Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte eksamen 2010, 10.trinn


Anbefalte innlegg

Ja, jeg hadde også det problemet med at den siste siden hang fast. Jeg syntes at det var litt rart fordi når jeg bladde gjennom prøven så jeg den siste siden, men når jeg kom så langt virket prøven korter, så jeg ble litt forvirret og sjekte det en gang til. Men fem minutter før prøven var over så jeg at det var oppgave 7 også :( jeg fikk desverre bare gjort a.

 

Men på del 1 måtte vi kunne flere regler for sylinder og sånn i hode, men læreren vår har sagt at det er unødvendig å lære de formlene fordi du får bare slike oppgaver på del 2 -.- Han har sagt at vi bare behøver å kunne areal og omkrets av en sirkel.

nå har det seg slik at du ikke trengte å kunne mange formler om sylinderen, siden du skulle finne OVERFLATEN, altså de to sirklene og rektangelet :p

 

 

Ja, det fins også en formel for det. Jeg brukte denne 2pir^2 + 2pih

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg hadde også det problemet med at den siste siden hang fast. Jeg syntes at det var litt rart fordi når jeg bladde gjennom prøven så jeg den siste siden, men når jeg kom så langt virket prøven korter, så jeg ble litt forvirret og sjekte det en gang til. Men fem minutter før prøven var over så jeg at det var oppgave 7 også :( jeg fikk desverre bare gjort a.

 

Men på del 1 måtte vi kunne flere regler for sylinder og sånn i hode, men læreren vår har sagt at det er unødvendig å lære de formlene fordi du får bare slike oppgaver på del 2 -.- Han har sagt at vi bare behøver å kunne areal og omkrets av en sirkel.

nå har det seg slik at du ikke trengte å kunne mange formler om sylinderen, siden du skulle finne OVERFLATEN, altså de to sirklene og rektangelet :p

 

 

Ja, det fins også en formel for det. Jeg brukte denne 2pir^2 + 2pih

 

Om du gjorde det, så er jo det litt synd, etter som du i så fall glemte en r i det siste leddet.

Lenke til kommentar

Ja, jeg hadde også det problemet med at den siste siden hang fast. Jeg syntes at det var litt rart fordi når jeg bladde gjennom prøven så jeg den siste siden, men når jeg kom så langt virket prøven korter, så jeg ble litt forvirret og sjekte det en gang til. Men fem minutter før prøven var over så jeg at det var oppgave 7 også :( jeg fikk desverre bare gjort a.

 

Men på del 1 måtte vi kunne flere regler for sylinder og sånn i hode, men læreren vår har sagt at det er unødvendig å lære de formlene fordi du får bare slike oppgaver på del 2 -.- Han har sagt at vi bare behøver å kunne areal og omkrets av en sirkel.

nå har det seg slik at du ikke trengte å kunne mange formler om sylinderen, siden du skulle finne OVERFLATEN, altså de to sirklene og rektangelet :p

 

 

 

Ja, det fins også en formel for det. Jeg brukte denne 2pir^2 + 2pih

 

Om du gjorde det, så er jo det litt synd, etter som du i så fall glemte en r i det siste leddet.

 

Da tror jeg at jeg har bevis til å klage , fordi da sto det feil den arket læreren ga meg om formler. Så det er litt lærerenes skyld at de gir feil formel

Lenke til kommentar

Selve prøven er jo egentlig like viktig som en karakter! Uten prøven vet man ingen ting om hva man kan og ikke kan.

du får ikke tilbake prøven, men du kan spørre om å få se den hvis du skal klage.. blir derfor litt vanskelig å vite om du har grunnlag for å klage :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...