Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop hang seg opp, nå får jeg ikke bilde på skjermen

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk nettopp noen problemer med min laptop. Jeg satt og spilte wow da alt hang seg opp og skjermen ble “blurrete”. når jeg slår på pc’n nå begynner alt inni maskina og gå, men skjermen er hvit og svart.

Fikk et tips av en på et annet forum om at jeg kunne skifte plass på ram brikkene. Jeg gjorde det og det fungerte, men da jeg prøvde å gå innpå wow igjen skjedde det samme igjen… og nå funker det ikke å skifte plass på ram brikkene heller :p så jeg bare lurer på om noen kan bekrefte at det er minne som er gått til helvete.

Takker på forhånd :)

post-215010-1274189212,9895_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt for tidlig å si om RAM er gåen.. Ser du har en gammel traver: Acer Aspire 5920g. De var bra en gang i tiden, men mange har vert offer for overopphetning.

Jeg ville prøvd å skru av maskina, ta ut strøm og batteri, for så holde powerknappen på i 20 sek, for å så sette den sammen igjen og skru på igjen. så burde du måle temperaturen på den. Det kan man gjøre gjennom programmer (om den starter igjen) Speed Fan er å anbefale. En GPU temp under spilling på maskina der vil ligge på ca 85*C++.

Lenke til kommentar

Synes ikke dette virker som minneproblemer i det hele tatt.

For meg virker det heller som defekt skjermkort/skjerm eller overoppheting.

har prøvd å koble pc'n til ekstern skjerm og tv'n, men det kommer ikke opp noe :hmm:

Lenke til kommentar

Da har vi nok mer å gjøre med et defekt skjermkort. Som ikke er helt uvanlig for denne modellen da den nærmer seg 3-4 år..

Ta kontakt med stedet du kjøpte den. Du kan enda sikkert få den på reklamasjon om du ønsker det :)

kjøpte den for 2 år siden så garantien er gått ut, men reklamasjonen er vell på 5 år så jeg kan prøve å ringe inn til elprice å høre med dem :) takker for raske og gode svar :)

Lenke til kommentar

Reklamasjon er 5år ja. Om du kjøpte den for 2 år siden så kjøpte du den rett før den ble faset ut til fordel for 5930g (som jeg sitter på nå :p)

Reklamasjon er av min erfaring både som kunde og selger problemfritt, så det går nok helt greit.

Det er ikke sikkert at dette er en reklamasjonssak. Som f.eks hvis overopphetning skyldes støv.

Ja det er sant. Om utblåsninga er helt tett så vil den nok bli avvist pga manglende vedlikehold fra kunde.

Lenke til kommentar

Reklamasjon er 5år ja. Om du kjøpte den for 2 år siden så kjøpte du den rett før den ble faset ut til fordel for 5930g (som jeg sitter på nå :p)

Reklamasjon er av min erfaring både som kunde og selger problemfritt, så det går nok helt greit.

Det er ikke sikkert at dette er en reklamasjonssak. Som f.eks hvis overopphetning skyldes støv.

Ja det er sant. Om utblåsninga er helt tett så vil den nok bli avvist pga manglende vedlikehold fra kunde.

Har vert flink med å rense den for støv og skit innvendig, men siden jeg har åpnet å gjort det selv er det mange som sier at jeg ikke får noe igjen på garanti/reklamasjon. er dette sant? :hrm:

Lenke til kommentar

Selv har jeg levert flere maskiner til reklamasjon som jeg har åpnet opp, renset for støv, skiftet RAM OL i og det har ikke vert noe problem. Denne maskinen har bare 1 deksel for slikt, så man må åpne for hele maskinen om man skal feks bytte RAM, og bytte av RAM er noe kunde kan gjøre selv, og dermed ikke noe som ødelegger reklamasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...