Gå til innhold

Blir frakoblet nettverk når maskinen settes i hvilemodus

Anbefalte innlegg

Jeg blir frakoblet det trådløse nettverket når maskinen settes i hvilemodus. Dette er irriterende når jeg skal bruke nettet, og det ikke er tilgjengelig. Den bruker ganske lang tid på å identifisere og koble opp igjen. Dette var jeg mye plaget med før, når jeg brukte windows vista. Etter bios-flash og oppgradering til windows 7 forsvant problemet helt til nå nylig. Er det noen måte å ordne dette på, slik at den forblir tilkoblet nettverket?

Maskinen er en bærbar fujitsu siemens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva var det som ikke hjalp? Var den allerede satt til ikke å spare strøm, eller satte du den slik jeg foreslo, men at problemet fortsatt er det samme?

Prøv å let gjennom innstillingene i BIOS og se om det kan være noe under strømsparing evt periferi-enheter (eller hva det nå heter).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Når maskinen settes i hvilemodus, så er den virkelig i hvile.....Der er ikke noen måte å få nettverkskortet til å virke i hvilemodus.

Lenke til kommentar

Stemmer, *. I hvilemodus slås komponentene av for å spare strøm (de får strøm nok til å holde ved like minnet).

Eneste måten er å la maskinen ikke settes seg i hvilemodus når du senker lokket. Maskinen vil da fremdeles trekke mye strøm. Spare noe selvsagt siden skjermen slås av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...