Itw Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Heisann Har en Linksys med DD-WRT v24 sp2 som styrer nettverket mitt. På nettverket har jeg: Stasjonær Mediapc 2x laptop Server Server brukes mest til torrents og backup av bilder, men får max 7000/512 her jeg bor. Så problemet mitt er at når jeg laster ned eller deler opp fra server går alt i stå, da den er den eneste som er kablet. Er det noen mulighet og bestemme at server er siste priritet på nettverket, så om den laster ned eller opp, så vil de andre maskinene få resursene uansett? For som i dag om jeg bremser opp til 12kb/s så er det fortsatt tregt og surfe.. Og ender med at jeg må stenge all nett trafikk på server for og kunne surfe... Noen forslag? Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Kjenner ikke til noen "vanlige" routere med denne funksjonen. Har satt det opp hjemme hos meg selv med ClearOS som gateway, og det funker relativt greit. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Ok så da har du en egen maskin som router? Mye jobb og sette opp? Lenke til kommentar
jonol Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Du har QoS (Quality Of Service), sjekk denne siden på ruteren din: http://192.168.1.1/QoS.asp vil tro det er samme adressen, vis ikke, kan du se om du finner NAT/QoS i en av tabbene inne på ruteren. edit: her finner du mye info om QoS med dd-wrt Endret 29. mai 2010 av jonol Lenke til kommentar
Itw Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Ah fine greier, ser knall ut det der. Må testes når jeg kommer hjem. Flott takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå