anaconda Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg blir frakoblet det trådløse nettverket når maskinen settes i hvilemodus. Dette er irriterende når jeg skal bruke nettet, og det ikke er tilgjengelig. Den bruker ganske lang tid på å identifisere og koble opp igjen. Dette var jeg mye plaget med før, når jeg brukte windows vista. Etter bios-flash og oppgradering til windows 7 forsvant problemet helt til nå nylig. Er det noen måte å ordne dette på, slik at den forblir tilkoblet nettverket? Maskinen er en bærbar fujitsu siemens. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Gå inn i enhetsbehandling og velg nettverkskortet. En eller annen plass i instillingene for dette skal det være et valg for "slå av for å spare strøm" eller noe liknende. Det alternativet skal da deaktiveres. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Takk for svar, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hva var det som ikke hjalp? Var den allerede satt til ikke å spare strøm, eller satte du den slik jeg foreslo, men at problemet fortsatt er det samme? Prøv å let gjennom innstillingene i BIOS og se om det kan være noe under strømsparing evt periferi-enheter (eller hva det nå heter). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Når maskinen settes i hvilemodus, så er den virkelig i hvile.....Der er ikke noen måte å få nettverkskortet til å virke i hvilemodus. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Stemmer, *. I hvilemodus slås komponentene av for å spare strøm (de får strøm nok til å holde ved like minnet).Eneste måten er å la maskinen ikke settes seg i hvilemodus når du senker lokket. Maskinen vil da fremdeles trekke mye strøm. Spare noe selvsagt siden skjermen slås av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå