D

 

Bare hyggelig, det :) Skal sette igang med oversettelse av A2 nå, så hvis jeg bare rekker å bli ferdig legger jeg den ut i løpet av kvelden :)

Lenke til kommentar

Har endelig laga ein bruker, og er klar til å dele med dåke det eg har notert.

 

Eg har laga eit lite sammendrag av det som har blitt sagt her, og i klassen i dag. Det er ikkje sikkert at dette er til hjelp (eller dåke forstår det), men eg tenkte at det kunne vere greit å få samla litt tanker. ;) Eg har også tatt med litt nyttig gramatikk.

 

engelsk eksamen førebuing 2.odt

Grammar.odt

 

Godt du laga en bruker. Likte veldig godt det nederste på grammar delen din. Det var smaaart :D:cool: ü,,

Lenke til kommentar

Jeg kom også opp til engelskeksamen, og er egentlig fornøyd - ville helst norsk og minst matte, så engelsk er helt OK. Ville heller hatt "Money" eller "Believe it or not" som tema, men det går da greit, dette temaet også.

 

Vi har lov til å bruke minnepenn, forresten.

 

I Part A har jeg valgt alternativ 2, egentlig fordi jeg synes det virker mest interessant. Boksing er kanskje det mest konkrete og... "letteste" å velge? Læreren vår tippet at vi kunne få argumentasjonsoppgave for / i mot boksing. Tror argumentasjon eller "hva mener du om" kan komme.

 

Part B synes jeg virker mest... usammenhengende, men OK. Stiloppgavene pleier jo å være veldig frie, men de kan jo alltids knyttes til temaet. Vi fikk tips fra lærerne våre om å i alle fall skrive i en sjanger vi føler oss trygge på at vi kan. Men hva "lønner det seg" å skrive om? Hva er pluss for sensoren?

 

Ellers har jeg et spørsmål. Har lest en del engelske bøker og det brukes ofte "I'd" i meningen "I did". F.eks. "I'd go to the bathroom and brush my teeth". Og det er nesten overalt! Burde man bruke dette i stiler eller heller satse på "vanlig" fortid "I went to the bathroom" osv.?

Lenke til kommentar

Har oversatt B-delen, deler den her i tilfelle noen er interessert. Skal være sånn noenlunde korrekt - helt sikkert en del småfeil, tok meg ikke tid til å se gjennom det etter at jeg var ferdig med oversettelsen :)

TUSEN TAKK!!! :D :D

 

Bare hyggelig, det :) Skal sette igang med oversettelse av A2 nå, så hvis jeg bare rekker å bli ferdig legger jeg den ut i løpet av kvelden :)

 

 

Åh konge!! :D

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk ikke at vi får spm '' How I worked with Part A on preparation day''

 

Fordi læreren min sa at mange sensorer hadde klaget til udir og hadde sakt at de var dritt lei av den oppgaven siden de hadde hat den vært år.

 

Hun sa heller at vi kanskje burde øve på de forskjellige krava, som å være kritiske til kjelder. Og forklare måloppnåinga for kvar enkel karakter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har endelig laga ein bruker, og er klar til å dele med dåke det eg har notert.

 

Eg har laga eit lite sammendrag av det som har blitt sagt her, og i klassen i dag. Det er ikkje sikkert at dette er til hjelp (eller dåke forstår det), men eg tenkte at det kunne vere greit å få samla litt tanker. ;) Eg har også tatt med litt nyttig gramatikk.

 

engelsk eksamen førebuing 2.odt

Grammar.odt

 

Har du de i .doc fil?

 

Ha rikke Open Office.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk ikke at vi får spm '' How I worked with Part A on preparation day''

 

Fordi læreren min sa at mange sensorer hadde klaget til udir og hadde sakt at de var dritt lei av den oppgaven siden de hadde hat den vært år.

 

Hun sa heller at vi kanskje burde øve på de forskjellige krava, som å være kritiske til kjelder. Og forklare måloppnåinga for kvar enkel karakter.

 

Bullshit

Lenke til kommentar

Har oversatt B-delen, deler den her i tilfelle noen er interessert. Skal være sånn noenlunde korrekt - helt sikkert en del småfeil, tok meg ikke tid til å se gjennom det etter at jeg var ferdig med oversettelsen :)

TUSEN TAKK!!! :D :D

 

Bare hyggelig, det :) Skal sette igang med oversettelse av A2 nå, så hvis jeg bare rekker å bli ferdig legger jeg den ut i løpet av kvelden :)

Kan du oversette A1 også? :p:hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk ikke at vi får spm '' How I worked with Part A on preparation day''

 

Fordi læreren min sa at mange sensorer hadde klaget til udir og hadde sakt at de var dritt lei av den oppgaven siden de hadde hat den vært år.

 

Hun sa heller at vi kanskje burde øve på de forskjellige krava, som å være kritiske til kjelder. Og forklare måloppnåinga for kvar enkel karakter.

 

Tviler.

Meningen med denne oppgaven er å vise om eleven kan bytte mellom presens og preteritum, noe som ikke din nye oppgave beskriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...