kyllingvippen Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Er det mulig? Jeg føler at det er en djevel, men jeg føler ikke at det er en gud.. er det mulig..? For i bibelen står det jo at Djevelen var en engel av gud.. :-? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hvorfor tror du at det ikke er en Gud? Tenk over det her: Er det ikke merkelig at Gud har skapt universet og alt som fyller det? Men er det ikke enda merkeligere om ingen hadde skapt universet og alt som fyller det? Til overstående spørsmål kommer mange sikkert til å svare at det var The Big Bang og alt det der, men noe eller noen må ha skapt det før Big Bang. Ikke sant? Lenke til kommentar
The President Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hvis du skal følge bibelen er det jo selvfølgelig ikke mulig.... Men du velger jo selv hva du vil tro og følge. Men dersom du ser på han som din "Gud", og tilber ham, så kan jo umulig det være bra!?! Djevelen representerer jo det onde, og ondt er jo ikke bra!!!!(min mening) Tro hva du vil Ening med Dunestar forresten!!! Lenke til kommentar
Landarr Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Kanskje du skulle lese litt om andre trosformer enn bare kristendom? For eksempel satanismen slik LaVey "lagde" den? http://churchofsatan.com Der er det kristne gud/djevel problemet ikke med... Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Til overstående spørsmål kommer mange sikkert til å svare at det var The Big Bang og alt det der, men noe eller noen må ha skapt det før Big Bang. Ikke sant? Problemet er at du ikke har noen forståelse på hva ∞ er. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Tenk over det her:Er det ikke merkelig at Gud har skapt universet og alt som fyller det? Men er det ikke enda merkeligere om ingen hadde skapt universet og alt som fyller det? ...og hvem skapte Gud? Såvidt jeg vet, står det ikke noe om det i bibelen. Gud kommer liksom bare inn. Har ikke lest så altfor mye bibel... Bare det helt i begynnelsen. Er det noe mer sannsynelig at det eksisterte en Gud enn at det eksisterte et univers, liksom? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Dere må tro hva dere vil, men det finnes en Gud. Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Dere må tro hva dere vil, men det finnes en Gud. Nettopp. Det hele baserer seg på tro. Ikke en vitenskaplig sannhet. Dessuten er retorikken angående hva var før big bang ganske så dårlig å bruke. Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Til overstående spørsmål kommer mange sikkert til å svare at det var The Big Bang og alt det der, men noe eller noen må ha skapt det før Big Bang. Ikke sant? ikke nødvendig vis det er rett og slett ekstremt vanskelig for mennesker å oppfatte at universet kansje har eksistert uendelig. at det ikke har noen begynnelse eller slutt Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Til overstående spørsmål kommer mange sikkert til å svare at det var The Big Bang og alt det der, men noe eller noen må ha skapt det før Big Bang. Ikke sant? ikke nødvendig vis det er rett og slett ekstremt vanskelig for mennesker å oppfatte at universet kansje har eksistert uendelig. at det ikke har noen begynnelse eller slutt Veldig vanskelig... Hvordan går det ann? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Veldig vanskelig... Hvordan går det ann? Vel.. Prøv å tenke på en uendelig strek. Eller at du tenker på at du tenker at du tenker at du tenker. Eller prøv å ikke tenke. Eller hvordan det er å ikke ha øyne (ikke se NOEN TING - ikke engang svart). Eller på at de fire største ingrediensene i cola er vann, sukker, karbondioksid (kullsyre) og farge. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Atteistens største dillema?:" Vet Gud at jeg ikke tror på han?" Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Er det mulig? Jeg føler at det er en djevel, men jeg føler ikke at det er en gud.. er det mulig..? For i bibelen står det jo at Djevelen var en engel av gud.. :-? Nå har jo ikke Bibelen copyright på Djevelen, men tro har ingenting med djeveldyrking å gjøre... derimot viten :wink: Lenke til kommentar
Zalofigth Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Slowcooler: viss en er ateist, så tror man jo ikke på gud, ogh tror man på Gud, så vet man at Han vet at du tror på Han. (ble langt og vanskelig.) Folkens: Det må finnes en Gud. Dere snakker om The Big Bang. Tenk på første energilov: "Energi kan ikke oppstå eller forsvinne, bare gå over i nye former." Viss The Big Bang skal ha funnet sted, må noe ha forårsaket det, og denne energien kunne ikke bare oppstå. Dermed må det finnes en Gud som gjorde dette mulig. 1 Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Big Bang er bare en plausibel forklaring på hvordan det kjente univers oppsto, evigheten kan ikke ha oppstått. Ingen har skapt evigheten, å tro noe annet blir enkelt, skal tro være enkelt? At Gud må finnes vet ingen, du kan bare tro at slik må det være. Hvorfor denne trang? Det som gjør alt mulig er ens egen bevissthet, når meninger dannes hva er konsekvensen av de? Er tro det samme som overbevisning, hva er vedvarende eller vokser? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Dere må tro hva dere vil, men det finnes en Gud. det er DIN mening .. ikke dytt dine fanatiske meninger på meg undertrykker! Lenke til kommentar
Ever Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Prøv å tenke på en uendelig strek. Eller at du tenker på at du tenker at du tenker at du tenker. Eller prøv å ikke tenke. Eller hvordan det er å ikke ha øyne (ikke se NOEN TING - ikke engang svart). Eller på at de fire største ingrediensene i cola er vann, sukker, karbondioksid (kullsyre) og farge. Er det du tenker på her det en jeg kjenner kaller "et øyeblikks innsikt"? Jeg pleide å få det der til på kommando når jeg var yngre, ved å tenke på "tenk om ingenting eksisterte"... Så sitter du der et øyeblikk og tygger på konseptet før forståelse slår deg med åpenbaringen av at du et lite sekund *fatter* hva INGENTING innebærer. En kul liten "natural high", som bør følges med en tradisjonell Keanu Reeves "whoa..." Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 ikke dytt dine fanatiske meninger på meg undertrykker! Du trenger ikke tro det samme som meg, men vis kristendommen litt respekt! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 ikke dytt dine fanatiske meninger på meg undertrykker! Du trenger ikke tro det samme som meg, men vis kristendommen litt respekt! hvorfor skal jeg vise en religion som står for ting som Korstoget osv .. respekt en religion som har massakrert flere millioner .. du burde skamme deg! Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 hvorfor skal jeg vise en religion som står for ting som Korstoget osv .. respekten religion som har massakrert flere millioner .. du burde skamme deg! Nå skal du vite at dagens kristne ikke står for korstoget. Hvorfor skamme meg for kristendommen? Ingenting galt med den! Kristendommen og religion generelt forandrer seg akkurat som verden rundt den. Tida står ikke stille! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå