Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fordeler/Ulemper kylling

Anbefalte innlegg

Japp, har lagt merke til at vi i familien har startet å spise fryktelig mye kylling filett stekt i olje. Søkte litt rundt fant næringsinnhold osv, men det sier meg ikke stort. Kan noen nevne noen til som er bra og negativt med kylling. Hjelper kylling mot noen sykdommer? Hvor ofte er det greit og spise det? Vi spiser det nå flere ganger i uken. Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt an på. Kylling og spesielt kyllingbryst er noe av det sunneste kjøttet du kan få i deg, da det er rikt på proteiner og gir ikke så mye, men sunt fett, lite kalorier osv.

Kylling er full av proteiner som kan avverge beintap. Kylling er også en god kilde for selen, et viktig næringsstoff som virker mot kreft, samt B vitaminer, som kan øke energinivået ditt.

Men jeg ville vært litt obs på hvilken olje du/dere steker kyllingen i.

Lenke til kommentar

Det kommer litt an på. Kylling og spesielt kyllingbryst er noe av det sunneste kjøttet du kan få i deg, da det er rikt på proteiner og gir ikke så mye, men sunt fett, lite kalorier osv.

Kylling er full av proteiner som kan avverge beintap. Kylling er også en god kilde for selen, et viktig næringsstoff som virker mot kreft, samt B vitaminer, som kan øke energinivået ditt.

Men jeg ville vært litt obs på hvilken olje du/dere steker kyllingen i.

Har du noe peiling på sykdom delen? Om det framkaller noe sykdommer? Eller om det er bra for noen sykdommer?

Lenke til kommentar

Japp, har lagt merke til at vi i familien har startet å spise fryktelig mye kylling filett stekt i olje. Søkte litt rundt fant næringsinnhold osv, men det sier meg ikke stort. Kan noen nevne noen til som er bra og negativt med kylling. Hjelper kylling mot noen sykdommer? Hvor ofte er det greit og spise det? Vi spiser det nå flere ganger i uken. Takker for alle svar.

Hvorfor lurer du på dette egentlig? Er du redd for at de eter dette fordi du tror / vet de har blitt syk?

Eneste jeg vet er at kylling er veldig sundt og ikke minst godt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...