Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sluppet opp for ting å gjøre sammen! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei! For å gjøre lang historie kort; jeg er keen på en dame, og vi har vært en del sammen i det siste. Problemet nå er at vi har gjort alt som er sånn "date-ish", vi har sett filmer, vært på cafe, osv, osv.. må finnes flere ting man kan gjøre sammen. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarter

Ta neste steg i forholdet med 2 eller 3 base? eller kanskje en homerun?

Vi har ikke vært nok sammen til at jeg kan gjøre det, føler jeg. Heller ikke kjent henne lenge nok...

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

litt over en uke... vi har vært sammen nesten hver dag, da. Jeg vet at hun er interessert i meg, og jeg merker det på henne. Man synes det er vanskelig å prate sammen, ikkesant, man vil ikke si noe teit, man blir nervøs.. så begge sliter med å dra i gang samtaler i med at vi er såpass betatt av hverandre. Har blitt et par pinlige stillheter.. greia er at jeg hvertfall vil være med henne litt mer før jeg prøver meg. Vi har sett en del filmer, føler det er best egentlig, for da kan man snakke kun når man kommer på noe å snakke om (eller bare kommentere det som skjer i filmen..) Man slipper alle de pinlige stillhetene! I tillegg så kan jeg sitte å holde rundt henne, vil liksom ha en smooth overgang før jeg går noe lenger. Blir gal, vet ikke hva jeg skal gjøre! Føler det blir litt teit å spørre om vi skal se ENDA en film... hvor kjedelig er ikke det? En fyr som bare skal se film hele tiden!? faaaaa

Lenke til kommentar

Hmmm blir litt FFFFUUUUUU! Det ja... Vel.. har dere gått turer da? Tatt en tur i skogen eller i en park? Så kan dere snakke om interesser og litt om dere selv og slikt? Piknik? Ta med en kurv med litt digg, varm sjokolade og slikt?

Ta henne med til vennene dine eller foreslå at å henge med hennes venniner :).

Det er også en ide. Bare vær litt betenksom hvem du introduserer henne for først..

Lenke til kommentar

Bruk kreativiteten din. Sommerland BØ, Tusenfryd, hytte/telttur, campe, spørre om hun vil bli med på fest eller bare henge med deg og kompisene dine? Å gå en tur sammen evt. Er plenty av ting man kan gjøre sammen. Nå er det jo straks sommerferie, så da blir det jo myyye man kan finne på.

Endret av ~Angelica
Lenke til kommentar
Gjest pettersmart

3punkter som ALLTID fungerer:

* Be det nye bekjentskapet ut på en fest. Nå som helgen er her har du en gyllen annledning. Du vil nok fort merke at du blir mer lett og ledig og ikke tenker noe over pinlige stillheter osv da. Mister litt hemninger og da blir det plutselig litt lettere å snakke om ting sammen, eller kanskje enda mer..

* Dersom film heller er tingen så inviter hun over på å lage hjemmelaget pizza sammen med deg. Sørg for å ha kjøpt inn 2flasker rødvin til mat/film. Garantert suksess!

* En ting jeg har gjort ett par ganger som har resultert i fine langvarige forhold er å dra på en ferie. Nå i Mai er det veldig billige sydenturer. Vær litt spontant å hopp på ett fly til Hellas. Der er det masse å gjøre og det vil garantert være verdt pengene ;) Kanskje litt tidlig om dere ikke har kommet lenger enn å være sammen hver dag en ukes tid, men vurder det om litt! Evt så har du anleding til neste helg. Da er det Tiesto-konsert i København. Om det er noe for dere kan du jo be hun med uten forpliktelser å se hva som skjer!

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

De jeg er keen på tar meg 1-2 timer å få på gli, ikke 2-5 dater :p og ALDRI kall det en date heller, da setter du press på dere begge

Vel, jeg er faktisk interessert i henne som person. Skal ikke "ha noe på gli". Er ikke ute etter noe random, jeg er genuint interessert, kan kanskje si forelsket og. Da er det nødvendig å bli litt kjent før man går noe videre. Ellers takker jeg for alle andre innspill :)

Lenke til kommentar

Vil påstå at en uke sammen hvor begge viser at man er interessert ikke akkurat er for kort tid til at du/dere burde begynne å nærme seg noe fysisk. Tar du ikke initiativ vil dama kunne gå lei. Bland gjerne alkohol inn i bildet for å gjøre saken enklere.

Ellers er det (standard svar.. vet) bare fantasien som setter grenser hvor hva dere kan gjøre sammen. Driver du med noen form for aktivitet du kan lære henne (høhø) eller ta henne med på? Klatring (inne kan begge få instruksjon om ingen har prøvd det før), golf, tennis, volleyball (med andre venner) ulike turer i marka/på fjellet, en form for vann/båtsport, eventuelt har familien båt du kan ta henne med ut i? Sykkeltur langs havet eller i skogen er også en fin aktivitet. Og nå som det begynner å nærme seg sommer kan dere bevege der mot stranden / havet. Enten bare for å ta en badetur eller også for soling, (radio eller musikk kan være greit om du er redd for pinlig stillhet).

Fester er blitt nevnt, det er et godt alternativ, spesielt om du er en forholdsvis populær/sosial/omgjengelig person / du er en person hun av den grunn føler hun burde satse på. Konserter er (ihvertfall for min egen del) en slager. Da får dere opplevd noe dere har sammen på en enkel måte og pinlige stillheter er et ikke alternativ. Er hun glad i å danse kan dere gå ut på byen sammen (eventuelt konsert her også), og som et alternativ til Café så kan du ta henne med på en koselig bar/restaurant på kveldstid.

Eller om økonomien er litt dårlig, eller om dere ikke er gamle nok til å gå ut kan det å lage mat sammen være fint. Enten noe helt enkel mat som pizza, eller så kan dere bli enige om å sammen prøve å lage noe nytt. Da kan dere ta handlingen i butikken sammen som noe artig også, (eks: tapas, ulike asiatiske retter ect).

Lenke til kommentar

Eskaler gutt!!! Ta styringa og gjør det du vil med henne. Når du spør deg selv om det er på tide å kysse henne, da gjør du det.. Det er veldig simpelt, bare len deg inn mot henne og se hun inn i øynene, hvis hun ikke trekker seg unna vil hun bli kysset. Deretter eskalerer du videre. Jenter forventer at gutten tar initativet. Ikke la hodet ditt styre når du er i situasjonen, la kroppen styre.

Og du sier at du ikke har vært sammen med henne lenge nok? For meg varer en date i 30 minutter, og jeg kysser henne i hvert fall før date 5. Det vil si etter de første par timene.

Endret av Phase
Lenke til kommentar

^Det hele kommer veldig an på alder og personlighet. Noen, både gutter og jenter, er veldig forsiktige når det kommer til å nærme seg andre. Det å derfor kysse noen etter veldig kort vil kunne ha motsatt effekt, til tross for at en da sender ut veldig klare signaler i forhold til hva man ønsker. Det vil også (min personlig mening) være en vesentlig forksjell mellom alkohol og ikke alkohol innblandet. Men er veldig enig i at etter en uke der begge har vært veldig klare på hva de ønsker, (ifølge trådstarter) er det helt klart på tide å begynne med litt mer kontakt. For du har ikke lyst til å bare være en venn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Ok, så nå er det gjort. To ganger. Jeg har sagt hva jeg føler for henne... og jeg har fått bekreftet at hun føler det samme for meg. Så hva gjør jeg nå? Skal jeg kysse henne neste gang jeg ser henne? Eller blir det rart? Jeg synes dette er skikkelig forvirrende. Var enklere i 5 klasse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...