Duztey Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Har nettopp fått maskin fra komplett.no, fungerer helt fint, men det er en ting som jeg lurer fælt på. Det er DDR RAM på 400MHz/PC3200, og imens en PC booter så kan du se litt info om RAMen din på det første eller andre skjermbildet(Telling av RAM og greier) Vertfall har jeg merket at bak der det står memoryfrequent(s)y eller noe så står det DDR266. Så jeg begynner å bekrymre meg for at maskinen ikke er konfigurert riktig eller noe, for at hos en venn av meg, som har akkurat samme maskin(komplett.no-Junipcen), står det DDR400 istede for DDR266. Ikke helt sikker men, kan ikke få bekreftet det nå. Noen som kan hjelpe? RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond Lenke til kommentar
CD Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Oppdater biosen http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 hmm... Har aldri updatert/flasha bios før, kan ikke en dritt om det. Men det er litt merkelig at det skal være iorden til vennen min men ikke til meg. Han kan ivertfall ikke noe om bios og hardware! Kan det ikke være så enkelt som å se i biosen og forandre noe? Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Noen som har en enklere løsning på dette enn å oppdatere bios??? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Det er absolutt ingenting i veien med systemet ditt. Siden du har en xp 2400+ så kjører denne på 133 mhz fsb. Det gir best ytelse at cpu og minne kjører synkront så derfor kjører minnet på 133 mhz eller 266mhz DDR. 400 mhz til minnet er bare en "fartsgrense" ikke noe den nødvendigvis må kjøre på. Du vil nemmelig tape ytelse på å kjøre minnet ditt på 400. Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Min hos min venn så kjører det på 400MHz, og han får bedre resultat i 3dmark2001se med detonator 44.03 driver, som jeg også har prøvd uten at det ha forbedret seg noe særlig. Han har akkurat samme PC som meg. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Still opp minnet på 400mhz selv. Bare gå inn i Bios og still minnet opp. Ta benchmarks med minnet på 266 og 400. Se hvor du får best. Er ikke værre :wink: Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Har sett i BIOSen og jeg finner ikke ut hvordan jeg stiller på slike ting. Er litt n00b på dette området Hvordan stiller jeg ram hastigeten da? Altså hvor i biosen stiller vi opp ramhastigeten til 400MHz? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Er ikke sikker for har ikke Abit, men se i manualen hvis ikke du har gjort det. antageligvis må du gå inn på noe advanced chipset settings elns. Kan også hende at du må sette minnehastigheten i forhold til fsb (100%, 150% osv.) Bare let deg fram i biosen. Anatgeligvis i samme gruppe som fsb, multiplier, vcore osv. Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Har sett i biosen og har funnet noe i manualen, men jeg skjønte det ikke aldeles. Ingen her som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå