Kildal90 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hei, Vet det er mange tråder som denne, og kan godt researche meg gal på leting etter den perfekte bærbare for meg. Det eneste jeg spør etter er litt hjelp til å lete på de riktige stedene etter de rette tingene Jeg har en rå stasjonær pc, men mobiliteten til obsidian 800d+vannkjøling (22 Kg) er litt mangelfull når det kommer til å stikke til en kammerat for noen timer en kveld... Derfor kunne jeg tenkt meg en bærbar akkuratt for dette formåle, dra bort, game noen timer dra hjem. I tillegg til at jeg har skilte foreldre så blir en erstatter for en gammel stasjonær jeg har stående hæmme hos a mor. Som sagt rundt 10k. fancy greier som bluetooth, blueray, fingerprint logon, webcam og generelt ekstra utstyr er ikke viktig. Stor skjerm innenfor fornuftens grenser, 18" er for stort, men 17...17,4 er vel greit, om det er full hd så er det et + men klarer meg greit med for eksempel 1620x1050. Vil ha en bærbar med numpad "sånn på sida" SSD disker er unødvendig, men 7200 rpm er sikkert greit, minimum 320 Gb disk. Hdmi er vel standard på de fleste bærbare nå, men det er et lite must! Varme og støy har jeg ikke noe i mot, men ønsker ikke en bærbar som vekker hele familien om jeg skulle ligge oppe å se på en film for eksempel. Hender også at jeg har pc-en oppå dyna om kvelden så er en grense for hvor varm den kan bli og ^^ Skal fortsette å lese litt her på forumet, andre forumer og rundt på nettet for å se om det er noe som passer mitt behov greit. PS. Jeg er stor fan av å kjøpe NYTT, en bærbar fra januar kan fort få meg til å bli skeptisk :o så om det er en kommende bærbar som alle sikler etter så har jeg ikke noe i mot å vente litt (1 måneds tid) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Du nevner at du ønsker 7200RPM disk og høy oppløsning. Dessverre er det slik at de fleste ferdige laptoper i dag leveres med 1366x768, og 5400RPM.. Jeg vil tro en konfigurert Dell Studio 17 vil være et alternativ. Andre alternativer kan være: ASUS X77JA Lenke til kommentar
Kildal90 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Av type spill bærbare til rundt 10k og 17" skjerm er det vel få som kommer med 1366x768? Eller har jeg missforstått :O Når det kommer til disker så behøver ikke ytelsen på 7200 over 5400 rpm nødvendigvis være verdt støyforskjellen en gang, så ikke tenk på det. Styrer gjerne unna dell studio bærbare pc-ene og dell generelt (ikke overbevist av alienware heller) Har sett en del på ASUS X77JA og det er definitivt noe å vurdere. Eneste er at det snart er en halvt år gammel bærbar og har kunne tenkt meg å kjøpe noe nyere og kanskje dyrere (så lenge man får mer for penga selfølgelig) Men spørsmåle er hva det er av utvalg. Fikk bare veldig lyst på en bærbar pc i helgen så har ikke hatt så mye tid til å se på alternativer enda Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Vel.. Etter at intel fikk ut fingern' med i3, i5 og i7 CPUer til laptops og ATI fikk ut sin 5000 serie grafikk så har det skjedd lite på laptopfronten.. Det vi venter på er USB 3.0 og ny Nvidia grafikk, men her må vi nok fort vente til høsten... Om du sjekker litt specs på laptoper fra 13" og opp så ser du fort at det er ikke mange som tilbyr spesielt bra oppløsning. Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Sjekk ut Multicom.no..De har en del pcer du kan velge specs på selv, og mange av de kan du få levert med full hd oppløsning og 7200rpm disker. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Sjekk ut Multicom.no..De har en del pcer du kan velge specs på selv, og mange av de kan du få levert med full hd oppløsning og 7200rpm disker. Dessverre er 17"+ maskinene til Multicom rimelig dyre og havner fort på over 11k Samt 15"+ maskinene ikke er spesielt nye eller pene for den sakt skyld heller.. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Om du kan leve med høyt støynivå og extremt varm GPU er MSI GX740 og GX640 de absolutt kraftigste gamer PC'ene til under 10k (hint: søk de opp i prisguiden for å finne aktuelle butikker). Det er ingen som er i nærheten. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Av type spill bærbare til rundt 10k og 17" skjerm er det vel få som kommer med 1366x768? Eller har jeg missforstått :O Når det kommer til disker så behøver ikke ytelsen på 7200 over 5400 rpm nødvendigvis være verdt støyforskjellen en gang, så ikke tenk på det. Styrer gjerne unna dell studio bærbare pc-ene og dell generelt (ikke overbevist av alienware heller) Har sett en del på ASUS X77JA og det er definitivt noe å vurdere. Eneste er at det snart er en halvt år gammel bærbar og har kunne tenkt meg å kjøpe noe nyere og kanskje dyrere (så lenge man får mer for penga selfølgelig) Men spørsmåle er hva det er av utvalg. Fikk bare veldig lyst på en bærbar pc i helgen så har ikke hatt så mye tid til å se på alternativer enda Hvorfor styre unna Dell studio og Dell generelt? Lenke til kommentar
Kildal90 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Synes dell er lite brukervennlige på flere områder. Brukerstøtten dems har jeg dårlig erfaring med, produktene i seg selv har jeg dårlig erfaring med, liker ikke konfigureringen dems som ikke lar deg velge bort mye av det du ikke ønsker på pc-en, blir nødt til å formatere den når jeg får den uansett. Men dette er ikke noe særegent dell og vet at de gjør mye bra. Sitter bare inne med et intrykk som gjør dell til en mindre aktuell leverandør. Men er åpen for forslag, om dell har noe jeg har oversett som utklasser andre så utestenger jeg de ikke helt Angående MSI GX740 så er det veldig fokus på de negative sidene ved den, for kanskje intrykk av at de negative sidene er verre enn de er? Vil ha en laptop som holder i 2-3 år helst MSI pleier jo å ha greie produkter... Lenke til kommentar
Kildal90 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Er Asus N71JA-TY030V noe å vurdere? Har ikke funnet noen andre reviews, men dagbladet falt jo forelsket med en gang: http://www.dagbladet.no/2010/05/18/tema/data/hjemmepc/klikk/teknologi/11773647/ Nå er ikke dagbladet mye til å stole på, men pc-en virker nogenlunde, kanskje ikke spesielt billig? Den har blue ray, noe jeg ikke har bruk for, som kanskje drar opp prisen... Edit: Fant forsåvidt ikke noe med en gang fordi jeg søkte på Asus N71JA-TY030V isteden for Asus N71JA. Som noen skriver så virker dette som mer et multimedia alternativ til Asus X77JA i form av blue ray ol. for øyeblikket ser jeg på multicom sine konfigurer bare og dell studio 17, får se om jeg klarer å sette opp noe jeg blir fornøyd med til en fornuftig pris. Er fortsatt åpen for flere meninger rundt MSI GX740 Endret 19. mai 2010 av zips Lenke til kommentar
Kildal90 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Bare et tilfeldig spørsmål. Er det aktuelt å bestille fra utlandet? nå som punden/euroen/dollarn er lav... og priser i utlandet er jo ofte billigere fra før. Vet ikke om så mange andre minuser enn support. Har generelt veldig lite erfaring med å bestille noe fra utlandet Lenke til kommentar
Kildal90 Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Unskylder for 4 inlegg på rad (diskutere litt med seg selv er nødvendig ), men for å gjøre det enkelt. Vil ha en bærbar med ati 57xx eller bedre skjermkort og intel core i5 prosessor (620m(i7) blir antaglivis for dyr. har heller ikke bruk for quad prosessor) og minst 4Gb ram. Det er eneste kravene, helst så billig som mulig. MSI GX740 er avskrevet grunnet for eksempel fn tast omplassert og andre negative omtaler desverre. ingen fare å linke litt dyrere pc-er bare for å se på alternativer, har pengene, bare prioriterings sak Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 http://www.dustinhome.no/pd_5010379056.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1007 HP envy fås med HD5830 eller også HD5850 i noen utgaver som kommer i slutten av juni. Ellers er det asus som har noen med HD5730 og multicom som har noen man kan konfigurere selv som opfyller kravene dine. Lenke til kommentar
Kildal90 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Endte på en ASUS X77JA da den kom på lager på komplett i dag, virker som man får ok for pengene og har alltid hatt litt forkjærlighet for asus (bedre kvalitet dog til litt høyere pris enn konkurenter). Håper jeg blir fornøyd Hvorfor skjer det ingenting når jeg trykker på "løst"? Endret 20. mai 2010 av zips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå