The Stig Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Guild Wars 2-skaperne hevder de skal revolusjonere MMO-sjangeren. Les mer Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Det er på tide noen gjør noe med questene. Husker for eksempel vi køddet med det i LotRO. "Fyren er kidnappet og livsfare! Vi må stikke og redde ham i løpet av måneden!" Det blir jo litt feil... Men når det er sagt er jeg skeptisk. Det gamle quest-systemet gjør at du alltid har quester som venter på deg. Hva om du kommer for sent til en quest her? I verste fall kan du sope rundt i timesvis uten å finne quester, fordi du må vente på at de andre fullføres. Se f.eks Public Quests fra bl.a WAR... Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 De har nok en grei løsning på dette, men håper ikke det blir roting rundt slik du forklarer. Jeg har sett frem til dette og håper de har opparbeidet bedre game technique en fra Guild Wars "1". Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Har en marginal større tro på at det nye Star Wars spillet blir bedre. Revolusjon er ikke synonymt med bra, men jeg tror at eventuelt vil disse ideene blir raffinert og implementert i et nytt stort spill, og blir en 'standard'. Men at Guild Wars 2 blir en trend setter har jeg lite tro på. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hmm... alle får belønning systemet har jo selvfølgelig folk tenkt på, men hvordan vil det foregå i praksis? La oss si en boss gir noe av verdi 1000 (exp, gold, eller noe av verdi) til spillerne. Og hvis jeg kan solo den så vil jo jeg få 1000. Om vi er to får jeg vanligvis bare 500 ? Da får jeg jo mindre. Om begge får 1000 kan man bare samle mange (10) svake spillere som også skal få 1000, og dermed gir bossen 10000. Ser ikke en veldig lett måte som kan balansere dette på. Man må alltid tenke på spillere som vil utnytte "hull" i spillsystemet. Og det med dynamiske spillverden? Skal hver spiller få sin "egen" verden, eller er en server en verden. Vil den resetes? Og det bør være mange attributter slik at dette ikke bare blir repetetiv kjedelig. Kjempe om å få byen som man mistet i forrige uke. FFXI hadde f.eks. et system som der hver region er eid av forskjellige i hver uke. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Yes please. Dette såg faktisk nydelegt ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Nesten synd ingen nevner EVE i slike sammenhenger. Alt foregår på en server i ett og samme univers hvor alt er spillertstyrt (markedet, en del regioner blir eid av allianser, og stort sett alt) og det er ett av få spill 1000 mennesker kræsjer sammen til en eneste stor, herlig, mølje av lag og krigføring Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Rart at ting er revolusjonerende bare WoW ikke gjør det . Revolusjonerende betyr mer at det ikke er gjort/prøvd før, men neida. Skal vi lage hype. Så lager vi hype. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Første gang jeg har hørt at noen skal revolusjonere MMO sjangeren.... Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Age of Conan skulle "revolusjonere MMO sjangeren" med et unikt kampsystem. Lord of the Rings Online skulle revolusjonere det med å fokusere på historie, og hvem husker ikke Tabula Rasa? Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Det at ingen kaller wow revolusjonerende er jo fordi de har tatt den sikreste veien av alle MMO, kjørt på med sin allerede superpopulære warcraft-verden, kopiert og forbedret andres ideer som har vært nye i andre spill. Ikke at det er noe galt med det, det er som oftest de inkrementelle forbedringene som gjør noe bra over tid, hvis man introduserer noe helt nytt slik som kampsystemet til AoC er det større sjanse for å bomme. GW1 vil jeg si "revolusjonerte" pvp delen av MMORPG, gjorde det til et taktisk spill og ikke en farmekonkurranse. At folk kunne starte på lvl 20 med perfekt gear(vel, nesten) og hoppe rett inn i action er dritkult. Selv om det virker som om GW2 går i retningen av å være et mer typisk MMO med en dynamisk verden, flere raser å velge mellom etc, så håper jeg de beholder delen med at man kan betale for å unlocke skills og dermed å være 100% klar for pvp. Lenke til kommentar
oleboo Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 høres ut som om utviklerene har spilt litt Warhammer online. Forsøk på å videre utvikle Public quests og kamper rundt borger/strategiste områder. – La oss si at en fiendtlig hær er på utmarsj, og at du, spilleren, får i oppdrag å stoppe dem. Spillere må påkalle hjelp fra sine allierte, og selvsagt sloss mot den fiendtlige hæren. Skulle spillerne vinne vil det påvirke spillet vesentlig. Eksempelvis kan da neste oppdrag bli å okkupere den nå nesten tomme basen til fienden. Belønningen for dette kan være frigjorte styrker, muligheten til å angripe den fiendtlige kommandøren eller lignende. Derfra kan neste oppdrag bli å beskytte den nylig okkuperte basen mot fiender som vil ha basen tilbake. også RINSE and repeat ? Så har du det gående med samme fram og tilbake i evigheten slik som i warhammer. God gammel grinding. Jeg ser ikke den store revolusjonen i fra denne artikkelen og er naturlig nok ikke helt overbevist Men bevist meg for all del feil, ingenting hadde vært bedre Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 På den annen side, ingen seriøse MMO-selskaper kan gi ut et spill og si det er nok et generisk spill som ikke bringer mer enn 2 timer underholdning. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 frykter att GW2 blir alt for forskjellig fra GW... håper de virkelig har noe av de samme greiene i main questet som missions osv. det gjorde historien i Gw helt utrolig bra ellers så tror jeg systemet der folk tar over byer vil kunne fungere ganske bra da det egentlig er bare snakk om ett forbedre alliance battle nesten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg