olebrann3 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Skal skifte anlegg idag i min Toyota avensis 2000 modell. Har ikke peiling på bil! Men har kjøpt nytt anlegg som ikke passer med de gamle ledningene, har forstått at jeg må dra av den ytterste plastikkdingsen, Da får eg 12 kabler, disse må eg tvinne med 12 som går inn i 2 plastikkdingser. Høres dette rett ut? Må jeg ha hansker når jeg gjør jobben? Får jeg støt? Skal selvfølgelig ikke ha nøkkelen i. I butikken sa de ingenting om dette Hjelp meg, for jeg kan hverken bil eller anlegg!!! Lenke til kommentar
Petter Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Å koble anlegg når du har så lite basis kunnskaper om strøm og hvordan det fungerer så ville jeg heller snakket med noen som har peiling ( ikke vondt ment) Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Å koble anlegg når du har så lite basis kunnskaper om strøm og hvordan det fungerer så ville jeg heller snakket med noen som har peiling ( ikke vondt ment) +1 Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Men har kjøpt nytt anlegg som ikke passer med de gamle ledningene, har forstått at jeg må dra av den ytterste plastikkdingsen, Da får eg 12 kabler, disse må eg tvinne med 12 som går inn i 2 plastikkdingser. Høres dette rett ut?Nei! Alt som trenges er en såkalt "ISO-overgang" til hundrelappen, som har de riktige koblingene til din bil og din nye spiller. Så er det bare Plug'n'Play. Lenke til kommentar
olebrann3 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Men har kjøpt nytt anlegg som ikke passer med de gamle ledningene, har forstått at jeg må dra av den ytterste plastikkdingsen, Da får eg 12 kabler, disse må eg tvinne med 12 som går inn i 2 plastikkdingser. Høres dette rett ut?Nei! Alt som trenges er en såkalt "ISO-overgang" til hundrelappen, som har de riktige koblingene til din bil og din nye spiller. Så er det bare Plug'n'Play. Denne har jeg kjøpt, det eneste jeg er redd for er dette med støt når jeg skal tvinne kablene Lenke til kommentar
Petter Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Du får ikke støt så lenge bilen ikke er i gang, uansett så er det bare 12v så gjør ikke noe vondt. Lenke til kommentar
Ambidex Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Er bare å koble av den ene batteripolen så er du helt sikker. Hvis du har en kompis e.l med litt mer peiling kan det være lurt å få litt hjelp Lenke til kommentar
olebrann3 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Tok ut en sikring, greide det helt fint! Ikke noe problem selv om jeg ikke hadde peiling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå