olsen_st Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg var i Spania for en stund siden, og der spiste de mye fine brødvarer med kun olje oppå. Noen som vet hva slags olje det kunne vært, og om man får kjøpt noe lignende her i norge? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Tipper det var olivenolje. Strø gjerne noen saltflak oppå. Mmmm ... edit: Bland gjerne olivenolje og balsamicoeddik og prøv det også. Alt er å få i vanlige dagligvarebutikker. Endret 18. mai 2010 av nebrewfoz Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Takker. Er det noe forskjell i smak på de forskjellige olivenoljene? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Noen smaker vel mer oliven enn andre. Jeg liker Jacobs Utvalgte sin olivenolje. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Det er stor forskjell på olivenolje. Billig olje brukes for steking/baking, mens dyrere, mer smakfull olje bør brukes i salater og rett på mat. Du må nesten bare prøve deg frem. Kan jo prøve å se om du finner en spansk olivenolje. Endret 18. mai 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Kaldpresset/virgin er generelt bedre og meir brukt direkte på salater, brød osv. Veldig godt som nebrewfoz sei med balsamico. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Fant en kaldpresset en fra Eldorado som det sto var "spansk". Tror den kostet 30-40 kroner. Noen som har smakt denne? Tror jeg kjøper den i morgen, egentlig... Edit: Var en extra virgin og en classic... Endret 18. mai 2010 av olsen_st Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Extra virgin vil ha en sterkere smak. Kommer ann på hva du liker. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Bestemmer meg sikkert ikke før jeg står der, men en av de blir kjøpt i morgen hvertfall;) Takker for alle gode svar:) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Dropp Eldorado/Firstprice-greiene, det er olje presset av bunnsopet som er igjen etter ordentlig olje er presset. Det er stekeolje, ikke noe man bruker i salater eller på brød. Bruk heller litt penger på en liten flaske virgin eller extra virgin. Det smaker så mye mer, og uansett jobber du deg antageligvis ikke gjennom 1-1,5l leke-olivenolje før den blir dårlig. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Kjøpte eldorado extra virgin. Var helt grei, men ikke noe å juble for... Hva slags merker anbefaler du, psilocybe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå