Mikki123321 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Ja, jeg hadde også det problemet med at den siste siden hang fast. Jeg syntes at det var litt rart fordi når jeg bladde gjennom prøven så jeg den siste siden, men når jeg kom så langt virket prøven korter, så jeg ble litt forvirret og sjekte det en gang til. Men fem minutter før prøven var over så jeg at det var oppgave 7 også jeg fikk desverre bare gjort a. Men på del 1 måtte vi kunne flere regler for sylinder og sånn i hode, men læreren vår har sagt at det er unødvendig å lære de formlene fordi du får bare slike oppgaver på del 2 -.- Han har sagt at vi bare behøver å kunne areal og omkrets av en sirkel. nå har det seg slik at du ikke trengte å kunne mange formler om sylinderen, siden du skulle finne OVERFLATEN, altså de to sirklene og rektangelet Ja, det fins også en formel for det. Jeg brukte denne 2pir^2 + 2pih Lenke til kommentar
Mikki123321 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Et spørsmål. Hva var høyden og radius i den sylinder oppgaven ? Lenke til kommentar
Leiferen Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Ja, jeg hadde også det problemet med at den siste siden hang fast. Jeg syntes at det var litt rart fordi når jeg bladde gjennom prøven så jeg den siste siden, men når jeg kom så langt virket prøven korter, så jeg ble litt forvirret og sjekte det en gang til. Men fem minutter før prøven var over så jeg at det var oppgave 7 også jeg fikk desverre bare gjort a. Men på del 1 måtte vi kunne flere regler for sylinder og sånn i hode, men læreren vår har sagt at det er unødvendig å lære de formlene fordi du får bare slike oppgaver på del 2 -.- Han har sagt at vi bare behøver å kunne areal og omkrets av en sirkel. nå har det seg slik at du ikke trengte å kunne mange formler om sylinderen, siden du skulle finne OVERFLATEN, altså de to sirklene og rektangelet Ja, det fins også en formel for det. Jeg brukte denne 2pir^2 + 2pih Om du gjorde det, så er jo det litt synd, etter som du i så fall glemte en r i det siste leddet. Lenke til kommentar
Leiferen Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Et spørsmål. Hva var høyden og radius i den sylinder oppgaven ? r = 5 og h = 10. Tror det var snakk om cm. Lenke til kommentar
Mikki123321 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Ja, jeg hadde også det problemet med at den siste siden hang fast. Jeg syntes at det var litt rart fordi når jeg bladde gjennom prøven så jeg den siste siden, men når jeg kom så langt virket prøven korter, så jeg ble litt forvirret og sjekte det en gang til. Men fem minutter før prøven var over så jeg at det var oppgave 7 også jeg fikk desverre bare gjort a. Men på del 1 måtte vi kunne flere regler for sylinder og sånn i hode, men læreren vår har sagt at det er unødvendig å lære de formlene fordi du får bare slike oppgaver på del 2 -.- Han har sagt at vi bare behøver å kunne areal og omkrets av en sirkel. nå har det seg slik at du ikke trengte å kunne mange formler om sylinderen, siden du skulle finne OVERFLATEN, altså de to sirklene og rektangelet Ja, det fins også en formel for det. Jeg brukte denne 2pir^2 + 2pih Om du gjorde det, så er jo det litt synd, etter som du i så fall glemte en r i det siste leddet. Da tror jeg at jeg har bevis til å klage , fordi da sto det feil den arket læreren ga meg om formler. Så det er litt lærerenes skyld at de gir feil formel Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Det er selvsagt ikke klagegrunnlag hvis laereren har gitt deg feil formel. Lenke til kommentar
Leiferen Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Du kan selvsagt klage til læreren, men ikke på sensuren på det grunnlaget. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Når kan man vente seg å få tilbake eksamen? Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Vitnemålet, på avslutninga (siste skoledag).. Det er da jeg får det i alle fall Endret 28. mai 2010 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Så man får igjen eksamen den dagen? Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Du får vitnemålet ditt, og der står karakteren. Om du får tilbake selve prøven vet jeg ikke noe om Men ja, er jo litt kjipt å måtte vente så lenge Endret 28. mai 2010 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Selve prøven er jo egentlig like viktig som en karakter! Uten prøven vet man ingen ting om hva man kan og ikke kan. Lenke til kommentar
eirik5800 Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Selve prøven er jo egentlig like viktig som en karakter! Uten prøven vet man ingen ting om hva man kan og ikke kan. du får ikke tilbake prøven, men du kan spørre om å få se den hvis du skal klage.. blir derfor litt vanskelig å vite om du har grunnlag for å klage Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Får man ikke igjen prøven? :dontgetit: :dontgetit: "gledet" meg til det jeg. Alltid spennende å se hva jeg kan, ikke kan etc. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hva var det dere fikk?` Jeg fikk en sliten 4'er Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Jeg fikk 5, som forventet Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Jeg fikk 4, noe som jeg syntes er fantastisk med tanke på hvor jeg sleit. Vår klasse er veldig sterk i matte, men det var bare 3stk som fikk 5. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Trodde jeg skulla få bra, men som vanlig får jeg 3. Skulla fått tilbake den stygge eksamenen og se hva jeg gjorde feil. For det meste gikk jo greit. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Vår rektor sa at man kunne godt hente eksamenen i ettertid. Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Fikk 5 jeg Kan forøvrig si at så vidt jeg vet fikk bare én person 6 på hele trinnet, hvor mange som fikk 5 har jeg ingen anelse om, men kjenner jeg trinnet rett var det minst 6-7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå