Gå til innhold

Programmere en Drembox fjernkontroll..


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har også Dreambox hjemme. Det er en knapp på fjernkontrollen der det står TV. Jeg har trykket der og prøvd å bruke den på tven, men funker ikke på meg heller. Kanskje det ikke er alle tver den funker på...

 

Du må i alle fall programmere inn riktig kode før det overhodet nytter å forsøke.

 

Prosedyren er slik: Trykk TV-knappen - trykk og hold Shift (setup) inne i to sekunder, TV-knappen blinker to ganger - Tast inn korrekt tallkode for ditt TV-apparat - TV-knappen blinker to ganger til. Går det mer enn ti sekunder før du taster inn tall, eller mellom tallene, så går kontrollen ut av programmeringsmodus. Prøv at koden virker.

 

Kodeliste står i bruksanvisninga, for trådstarter med sin LG-tv kan han prøve med 067,193, 0039, 0246, 0247, 0277, 0391 eller 0400.

Lenke til kommentar

Har også Dreambox hjemme. Det er en knapp på fjernkontrollen der det står TV. Jeg har trykket der og prøvd å bruke den på tven, men funker ikke på meg heller. Kanskje det ikke er alle tver den funker på...

 

Du må i alle fall programmere inn riktig kode før det overhodet nytter å forsøke.

 

Prosedyren er slik: Trykk TV-knappen - trykk og hold Shift (setup) inne i to sekunder, TV-knappen blinker to ganger - Tast inn korrekt tallkode for ditt TV-apparat - TV-knappen blinker to ganger til. Går det mer enn ti sekunder før du taster inn tall, eller mellom tallene, så går kontrollen ut av programmeringsmodus. Prøv at koden virker.

 

Kodeliste står i bruksanvisninga, for trådstarter med sin LG-tv kan han prøve med 067,193, 0039, 0246, 0247, 0277, 0391 eller 0400.

 

Jeg har en eller annen JVC tv. Er det forskjellig kode for hver type?

Lenke til kommentar

OK, takk. Skal prøve.

 

EDIT: Jeg hold den nede mens den var på TV. Tv knappen blinket to ganger og så begynte jeg å skrive inn et av de tallene, men ingen funka. Etter at jeg hadde skrevet tallene blinket samme knapp igjen og når jeg trakk på en annen knapp mens den var på TV modus blinket ikke den ellers så blinket bare når jeg trakk på opp og ned knappene og ikke på høyre og venstre.

 

Og hvor finner du disse numrene??

 

 

 

 

EDIT2: De jeg fant her er annelerledes enn du oppgav.

 

 

De jeg fant er: 007, 107, 108, 308, 510, 607, 902.

 

 

 

 

 

Endret av xDestiny10x
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...