thorel Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Kjøpte en harddisk hos de i januar 2003, som nå er defekt. ( http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=122684 ) Men jeg har ikke tatt vare på kviteringene, men jeg har opplevd det samme med komplett.no De trengte ikke kvitering, alt er jo lagret hos webshoppen. Er det noen som vet om pcutstyr.no gjør det samme? Har sendt mail, men de svarer vel ikke før mandag... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 De er ikke pliktige å trykke opp noe ny kvittering til deg (om de kan), så om de gjør det må dette sees på som en ekstra service. Videre er det ganske dumt å ikke ta vare på kvitteringene. Tenk om Komplett.no's database tar kvelden? Hva gjør du da? Da mista du brått all garanti og reklamasjonsrett ... og det er ikke noe du kan gjøre med det. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 De er ikke pliktige å trykke opp noe ny kvittering til deg (om de kan), så om de gjør det må dette sees på som en ekstra service. Videre er det ganske dumt å ikke ta vare på kvitteringene. Tenk om Komplett.no's database tar kvelden? Hva gjør du da? Da mista du brått all garanti og reklamasjonsrett ... og det er ikke noe du kan gjøre med det. da sliter mange men husk alle dine ordre er jo lagret og jeg tipper at komplett har ekstremt gode backup rutiner litt kjedelig å legge inn alle varene på nytt liksom eller å lage alle brukerne på nytt Lenke til kommentar
thorel Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Har faktisk henteseddeler, kviteringer og ordrebekreftelser fra når jeg kjøpte PCn i mai 2000 fortsatt... har denne ENE jeg ikke har Lenke til kommentar
thorel Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 De er ikke pliktige å trykke opp noe ny kvittering til deg (om de kan), så om de gjør det må dette sees på som en ekstra service. Videre er det ganske dumt å ikke ta vare på kvitteringene. Tenk om Komplett.no's database tar kvelden? Hva gjør du da? Da mista du brått all garanti og reklamasjonsrett ... og det er ikke noe du kan gjøre med det. da sliter mange men husk alle dine ordre er jo lagret og jeg tipper at komplett har ekstremt gode backup rutiner litt kjedelig å legge inn alle varene på nytt liksom eller å lage alle brukerne på nytt hehe, sant nok. Håper pcutstyr.no har gode rutiner, samt god service :-? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 da sliter mange men husk alle dine ordre er jo lagret og jeg tipper at komplett har ekstremt gode backup rutiner litt kjedelig å legge inn alle varene på nytt liksom eller å lage alle brukerne på nytt Joda, men tenk om alle backupene ligger i samme bygget og Kollerød 4 brått brenner ned til grunnen. Selv om de har gode rutiner med å TA backup, så er det ikke sikkert at de har like bra rutiner til å oppbevare dem. I tillegg så kan jo Murphy's lov slå til ; alt som kan gå galt, går galt. Veldig liten sjangs for at det skjer, men det er så fryktelig lite som skal til for å beskytte seg mot det. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 da sliter mange men husk alle dine ordre er jo lagret og jeg tipper at komplett har ekstremt gode backup rutiner litt kjedelig å legge inn alle varene på nytt liksom eller å lage alle brukerne på nytt Joda, men tenk om alle backupene ligger i samme bygget og Kollerød 4 brått brenner ned til grunnen. Selv om de har gode rutiner med å TA backup, så er det ikke sikkert at de har like bra rutiner til å oppbevare dem. I tillegg så kan jo Murphy's lov slå til ; alt som kan gå galt, går galt. Veldig liten sjangs for at det skjer, men det er så fryktelig lite som skal til for å beskytte seg mot det. tror de ligger ibrann sikkert skap Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Tipper på at Hardware.no ikke er vanskelige. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Tipper på at Hardware.no ikke er vanskelige. du tipper på hva? om pcutstyr.no Lenke til kommentar
EC Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 De er ikke pliktige å trykke opp noe ny kvittering til deg (om de kan), så om de gjør det må dette sees på som en ekstra service. Videre er det ganske dumt å ikke ta vare på kvitteringene. Tenk om Komplett.no's database tar kvelden? Hva gjør du da? Da mista du brått all garanti og reklamasjonsrett ... og det er ikke noe du kan gjøre med det. Kvitteringer og fakturaer skal oppbevares i 10 år, så jeg regner sterkt med at Komplett passer på rutinene sine, ja! Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Tipper på at Hardware.no ikke er vanskelige. du tipper på hva? om pcutstyr.no :oops: Mener Pcutstyr.no Lenke til kommentar
thorel Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 enda ikke fått svar, får bare håpe på det beste! Hvis jeg ikke får byttet den, MÅ jeg rett og slett kjøpe enda en Lenke til kommentar
haabe Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 pcutstyr.no er sinnsykt trege til å svare på mail. Hvis du prøver å ringe dem, får du garantert høre noe sånt som "Åh, ja! Det var du som sendte mail om...". Det er iallefall min erfaring! Lenke til kommentar
thorel Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Neida, kom idag! Hei. Din retur er behandlet og kan sendes inn til: SMG Norway AS Østre Kullerød Postboks 2020 3241 Sandefjord Merk pakken med: No vart eg glad jau! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå