Gå til innhold

Å Tro På Djevelen men ikke Gud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så er morder som drepte noen for 10 årseiden er ikke skyldig lenger..?

Selvfølgelig er han det! Nå snakket jeg generelt om kristendommen, ikke enkeltpersoner. Lite forandrer seg i løpet av 10 år, men på et par hundre år, skjer mye.

desuten .. bare 60 årsiden utryddet kristendommen flere millioner jøder .. fordi de var jøder ..

Kristendommen??? Da ville de vært mot deg selv! Det finnes tross alt kristne jøder. Du vet du er jøde så lenge din mor er det.

Nazismen står helt skyldig for det!

Hitler var en dypt religiøs Kristen ..

Det er noe du finner på! :grumpy: Hitler var på ingen måte kristen! Han var en sinnsyk mann med grusomme planer! En slik person kan ikke kalle seg kristen! :evil:

- - -

Synes du bør legge deg mer inn i det du skriver. Du skriver om noe du ikke har greie på! :grumpy:

Lenke til kommentar

etter litt googling ..

“I am now as before a Catholic and will always remain so.”

( Adolf Hitler - 1942 )

hmm .. hmmm ..

neeeeeida

han var ikke kristen .... han hetet ikke jødene heller ..

Tror du virkelig det er tilfeldig at alle de våpen gale amerikanerene er kristene ..

er det en tilfeldighet at fanatiske kristene i USA drar til Palestina (ja .. Palestina)

og terger på seg plaestinere? ..

de er hektet på en "profesi" om at jødene og muslimene vil utryde hverandre ..

..

du er latelig .. få opp øynene.. du tilber en fantasi ..

en fantasi skapt av en gammel dame i den egyptiske ørknen for å skremme barenebarne til søvne en natt for 5tusen årsiden

Lenke til kommentar

“I am now as before a Catholic and will always remain so.”

( Adolf Hitler - 1942 )

Fantasiene hans var ikke "kristne". Kommer ikke utenom det.

Tror du virkelig det er tilfeldig at alle de våpen gale amerikanerene er kristene ..

Kan du gi eksempler? George W. Bush, ja... Men i Amerika er det "tradisjon" å være religiøs. Si "God Bless America" og sånt. Bare fint det. Men vi andre kristne er ikke enig med de som vi snakker om her. Det er forskjell på folk.

er det en tilfeldighet at fanatiske kristene i USA drar til Palestina (ja .. Palestina)

og terger på seg palestinere?

De drar der ned for å skape fred!

de er hektet på en "profesi" om at jødene og muslimene vil utrydde hverandre ..

Den tok jeg ikke. Bibelen tar ikke opp det temaet. Og profesi, hvor tok du det fra?

Lenke til kommentar

det var en rapotasje på 60 minutes..

hver gang en amerikansk presiden går inn for å hindre israelerene fra å bombe fler sivile blir de stormet av brev fra kristene amerikanere ..

hvorfor klanger du deg så fast i den tro?...

er du redd for å mødte hverdagen som den er?

er du redd for hva som skjer etter du dør?

hva er du redd for?

Lenke til kommentar
hvorfor klanger du deg så fast i den tro?...

Fordi jeg tror på det Bibelen forteller meg.

er du redd for å mødte hverdagen som den er?

Jeg møter hverdagen slik den er, som en kristen.

er du redd for hva som skjer etter du dør?

Nei. Jeg er bare usikker på hva som bil skje. Det er helt naturlig at det er sånt. Ingen levende mennesker vil trolig noen gang få vite det.

hva er du redd for?

Hva skulle jeg være redd for? Jeg har Gud med meg i tykt og tynnt, og trenger ikke frykte noe. Jeg har en Engel med meg, og engelen er min voktende beskytter.

Lenke til kommentar
så det er det du er redd for .. du er redd for å være alene ..

så du søker ly i Kristendommen ..

du vet det finnes medisier mot sånt ..

eller kan du bare skaffe deg en livspartner ..

Åh, jeg må bare få lov til å være littegranne barnslig å si: " :lol: "

Lenke til kommentar

Men for å være helt ærlig så tror jeg faktisk at mange blir religiøse pga at de er redd og at de synes det er skummelt at man kun er en klase atomer som ikke har mer på denne jorden enn ca. 80 år, elns...

Og ensomhet og sykdom er et slit. Så nok tro og man kan skape et placebo som kan kurere mange sykdommer..

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig tror jeg at mange blir religiøse for det de føler at det er noe mer også velger de en eller annen forhåndsgjennomtenkt tro. Som oftest den samme som foreldrene sine. De som tenker litt mer igjennom det ser på andre religioner og velger den de selv liker best eller de finner ut at en følelse om at det er noe mer ikke er nok til å vite hva som er sant og hva som er tull og de velger å ikke tro noe spesielt.

Jeg har også et par ganger følt at det må være noe mer. Det kan være Gud, det kan være trange sko som presser masse blod opp i hodet mitt og jeg slutter å tenke klart, det kan være slik at mennesker bare er slik at de tenker slike tanker osv.. Det kan være alt.

Lenke til kommentar

Det å gi kristendommen skylden for alle de som er blitt drept i "kristendommens navn" vil være like gale som Hitler tenkte og gjorde. Han var kristen (mente han selv) og ga Jødene skylden for å ha drept Jesus. Det var grunnen til at han var så sint på de. Uansett, man kan ikke skylde på grupper i samfunnet. Innenfor forskjellige grupper finnes enkeltpersoner og det er enkeltpersonene som må ta ansvar. Det er da min mening...

Lenke til kommentar

Kristendommen??? Da ville de vært mot deg selv! Det finnes tross alt kristne jøder. Du vet du er jøde så lenge din mor er det.  

Nazismen står helt skyldig for det!

Vet du hva en jøde er? Det finnes ingen kristne jøder.

Lenke til kommentar

Folkens: Det må finnes en Gud. Dere snakker om The Big Bang. Tenk på første energilov: "Energi kan ikke oppstå eller forsvinne, bare gå over i nye former." Viss The Big Bang skal ha funnet sted, må noe ha forårsaket det, og denne energien kunne ikke bare oppstå. Dermed må det finnes en Gud som gjorde dette mulig.

For å bare få det ut av verden med en gang: du er et uvitende fjols.

Les litt om "Big Bang"-teorien før du prøver deg på dine kvasiteorier basert på ungdomsskolefysikk.

Lenke til kommentar

Folkens: Det må finnes en Gud. Dere snakker om The Big Bang. Tenk på første energilov: "Energi kan ikke oppstå eller forsvinne, bare gå over i nye former." Viss The Big Bang skal ha funnet sted, må noe ha forårsaket det, og denne energien kunne ikke bare oppstå. Dermed må det finnes en Gud som gjorde dette mulig.

Les litt om "Big Bang"-teorien før du prøver deg på dine kvasiteorier basert på ungdomsskolefysikk.

Hehe... :-)

Ja, det var litt uvitende sagt av fjonballen mr. Zalofight. Men han kan ikke så mye for det. De kristne lærer nemlig dette. At før big bang, så var det ingenting. Så derfor kom det plutselig noe. Oi. Energi kan ikke oppstå av ingenting.

Smart move av den som kom på den "kvasi-teorien", som du så fint kalte det.

Men hvem i alle moses dager har sagt at det ikke var noe før big bang, da? Hvis universet har fantes i uendelig tid tilbake, så er det ingenting som sier at dette må ha oppstått en gang. Det går nok forbi de flestes tanker.

Lenke til kommentar

Fer cryin out loud... :roll:

Det har blitt gjentatt til det kjedsommelige, men jeg får gjøre det en gang til: Big-Bang-teorien er en TEORI. En teori som daglig bestrides av mennesker med høyere innsikt i problemstillingen enn noen (vel de aller fleste) av dem som frekventerer disse fora.

Muligheten er der for at teorien er i klasse med den om at jorda er flat.

Greit, at Zalofights betraktning var en smule kjapp til konklusjonen, men det betyr ikke at andre ikke bør utvise en smule ydmykhet. Historien vil tidsnok vise hvem som var de egentlige fjolsene.

Lenke til kommentar
Er det mulig?

Jeg føler at det er en djevel, men jeg føler ikke at det er en gud.. er det mulig..? For i bibelen står det jo at Djevelen var en engel av gud.. :-?

Det finnes nok en kontrast til alt. Godt og ondt såvell som troende og benektende. Er det en ond kraft som Djevelen må det nesten være en god kraft. Elers ville nok ikke verden vært slik den er i dag. Ting må være i balanse.

Lenke til kommentar

bla bla

Kan du gi meg en begrunnelse på dette?

1/uendelig = 0

er det korrekt eller feil og hvorfor svarer du korrekt/feil!

Hvis du ikke tar den elementære logiske operasjonen så er det ikke noen vits å prøve å innprente logikk og kritisk sans i ditt hode.

Lenke til kommentar

bla bla

Kan du gi meg en begrunnelse på dette?

1/uendelig = 0

er det korrekt eller feil og hvorfor svarer du korrekt/feil!

Hvis du ikke tar den elementære logiske operasjonen så er det ikke noen vits å prøve å innprente logikk og kritisk sans i ditt hode.

Jeg vet jeg ikke burde svare, for du er åpenbart en større kverulant enn meg, men jeg kan ikke la være :D

Snakker vi matematikk eller filosofi her?

I matematisk terminologi er følgende feil:

1/uendelig = 0

Følgende er derimot riktig (argumenterer du mot det, får du lese matteboka di en gang til):

lim 1/x, x->uendelig = 0

I dagligtale vil det likevel være naturlig å si at 1/uendelig = 0, uten at det innebærer noen form for uvitenhet. Slutt å gjemme deg bak matematisk kverulering, eller gi en begrunnelse på hvilken relevans du mener "mattestykket" ditt har.

Big bang er mer enn en teori .. de har bekreftet at det var slik universet ble til ..

men de de enda ikke vet .. er hva som var FØR det ... det er det de filosoferer om nå!

Jeg skal innrømme at jeg godtar Big-bang-teorien som mer enn plausibel . Det var derimot ikke poenget mitt. Det jeg sier, er at kunnskap som er basert på induksjon,teorier og utledninger (slik BB er)skal man være veldig forsiktig med. Ja, slike teorier gir grunnlag/pekepinner for å jobbe videre med forståelsen av vår tilværelse. Man bør imidlertid vise litt ydmykhet i forhold til dem, og ikke se dem som 100% absolutte.

BB forklarer (så vidt jeg vet) ikke alle observerbare fenomener (så som clustering), så det er en viss (om enn liten) for at den er unøyaktig eller feilaktig.

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg ikke burde svare, for du er åpenbart en større kverulant enn meg, men jeg kan ikke la være :D  

Snakker vi matematikk eller filosofi her?

I matematisk terminologi er følgende feil:

1/uendelig = 0

Følgende er derimot riktig (argumenterer du mot det, får du lese matteboka di en gang til):

lim 1/x, x->uendelig  = 0

Feil

Ikke rart du ikke fatter big bang-teorien

Lim 1/uendelig = 0 ER FEIL!!!!

Du kan selv slå opp matteboken og lese definisjonen. Ingen mattebøker sier at det er sant.

Det korrekte er at den går mot 0, men aldri blir 0.

Aldri.

I dagligtale vil det likevel være naturlig å si at 1/uendelig = 0, uten at det innebærer noen form for uvitenhet. Slutt å gjemme deg bak matematisk kverulering, eller gi en begrunnelse på hvilken relevans du mener "mattestykket" ditt har.

Dagligtale er ikke presis. Det vet de fleste med normal gjennomgang av ungdomsskolefysikk.

Kverulering er det kun først når mottaker ikke skjønner en enkelt ligning.

Som absolutt har relevans for forståelsen for big bang teorien og generelt om universets opprinnelse og det som var før dets fødsel.

Jeg gir deg enda et hint for at du skal forstå hvorfor det enkle regnestykket dukker opp. Og ordet er:

UENDELIG

Så skal vi se om du er smart i nok til å ta det nokså åpenbare hintet.

Hvis ikke så skal jeg faktisk overbeære meg selv, til å gi deg en matematisk leksjon som din lærer har glemt å gitt deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...