Gå til innhold

.tk domain. Hvordan sette opp ordentlig?

Anbefalte innlegg

Jeg har opprettet en liten nettside http://akidon.tk. Er ikke så veldig mye her enda, men det er uansett ikke så viktig. Jeg bruker .tk fordi det virket enkelt og greit. Har ikke så veldig mye peil på dette så nå kommer jeg til dere. Har 2 spørsmål:

1)Er det mulig å sette opp siden sånn at når man går inn på en side som er i en undermappe på serveren så blir adressen slik: http://akidon.tk/undermappe?

2)Så vidt jeg har skjønt det ser jeg bare siden min som det som er inne i en ramme på akidon.tk.

Er det mulig å sette det slik at siden min ikke er en ramme, men selve siden akidon.tk.

Er vell muligens relatert til det første spørsmålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hvis målet ditt er å bli tatt seriøst anbefaler jeg deg å kjøpe et ordentlig domene.

Det begynner å bli mange år siden jeg selv brukte .tk-domener, men hvis jeg ikke husker helt feil så er det kun selve domenet du kan få, ikke det nødvendige webhotellet. Domenet du velger (.tk) videresender besøkende til den nettsiden du angir under registreringen, og det er vel på derfor siden din blir plassert i en ramme.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Nei trenger ikke å bli tatt seriøst. Antar .tk er litt som hotmail da?

Ser nå jeg kan velge mellom 3 måter å sette opp domenet mitt på.

1) Domain Forwarding.

2) Use Dot TK Free DNS Service

3) Use custom DNS service

Så den første gir sikkert bare en ramme jeg ser min side gjennom.

Kan det vere at den andre løsningen kunne fungert?

Lenke til kommentar

For å benytte punkt 2 må du ha en webhost å peke til. Denne må i tillegg tilby egne domener. Det du da gjør er å peke domenet til ip'en du får fra webhosten, så gjør de litt magi i sitt oppsett, og vips så har du en egen side.

Punkt 3 er enda mer avansert.

Hva har du fra før?

-C-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk det nesten til nå. Problemet er bare at jeg ikke får til å peke på den mappen som min side ligger i.

Jeg vil at akidon.tk skal vere adressen til 84.48.89.194/eirik og ikke bare 84.48.89.194. Er det noe måte å få dette til på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...