Gå til innhold

Ønsker spill uten demoner og lignende

Anbefalte innlegg

jeg er en gutt på 12 13 år som elkser dota spill for eks: HON, LOL. jeg elsker også spill som Runes of magic. men nesten hvert eneste spill jeg prøver er det demoner eller occulte symboler innblandet og som kristen finner jeg det uaktuelt å spille spill meg sånt i. kan noen plz foreslå meg noen spill UTEN DEMONER OG DRITT som dere tror jeg kunne likt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du liker strategispill er jo spill som Age of Empires og Star Craft titler du absolutt bør ha prøvd. Og de kommer helt uten demoner!

liker ikke strategi bare dota og mmorpg 3d og må være f2p

Hvis du er kristen har du vel ikke noe imot å slakte demoner? :p

ifølge faren min er å spille spill med demoner det samme som å leke med dem. du spiller for å ha det gøy ikkesant?

hahahaha. this made me laugh. prøv å finn mening md livet utenfor religion og du kan gjøre så mye mer ser d ut som ;)

hmm. hva med Runescape.

runescape suger og jeg like dota spill bedre må være f2p

Lenke til kommentar

kommer ikke på noen Dota type spill uten demoner, hekser og det der :/

men hvis faren din bestemmer hva du kan spille og ikke spille så er vel Hello Kitty Online noe for deg. eller bilspill.

men til noe mer seriøst. tror du bør sjekke ut strategispill istedet siden alle dota-type spill har mye av de samme tingene. men hva med Fallout 1 og 2?

eller hvis du er kristen og liker strategispill så er jo kanskje Stronghold Crusader noe for deg? jeg personlig elsker Stronghold og der kan du lage et kristen samfunn eller islamisk samfunn også ;)

Lenke til kommentar

ifølge faren min er å spille spill med demoner det samme som å leke med dem. du spiller for å ha det gøy ikkesant?

Du spiller et spill som inneholder fiksjonelle demoner. Disse er sannsynligvis like mytologibaserte som de er religionbaserte. Det får da være grenser. Hvis du selv liker de spillene syntes jeg bare du skal spille i vei. Hvis faren din tror du kommer til helvete for det kan du be ham ta seg en bolle.

Endret av Le Professeur
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg var sammen med en kristen dame for en stund siden, og hun sa rett ut at det ikke gjør noe at jeg elsker skrekkfilmer, hører på heavy metal og spiller voldelige spill. Djevelen kan ikke nå meg gjennom alt det tullet der. Den eneste måten han kan nå meg er om jeg aktivt oppsøker ham. Nå er jeg ikke kristen, men det er jo en tanke. Spill er spill.

• Liker 2
Lenke til kommentar

kommer ikke på noen Dota type spill uten demoner, hekser og det der :/

men hvis faren din bestemmer hva du kan spille og ikke spille så er vel Hello Kitty Online noe for deg. eller bilspill.

men til noe mer seriøst. tror du bør sjekke ut strategispill istedet siden alle dota-type spill har mye av de samme tingene. men hva med Fallout 1 og 2?

Nå er det ikke demoner i Fallout 1 og 2, men m.t.p. alle de relativt "ukristelige" tingene du får muligheten til å gjøre der så er nok kanskje ikke det spillet som er mest anbefalt for "gode kristne" heller. Eller ok, du kan jo selv velge mellom å gjør det eller ei, så man kan kalle det en prøvelse av troen? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Trådstarter stiller ett rimelig enkelt og greit spørsmål, kan man ikke hjelpe trådstarter er det neppe en god ide å poste i tråden. Usaklige innlegg og annen OT er fjernet, trådstarters spørsmålstema skal besvares skikkelig og med respekt som alle andre tråder på forumet.

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Jeg var sammen med en kristen dame for en stund siden, og hun sa rett ut at det ikke gjør noe at jeg elsker skrekkfilmer, hører på heavy metal og spiller voldelige spill. Djevelen kan ikke nå meg gjennom alt det tullet der. Den eneste måten han kan nå meg er om jeg aktivt oppsøker ham. Nå er jeg ikke kristen, men det er jo en tanke. Spill er spill.

faren min hører også på sånn musikk men alt han hører på er kristent. til og med fikk han en drit kul cd av kjæresten sin men i etter til nå har de blitt sjilt så nå vurderer hann å BRENNE DEN. du kan jo tenke deg hvorfor.

Lenke til kommentar

Du spiller et spill som inneholder fiksjonelle demoner. Disse er sannsynligvis like mytologibaserte som de er religionbaserte. Det får da være grenser. Hvis du selv liker de spillene syntes jeg bare du skal spille i vei. Hvis faren din tror du kommer til helvete for det kan du be ham ta seg en bolle.

la meg ta for eksempel HON (Heroes of newerth) for det første er det to demon lignende ting på venstre og høyre side. men på sverdet øverst i logoen

nedersiden av den henger det en krystall eller sverdtupp. men uansett er det et okkult symbol. tro meg eller ei det er det. så har vi Hellbringer han er en slave av demonisk magi ulti hans kaller han frem en demon kalt malphas. maliken er demonisk dødslave for hellbourne. alle de andre heltene driter faren min i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg hadde også en far som var veldig streng på akkurat det der (Sier "hadde" siden jeg nå er gammel nok til å bestemme selv, hehe..). Det hele grunnet ut i mangel på innsikt og forståelse, og mangel på å prøve å forstå. En holdning som at alt som kan være skummelt er styggens verk og dermet bannlyst fra heimen.

Personlig så mener jeg at en slik instilling er lite gjennomtenkt og overdrevent. Jeg har hatt det akkurat slik selv, så vet hvordan det der er.

Selv så løste jeg det med å spille i sjul :) Men jeg skal ikke oppfordre deg til å gjøre det samme. Jeg tipper at når du blir et par år eldre, så er du den som er hardest på demonspill i gata ;) (Som Dr.Phil sa, de som er mest overbeskyttet er de som vanligvis blir værst når "opprørsalderen" kommer)

Men for å svare deg direkte på spørsmålet, så tror jeg du ligger dårlig ann. Jeg vet ikke om spill av dota typen som ikke har demoer og slikt. Det er vel sånn den sjangeren der er. Da må du nok se deg om etter andre sjangre. Og er det egentlig noe bedre å spille spill der man slakter mennesker da ?

Selv så hater jeg spill med demoner og anna dritt, men det er av helt andre grunner. Ser ikke helt morroa med å kaste lyskuler påført trollhatt. Skyte tyskere derimot.. :)

Ja forresten, det gøyeste strategispillet gjennom tidene synes nå jeg da er "Command & Conquer Generals". Der kan du krige mot alla-muhammed-folk, det må være midt i blinken :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Det er ditt liv, du burde få bestemme slike småting selv.

Står det noe i bibelen at du ikke kan spille spill der du slakter demoner? :p

nei men det står at man skal holde seg unda hekseri og demoner og sånt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...