Gå til innhold

XP 2800vs XP 3000 er 3000 verd den ekstra prisen???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig syns jeg ikke det er vert det siden disse to prossesorene nesten er identiske. Forskjellen er at den ene er men å kjøre på høyere klokkefrekvens enn den andre, men regner med du vil greie å klokke disse prosessorene like langt. Ser man på ytelse/pris er 2500+ det klart beste valget :yes:

Lenke til kommentar
jeg liker ikke å overklokke før jeg trenger det jeg da.

Liker egentlig ikke å overklokke i det heletatt litt for dyrt,er ikke så rik.

Trodde vel i grunnen at det som var dyrt er det motsatte, å kjøpe dyre komponenter i stedet for å overklokke de litt billigere :D

Lenke til kommentar
jeg liker ikke å overklokke før jeg trenger det jeg da.

Liker egentlig ikke å overklokke i det heletatt litt for dyrt,er ikke så rik.

Trodde vel i grunnen at det som var dyrt er det motsatte, å kjøpe dyre komponenter i stedet for å overklokke de litt billigere :D

Riktig det!! Jeg for min del har kjøper meg best ytelse/pris og overklokker. Har en xp 2500+ som er modda til 2.2Ghz (senket fsb fra 333 til 266, økt multiplier), dvs. ca. 3200+ rating eller .no

Lenke til kommentar
Må man senke fsb vis man skal klokke mye da??

Det kan være bedre enn å bare øke fsb på hovedkortet.

Når man senker fra 333 til 266, mener jeg å kortslutte noe L-greier (gidder ikke gå så nøye inn på det nå), og da oppfører prosessoren seg for å være en 266 mhz fsb prosessor. Da er det enklere å modde, koble noe andre L-greier, til en høyere multiplier enn man hadde fått med default 333 fsb. Jeg har ikke fått CPU`en ennå (modda av en kamerat (såkalt locked på en speed samma hvordan instillinger hovedkortet prøver på, et untak med hovedkort som har max multiplier)og testet).

Etter man har gjort det, er det noen som vet om man yteligere kan øke fsb via hovedkortet? Dette finner jeg ut når jeg får den...!

Jeg har tenkt å modde litt selv snart også, men må få somlet meg til å kjøpe utstyr og sette av tid til det :p

Lenke til kommentar

Vanlegvis senker du multiplier og øker fsb når du overklokker. Siden det er bedre med økt minne båndbredde. Vist du ikkje liker å overklokke, kjøp barton 2500. Deretter sett multiplier til 12-5 i biosen når du får den, vil boote opp på det uten problemer. Då har du ein 2800 rated prosessor. Det kjører eg min på nå, mens eg venter på vannkjølinga då skal den overklokkes så mye som det går.

Eg ville gått for barton 2500 uten tvil.

Lenke til kommentar
Riktig det!! Jeg for min del har kjøper meg best ytelse/pris og overklokker. Har en xp 2500+ som er modda til 2.2Ghz (senket fsb fra 333 til 266, økt multiplier), dvs. ca. 3200+ rating eller .no

Satt du fsb NED til 266!? Lever du i bakvendtland? :D

En Barton 2500+ har jo en multiplier på 11x. Har man ett nForce2 Ultra 400 hovedkort er det bare å øke fsb opp til 200 Mhz, og vips så har du en "ekte" XP3200+ Barton :smile:

Kjører du den virkelig på 16.5 x 133 = 2200 Mhz?! Er det forde hovedkortet ditt ikke takler 200 fsb da eller?

Lenke til kommentar

En Barton 2500+ har jo en multiplier på 11x. Har man ett nForce2 Ultra 400 hovedkort er det bare å øke fsb opp til 200 Mhz, og vips så har du en "ekte" XP3200+ Barton :smile:

Kjører du den virkelig på 16.5 x 133 = 2200 Mhz?! Er det forde hovedkortet ditt ikke takler 200 fsb da eller?

Hvis vi holder hovedkortet utenfor overklokkingen og bare tenker på CPU`en, er dette det beste alternativet! Jeg har heller ikke mottat prosessoren ennå, men har lest endel om dette og lært av andre folk! Jeg utforsker dette så snart jeg blir mere "1337" i CPU modding.

Lenke til kommentar

Hvis vi holder hovedkortet utenfor overklokkingen og bare tenker på CPU`en, er dette det beste alternativet! Jeg har heller ikke mottat prosessoren ennå, men har lest endel om dette og lært av andre folk! Jeg utforsker dette så snart jeg blir mere "1337" i CPU modding.

Så du mener at lav bus og høy multiplier er det beste alternativet for CPU? Det er helt feil. Høy bus og lav multiplier er mye bedre. Hvor har du lest og lært dette? Vranglære vil jeg kalle det :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...