Gå til innhold

Quietmouse 26. Mai

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke egentlig lage noe reklame, men vil tipse om et mulig alternativ til vanlige mus. :new_woot:

"(...)Quiet Mouse will be available for purchase at our website on May 26"

Quietmouse.com

Musa jeg kjøpte fra dem ifjor (USA) var ikke noe særlig når det gjaldt kvalitet, da venstre kontakt ble gåen etter bare en måned, men jeg bruker musa den dag i dag sammen om hverandre med pen tablet fra Wacom. Så vidt jeg veit er det lagt inn silikonputer som ganske enkelt fjerner museklikkelyder.

(Om den trådløse modellen jeg kjøpte sist gang for et eller to år siden)

+ helt lydløs sammenlignet med alle andre mus

+ grei pris inkl. frakt

+ kom i fjor med posten, i postkassa, i en liten papp boks

- venstre kontakt begynte å jukse etter bare en måned

- ikke noe mus for jevnlig arbeid og spesielt ikke for arbeid hvor en bruker musehjulet som tredje museknapp

- litt uvant og litt motstand i knappen hvis en trykte rett ned uten å ha lagt fingeren jevnt over de to museknappene

- musehjulet begynte å lage noe lyd etter hvert

- ingen ekstrafuksjoner

Er ukjent hva som er ambisjonen med salget, om det er for å eksperimentere med ny type mus med silikondemping kanskje, å være behjelpelig, eller kanskje tjener de også penger på dette. Ikke godt å si.

De skal visst selge først en versjon med kabel og så en trådløs mus seinere i år.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hrm, det er visst kun elektronikken (driverne?) som angivelig er forbedret iflg nettsida. Litt skuffende.

Edit: Jeg ser at de har ikke noen sånn kryptert nettside for inntasting av kredittkort data, er usikker på om jeg vil kjøpe noe da.

Edit2: Jeg ser nå at url på nettsida for kredittkortinformasjon begynner med https, men jeg ser ikke noe SSL icon, og er litt usikker her.

Edit3: De fortalte at sertifikatet har gått ut og de har visst skaffet seg et nytt et. Da ser det greit ut for meg.

Edit4: Faen til knot. :) Jeg får en error på skjermen like etter bestilling, men får likevel en ordrebekreftelse på epost.

Cannot validate the transaction!

Wrong MD5 Hash! - Process Code:1

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fikk nå musa med posten, men denne gangen måtte jeg hente den på postkontoret og betale for tollbehandling. :thumbdown:

138,- kr for moms og tollbehanding i tillegg til ca 300,-

Denne musa som har ledning (ulikt den trådløse modellen jeg har fra før) ser litt for billig ut i min mening og gir fra seg plastlyder når museknappene kommer noen ganger kommer i kontakt med resten av musa.

Dette var skuffende. Håper jeg kan snike inn en filtbit eller noe for å dempe lydene på en eller annen måte.

Museklikkinga er stille med kontaktene, og musehjuset virker bra, men de to museknappflatene gir dessverre fra seg lyd. :dontgetit:

Likevel kommer jeg til å kjøpe den trådløse versjonen seinere i år når den er tilgjengelig. Dette skal være samme type som jeg har fra før og den synes å være bedre enn denne med ledning som jeg prøvde nå. Musa jeg kjøpte tidligere har dårlig kontakt på en av museknappene. Hehe alt dette er fremdeles verdt pengene. :)

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Problem: Musa knirker, da de største plastdelene tydeligvis bøyer litt på seg.

Løsning: Det hjalp godt å lime kantene med litt hobbylim.

Ellers forsøkte jeg å gjøre noen andre endringer, men dette ble litt mislykka. Det å lime musa godt sammen i kantene tror jeg er det greieste.

Jeg klipte over et par plast-tapper merket med "X" på bildet her og da ble det vanskelig å få dekslet til å få den riktige formen, slik at de to kontaktene treffes perfekt. Dette ble litt tull, men det hjalp igjen da jeg bøyde dekslet en del utover igjen.

To plastbiter brakk etter å ha tatt dekslet av og på et

par tre ganger, men disse to bitene som ser ut til å skulle holde dekslet mer fast til musa ser ikke ut til å egentlig være nødvendig for å holde dekslet på plass.

post-42162-1276447108,9006_thumb.jpg

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...