ukjentbrukergitt Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Nå for litt siden kom Whip It til norge på dvd. http://en.wikipedia.org/wiki/Whip_It_%28film%29 ufattelig få steder, men alikevel å oppdrive. men denne fikk aldri se de norske kinoers lys. hvorfor ikke? irriterer meg grønn over sånt. det er en god film med gode skuespillere. den er rimelig kjent i usa, og fått god kritikk. kom til UK i april i år, og burde derfor kommet hit til norge samtidig. istedet sier filmweb at den har en ubestemt premiere, med andre ord kommer den ikke på kino her i landet. har folk bare oversett den? hva eller hvem bestemmer at den ikke skal komme hit til norge? Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 jag kan ikke säga med sikkerhet, men producenten väljer vilka land den skall publiceras i, sen är det även upp till biograferna att välja vilka filmer de önskar att ta in så det kan nog vara lite blandat varför olika filmer ikke kommer på bio, när det kommer till exempel till barnfilmer kommer väldig månag bara ut på dvd og ikke på kino, og där tror jag ex disney bestämmer en del pluss att kinon lever juh för att tjäna pengar så de tar in de filmer de tror skapar mest klirr i kassan Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Slik jeg har forstått det (med forbehold) bestemmer studioet som står bak filmen hvilken land filmen skal vises i, og deretter er det opp til distribusjons selskapets lokale kontor i det landet hvilken kinoer som den skal settes opp på. The book of Eli f.eks ble dumpet langt ned på prioriterings listen til fordel for The road, mye fordi studioet anså The book of Eli som en mer amerikansk film, og derfor ikke vil selge godt nok i andre land. Vær kopi koster flesk slik jeg har skjønt det, så naturligvis er de selektiv med hvilket market filmen skal sendes i. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 så det at det blir lansert på dvd og ikke kino, har ingen sammenheng? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå