Kjetil Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hei Jeg har aldri brukt C++ eller C. Jeg har en kildekode som ser omtrent slik ut (har fjernet koden, usikker på om den er hemmelig eller ikke), som tar inn spesifikk vekt, temperatur og trykk, og estimerer en Z-faktor(pV = ZRNT). Jeg ønsker å bruke dette i ett annet program, og trenger denne som .dll fil, men aner ikke hvordan det gjøres. Har forsøkt å google litt, uten å bli så mye smartere. Har funnet installert Dev C++ og Qt, og kommet noe igang med å lage .dll filen, men etterhvert får jeg så mange feilmeldinger at jeg ikke kommer videre. Noen tips? //--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- // zFac() //--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- double PVT::zFac(double yg, double t, double p) ... } (Min første post) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg har ingen erfaring med Dev-C++. Men normalt lager du et export library som eksporterer funksjoner. I Visual C++ ville du brukt __declspec(dllexport) foran klassenavnet eller funksjonene. Hvis du får masse feilmeldinger, kan det være at du ikke har inkludert .lib filene du trenger ("Unresolved external reference SOMEFUNC@ABC!¤% found in PVT.cpp" eller noe i den duren) Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg har ingen erfaring med Dev-C++. Men normalt lager du et export library som eksporterer funksjoner. I Visual C++ ville du brukt __declspec(dllexport) foran klassenavnet eller funksjonene. Hvis du får masse feilmeldinger, kan det være at du ikke har inkludert .lib filene du trenger ("Unresolved external reference SOMEFUNC@ABC!¤% found in PVT.cpp" eller noe i den duren) Med GCC (følger med Dev-C++) skal du bare trenge å skrive g++ -o test.dll -shared test.cpp Eller noe tilsvarende. GCC skal visst fikse alt det køddet med __declspec(dllexport) automatisk for deg. Har ikke testet dette med C++-kode though. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå