_ducktales_ Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Hei=) Helt uten forvarsel får jeg plutselig utrolig dårlig internettkontakt med Zyxel P-2602HWT-F3 routeren. Enten tar det 5 min eller en evighet å åpne en side, som vanligvis åpnes på ms. Jeg må restarte hele routeren for at ting skal fungere normalt igjen. Etter en restart kan det gå alt fra 10 min til flere timer før problemet kommer tilbake. Det som er spesielt, er at andre internett programmer fungerer: Skype, MSN, kan til å med laste ned filer på høy nedlastingshastighet. Det er browserne som låser seg Når problemet oppstår gjelder det alle clientene på WLAN Noen som har noen ide på hva dette kan være? Har forsøkt å bytte kanal på WLAN et par ganger, men uten hell. Endret 18. mai 2010 av _ducktales_ Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Kan det være noe med QOS innstillingene på routeren? Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Det som er spesielt, er at andre internett programmer fungerer: Skype, MSN, kan til å med laste ned filer på høy nedlastingshastighet. Det er browserne som låser seg I og med at throughputen er som den skal i andre program så er det ikke selve linja det er noe galt med. Høres ut som om det er DNS oppslagene som går feil. Har du spesielle dns innstillinger på din PC? (Om du ikke vet hva jeg prater om, så har du ikke spesielle innstillinger). Start cmd og kjør nslookup på vg.no, db.no, ap.no og en del forskjellig. Se hvor lang tid det tar å få svar. Lang tid = dns problem. Kort tid = noe annet. Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Hei=) Tusen takk for svar! Nei har nok ikke spesielle DNS innstillinger. DNS er satt på automatisk på alle datamaskinene på trådløsen og inne på routeren står the optained from ISP. Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 Har skrivd "nslookup vg.no" i commandcenter nå. For ikke auorotativt svar, men det kommer med engang, har pinget startsiden, vg osv.. der jeg har mellom 10-20 i gjennomsnitt. Kan dette hjelpe på vei? Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Har skrivd "nslookup vg.no" i commandcenter nå. For ikke auorotativt svar, men det kommer med engang, har pinget startsiden, vg osv.. der jeg har mellom 10-20 i gjennomsnitt. Kan dette hjelpe på vei? Har prøvd å sette inn DNS i egenskaper på IPv4 så den ikke står som automatisk. Men det hjalp heller ikke. Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Ingen som har noe anelse? Har slitt med dette i flere uker nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå